γράφει : Ελένη Μπότα
Το υψηλό τίμημα που προσέφερε ο γερμανικός Όμιλος είχε προκαλέσει μεγάλη αίσθηση στην αγορά
Δεύτερες σκέψεις φαίνεται να επικρατούν στα στελέχη της γερμανικής Fraport σχετικά με το υψηλό τίμημα - 1,2 δισ. ευρώ - που έδωσαν για την εξαγορά των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Αυτό που φαίνεται να διαπιστώνει τώρα η Fraport, είχε απασχολήσει από την πρώτη στιγμή, στελέχη της αγοράς.
Το υψηλό τίμημα που προσέφερε ο γερμανικός Όμιλος σε συνεργασία με τον Όμιλο Κοπελούζου είχε προκαλέσει μεγάλη αίσθηση στην αγορά καθώς ξεπέρασε κατά πολύ, τόσο τις εκτιμήσεις του ανεξάρτητου εκτιμητή όσο αυτό της αμέσως επόμενης προσφοράς.
Να σημειωθεί ότι η αξία και για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είχε αποτιμηθεί από τον ανεξάρτητο εκτιμητή στο ποσό των 350 με 400 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τη δεύτερη σε ύψος προσφορά (της Corporacion America - ΜΕΤΚΑ) ήταν και αυτή αρκετά χαμηλότερη καθώς κυμαινόταν στα 800-900 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία Κοπελούζου προσέφερε για την Ομάδα Α (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας ) 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ για την Ομάδα Β (αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης) αντίστοιχα.
Εξαρχής, παράγοντες πάντως της αγοράς εξέφραζαν αμφιβολίες αν και κατά πόσον τα έργα «βγαίνουν» με τόσο υψηλό τίμημα… κάτι που όπως υποστήριζαν με νόημα, θα διαφανεί μέσα στους επόμενους μήνες, όπερ και εγένετο.
Τον προβληματισμό τους για το υψηλό τίμημα, είχαν εκφράσει στελέχη του Ομίλου Μυτηλιναίου, τον περασμένο Μάιο, ενώ τότε είχαν διαβλέψει το σπάσιμο της παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, στα δύο.
Μάλιστα, όπως ανέφεραν, αν η παραχώρηση σπάσει στα δύο, το δεύτερο πακέτο (των 7 αεροδρομίων) θα πάει στην εταιρεία, αφού είναι ο δεύτερος πλειοδότης στο διαγωνισμό, μετά την Fraport.
Για κάθε ενδεχόμενο πάντως, ότι οι άλλοι δύο συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, η Vinci Airport - ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η Corporacion America - ΜΕΤΚΑ έχουν κοινοποιήσει την πρόθεσή τους να παρατείνουν για λίγο τις εγγυητικές τους επιστολές, δηλώνοντας παρούσες πρακτικά σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι αποχωρεί η Fraport.
Αυτό που φαίνεται να διαπιστώνει τώρα η Fraport, είχε απασχολήσει από την πρώτη στιγμή, στελέχη της αγοράς.
Το υψηλό τίμημα που προσέφερε ο γερμανικός Όμιλος σε συνεργασία με τον Όμιλο Κοπελούζου είχε προκαλέσει μεγάλη αίσθηση στην αγορά καθώς ξεπέρασε κατά πολύ, τόσο τις εκτιμήσεις του ανεξάρτητου εκτιμητή όσο αυτό της αμέσως επόμενης προσφοράς.
Να σημειωθεί ότι η αξία και για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είχε αποτιμηθεί από τον ανεξάρτητο εκτιμητή στο ποσό των 350 με 400 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τη δεύτερη σε ύψος προσφορά (της Corporacion America - ΜΕΤΚΑ) ήταν και αυτή αρκετά χαμηλότερη καθώς κυμαινόταν στα 800-900 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία Κοπελούζου προσέφερε για την Ομάδα Α (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας ) 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ για την Ομάδα Β (αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης) αντίστοιχα.
Εξαρχής, παράγοντες πάντως της αγοράς εξέφραζαν αμφιβολίες αν και κατά πόσον τα έργα «βγαίνουν» με τόσο υψηλό τίμημα… κάτι που όπως υποστήριζαν με νόημα, θα διαφανεί μέσα στους επόμενους μήνες, όπερ και εγένετο.
Τον προβληματισμό τους για το υψηλό τίμημα, είχαν εκφράσει στελέχη του Ομίλου Μυτηλιναίου, τον περασμένο Μάιο, ενώ τότε είχαν διαβλέψει το σπάσιμο της παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, στα δύο.
Μάλιστα, όπως ανέφεραν, αν η παραχώρηση σπάσει στα δύο, το δεύτερο πακέτο (των 7 αεροδρομίων) θα πάει στην εταιρεία, αφού είναι ο δεύτερος πλειοδότης στο διαγωνισμό, μετά την Fraport.
Για κάθε ενδεχόμενο πάντως, ότι οι άλλοι δύο συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, η Vinci Airport - ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η Corporacion America - ΜΕΤΚΑ έχουν κοινοποιήσει την πρόθεσή τους να παρατείνουν για λίγο τις εγγυητικές τους επιστολές, δηλώνοντας παρούσες πρακτικά σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι αποχωρεί η Fraport.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών