Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΟΛΘ: Τον Ιούλιο οι δεσμευτικές προσφορές - Ενδιαφέρον από τουλάχιστον 4 επιχειρηματικά σχήματα

tags :
ΟΛΘ: Τον Ιούλιο οι δεσμευτικές προσφορές - Ενδιαφέρον από τουλάχιστον 4 επιχειρηματικά σχήματα
Πρόταση για μέρισμα 0,58 ευρώ/μετοχή - Στα 15 εκατ. ευρώ φέτος οι επενδύσεις για το αναπτυξιακό πρόγραμμα - «Διαχειρίσιμη» η παράταση της αποχής των εργαζομένων
Μέσα στον Ιούλιο αναμένεται να κατατεθούν τελικά, κατόπιν της τρίμηνης παράτασης που δόθηκε, οι δεσμευτικές προσφορές στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την πώληση πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.).
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, από τα 8 επιχειρηματικά σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εταιρεία στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού, τουλάχιστον 4 φαίνεται ότι το διατηρούν, καθώς ανταποκρίθηκαν στη σχετική πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ.
Αυτό δήλωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Δημήτρης Μακρής, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης προς τους επενδυτές.
Παράλληλα, επεσήμανε ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις για τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τον ΟΛΘ, η οποία είναι απαραίτητη για να προχωρήσει η διαδικασία της πώλησης, χωρίς προς το παρόν να έχουν ληφθεί αποφάσεις.
Ο κ. Μακρής σημείωσε επίσης ότι εντός του Απριλίου αναμένεται η τελική έγκριση του δ.σ. του ΟΛΘ για το master plan της εταιρείας, ώστε ακολούθως να υποβληθεί στο αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στόχος αυτού του σχεδίου είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «να ανέβει κατηγορία», φτάνοντας στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών, κάτι που απαιτεί επέκταση της 6ης προβλήτας και του συμβατικού λιμένος.

Πρόταση για μέρισμα 0,58 ευρώ/μετοχή
Σημειώνεται ότι ο ΟΛΘ θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,58 ευρώ/μετοχή, ενώ υλοποιεί για φέτος αναπτυξιακό πρόγραμμα ύψους άνω των 15 εκατ. ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η δημιουργία νέας υπηρεσίας υποδοχής εγχωρίων containers προς εξαγωγή, κάτι που θα απαιτήσει την πρόσληψη 78 μόνιμων υπαλλήλων μέσω ΑΣΕΠ.
Αξίζει να επισημανθεί ότι μέχρι σήμερα, λόγω έλλειψης προσωπικού, το λιμάνι αδυνατεί να ανταποκριθεί στην τεχνολογική και λειτουργική απαίτηση για την παραμονή των containers στο ΣΕΜΠΟ επί τουλάχιστον 24 ώρες πριν την εξαγωγή τους, με αποτέλεσμα τα εμπορευματοκιβώτια να βρίσκονται διασπαρμένα σε ιδιωτικές μάντρες κοντά στο λιμάνι.
Παρουσιάζοντας τα οικονομικά στοιχεία του ΟΛΘ, ο κ. Μακρής σημείωσε ότι η εταιρεία παρουσίασε πέρυσι τα δεύτερα υψηλότερα κέρδη προ φόρων από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2001, παρότι τα μεγέθη της μειώθηκαν σε σχέση με το 2014.
Ενδεικτικά, το 2015 ο ΟΛΘ παρουσίασε εντυπωσιακή λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙΤDA) ίση με το 52,79% του τζίρου της.
Σύμφωνα με τον κ. Μακρή, η μείωση του κύκλου εργασιών το 2015, στα 50,8 εκατ. έναντι 54,8 εκατ. το 2014, οφείλεται κυρίως στη μειωμένη διακίνηση του συμβατικού φορτίου και ιδίως των μεταλλευμάτων (ιδίως νικελίου).
Κληθείς να σχολιάσει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, που για τρίτο Σαββατοκύριακο απέχουν από την εργασία τους, ο κ. Μακρής επεσήμανε ότι η διοίκηση επιδιώκει διάλογο και θα ήταν πρόθυμη να συμβάλει ακόμη και με προτάσεις για την ικανοποίηση κάποιων αιτημάτων των εργαζομένων.
«Η παράταση της αποχής των εργαζομένων έχει αρχίσει να έχει επιπτώσεις.
Υπάρχουν πλοία που έφυγαν από το λιμάνι.
Ωστόσο, η κατάσταση είναι προς το παρόν διαχειρίσιμη», σημείωσε.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης