Το αντάρτικο του Δρίτσα έχει προκαλέσει δυσφορία στο Μαξίμου ενώ και οι Ευρωπαίοι εταίροι δεν βλέπουν με καλό μάτι μία ενδεχόμενη καθυστέρηση
Προβληματισμός επικρατεί στο κυβερνητικό επιτελείο σχετικά με τη στάση που τηρεί ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, σχετικά με τα εμπόδια που συνεχίζει να βάζει για την παραχώρηση του ΟΛΠ που αποτελεί, σύμφωνα και με τον ίδιο, μνημονιακή δέσμευση.
Αιτία, η παραχώρηση μίας έκτασης 120 στρεµµάτων που έχει δοθεί στον ΟΛΠ και εκτείνεται στο λεγόµενο παραλιακό µέτωπο ∆ραπετσώνας και Κερατσινίου, ξεκινώντας από το τέλος της Ε-1 πύλης του λιµανιού και φτάνει ως την ιχθυόσκαλα του Κερατσινίου.
Όπως ανέφερε προ ημερών ο κ. Δρίτσας από το βήμα της Βουλής στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων, η κυβέρνηση είναι δεσμευμένη από τη συμφωνία για συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ εντός του Οκτωβρίου.
«Είμαστε δεσμευμένοι από τη συμφωνία αλλά πρέπει να υπάρξει κοινωνική διαβούλευση για τις εκτάσεις που θα δοθούν και τη μορφή των συμβάσεων.
Σε αυτά δεν είμαστε δεσμευμένοι από τη συμφωνία, όσο και αν κάνουν κάποιοι ότι δεν καταλαβαίνουν».
Το αντάρτικο του κ. Δρίτσα έχει προκαλέσει δυσφορία στο Μαξίμου ενώ και οι Ευρωπαίοι εταίροι δεν βλέπουν με καλό μάτι μία ενδεχόμενη καθυστέρηση, καθώς η Ελλάδα έχει δεσμευθεί ήδη για την εφαρμογή του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.
Ο κ. Δρίτσας προωθεί την παραχώρηση της παραλιακής έκτασης στη Δραπετσώνα που ανήκει στον ΟΛΠ στους όμορους δήμους, κάτι που έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση του ΤΑΙΠΕΔ.
Σελέχη της αγοράς χαρακτηρίζουν την τακτική Δρίτσα ως «ανταρτοπόλεμο», μέσω του οποίου επιχειρείται να προκληθεί φθορά αλλά και καθυστερήσεις στον διαγωνισμό.
Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου ο κ. Δρίτσας επιτέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, κατηγορώντας το ότι «αυθαιρετεί» στην, υπό διαμόρφωση, σύμβαση παραχώρησης της ευρύτερης λιμενικής ζώνης του Πειραιά μεταξύ ΟΛΠ – δημοσίου.
Έντονη ήταν η αντίδραση του προέδρου του Ταμείου, Στέργιου Πιτσιόρλα, ο οποίος κατηγόρησε τον κ. Δρίτσα ότι έχει ελλιπή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Η κόντρα όμως μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ - Δρίτσα δεν φάινεται να έχει καταλαγιάσει.
Το Ταμείο φέρεται να έχει προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του ΟΛΠ μπορεί να εξελιχθεί σε φιάσκο αν αλλάξει αίφνης η χωροθεσία στο βόρειο άκρο του λιµανιού που εξασφαλίζει και τον µοναδικό ελεύθερο χώρο για τη δηµιουργία νέων εγκαταστάσεων, καθώς τότε αλλάζει και όλη η διαγωνιστική διαδικασία.
Υπενθυμίζεται ότι οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2016, καθώς αποτελεί ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα της συμφωνίας με τους εταίρους.
Στο μεταξύ, στο τέλος του μήνα, αρχές Νοεμβρίου το αργότερο, αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της προσφυγής των Δικηγορικών Συλλόγων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, της ΟΜΥΛΕ και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά με θέμα την ακύρωση του διαγωνισμού της πώλησης του ΟΛΠ.
E.M.
www.bankingnews.gr
Αιτία, η παραχώρηση μίας έκτασης 120 στρεµµάτων που έχει δοθεί στον ΟΛΠ και εκτείνεται στο λεγόµενο παραλιακό µέτωπο ∆ραπετσώνας και Κερατσινίου, ξεκινώντας από το τέλος της Ε-1 πύλης του λιµανιού και φτάνει ως την ιχθυόσκαλα του Κερατσινίου.
Όπως ανέφερε προ ημερών ο κ. Δρίτσας από το βήμα της Βουλής στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων, η κυβέρνηση είναι δεσμευμένη από τη συμφωνία για συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ εντός του Οκτωβρίου.
«Είμαστε δεσμευμένοι από τη συμφωνία αλλά πρέπει να υπάρξει κοινωνική διαβούλευση για τις εκτάσεις που θα δοθούν και τη μορφή των συμβάσεων.
Σε αυτά δεν είμαστε δεσμευμένοι από τη συμφωνία, όσο και αν κάνουν κάποιοι ότι δεν καταλαβαίνουν».
Το αντάρτικο του κ. Δρίτσα έχει προκαλέσει δυσφορία στο Μαξίμου ενώ και οι Ευρωπαίοι εταίροι δεν βλέπουν με καλό μάτι μία ενδεχόμενη καθυστέρηση, καθώς η Ελλάδα έχει δεσμευθεί ήδη για την εφαρμογή του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.
Ο κ. Δρίτσας προωθεί την παραχώρηση της παραλιακής έκτασης στη Δραπετσώνα που ανήκει στον ΟΛΠ στους όμορους δήμους, κάτι που έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση του ΤΑΙΠΕΔ.
Σελέχη της αγοράς χαρακτηρίζουν την τακτική Δρίτσα ως «ανταρτοπόλεμο», μέσω του οποίου επιχειρείται να προκληθεί φθορά αλλά και καθυστερήσεις στον διαγωνισμό.
Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου ο κ. Δρίτσας επιτέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, κατηγορώντας το ότι «αυθαιρετεί» στην, υπό διαμόρφωση, σύμβαση παραχώρησης της ευρύτερης λιμενικής ζώνης του Πειραιά μεταξύ ΟΛΠ – δημοσίου.
Έντονη ήταν η αντίδραση του προέδρου του Ταμείου, Στέργιου Πιτσιόρλα, ο οποίος κατηγόρησε τον κ. Δρίτσα ότι έχει ελλιπή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Η κόντρα όμως μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ - Δρίτσα δεν φάινεται να έχει καταλαγιάσει.
Το Ταμείο φέρεται να έχει προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του ΟΛΠ μπορεί να εξελιχθεί σε φιάσκο αν αλλάξει αίφνης η χωροθεσία στο βόρειο άκρο του λιµανιού που εξασφαλίζει και τον µοναδικό ελεύθερο χώρο για τη δηµιουργία νέων εγκαταστάσεων, καθώς τότε αλλάζει και όλη η διαγωνιστική διαδικασία.
Υπενθυμίζεται ότι οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2016, καθώς αποτελεί ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα της συμφωνίας με τους εταίρους.
Στο μεταξύ, στο τέλος του μήνα, αρχές Νοεμβρίου το αργότερο, αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της προσφυγής των Δικηγορικών Συλλόγων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, της ΟΜΥΛΕ και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά με θέμα την ακύρωση του διαγωνισμού της πώλησης του ΟΛΠ.
E.M.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών