Tα κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων ανήλθαν σε 19,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 1,7 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2014
Σε κερδοφορία, σε επίπεδο ΕΒΙΤ, επέστρεψε το 2015 ο Όμιλος Vivartia για πρώτη φορά από το 2009.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση,
Οι ζημιές μετά φόρων για το 2015 ανήλθαν σε 22,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 34,8 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη χρήση του 2014, επηρεαζόμενες σε σημαντικό βαθμό και από την επιβάρυνση της αύξησης του φορολογικού συντελεστή στην Ελλάδα από 26% σε 29% (επιβάρυνση 8,7 εκατ. ευρώ έναντι 0,4 εκατ. ευρώ το 2014) και προβλέψεις – απομειώσεις ύψους 8,5 εκατ. ευρώ.
Οι πωλήσεις του Ομίλου Vivartia το 2015 ανήλθαν στο ποσό των 601,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 2% σε σύγκριση με το ποσό των 589,6 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περυσινή χρήση.
Οι πωλήσεις ανά λειτουργικό τομέα αναλύονται ως εξής: γαλακτοκομικά 304,5 εκατ. ευρώ, κατεψυγμένα 138,3 εκατ. ευρώ και εστίαση & ψυχαγωγία 165 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβάνονται διεταιρικές πωλήσεις ύψους 6,5 εκατ. ευρώ). Οι συγκρίσιμες πωλήσεις του κλάδου γαλακτοκομικών του ομίλου Vivartia κατέγραψαν μείωση 3,4% σε σχέση με πέρυσι, ο κλάδος εστίασης του ομίλου Vivartia παρά τη σημαντική επίδραση της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 1,2% ενώ ο κλάδος κατεψυγμένων παρουσίασε αύξηση επί συγκρίσιμων μεγεθών 14,2%.
«Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες οι οποίες διαμορφώθηκαν κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015 (αύξηση του ΦΠΑ στο 23%, capital controls κ.λ.π.) καθώς επίσης και των δυσκολιών που καταγράφηκαν στον κλάδο του λιανεμπορίου (super markets κ.λ.π.), ο όμιλος διατήρησε την ηγετική του θέση στους κύριους τομείς δραστηριότητας τόσο στην αγορά του φρέσκου γάλακτος (μερίδιο αγοράς 32,3% το 2015) όσο και στην αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών (μερίδιο αγοράς 64,7% το 2015), με το χαρτοφυλάκιο προϊόντων του ομίλου να αποσπά για μία ακόμα χρονιά σημαντικές διακρίσεις, επιβεβαιώνοντας την προσήλωση των εταιρειών στην ποιότητα και την καινοτομία» τονίζεται στην ανακοίνωση.
Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη συνολική αγορά γάλακτος στην Ελλάδα το 2015 ενισχύθηκε στο 26,6% έναντι 26,0% το 2014.
Παράλληλα, όλα τα σήματα του Ομίλου εστίασης διατήρησαν, σύμφωνα με την ανακοίνωση, την ηγετική τους θέση στην ελληνική αγορά, παρά τη δυσβάσταχτη αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση στο 23%, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης νέων επιτυχημένων concepts και καινοτόμων προϊόντων.
Το EBITDA διαμορφώθηκε σε κέρδη 50,2 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με κέρδη 28,2 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής χρήσης.
Η βελτίωση αποδίδεται στην επίδραση των αποτελεσματικών παρεμβάσεων σε επίπεδο παραγωγικής βελτιστοποίησης και στη βελτίωση του κόστους πρώτων υλών.
Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν καθοριστικά στη διεύρυνση του περιθωρίου EBITDA κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες στο 8,3%.
Για το 2016 αναμένεται η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού των εταιρειών του Ομίλου, ενώ προτεραιότητα παραμένει η συνεχής βελτίωση των αποδόσεων των εταιρειών, η διατήρηση της κυρίαρχης θέσης τους στην αγορά, η καινοτομία και η ενίσχυση των εξαγωγικών τους δραστηριοτήτων, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση,
Οι ζημιές μετά φόρων για το 2015 ανήλθαν σε 22,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 34,8 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη χρήση του 2014, επηρεαζόμενες σε σημαντικό βαθμό και από την επιβάρυνση της αύξησης του φορολογικού συντελεστή στην Ελλάδα από 26% σε 29% (επιβάρυνση 8,7 εκατ. ευρώ έναντι 0,4 εκατ. ευρώ το 2014) και προβλέψεις – απομειώσεις ύψους 8,5 εκατ. ευρώ.
Οι πωλήσεις του Ομίλου Vivartia το 2015 ανήλθαν στο ποσό των 601,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 2% σε σύγκριση με το ποσό των 589,6 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περυσινή χρήση.
Οι πωλήσεις ανά λειτουργικό τομέα αναλύονται ως εξής: γαλακτοκομικά 304,5 εκατ. ευρώ, κατεψυγμένα 138,3 εκατ. ευρώ και εστίαση & ψυχαγωγία 165 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβάνονται διεταιρικές πωλήσεις ύψους 6,5 εκατ. ευρώ). Οι συγκρίσιμες πωλήσεις του κλάδου γαλακτοκομικών του ομίλου Vivartia κατέγραψαν μείωση 3,4% σε σχέση με πέρυσι, ο κλάδος εστίασης του ομίλου Vivartia παρά τη σημαντική επίδραση της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 1,2% ενώ ο κλάδος κατεψυγμένων παρουσίασε αύξηση επί συγκρίσιμων μεγεθών 14,2%.
«Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες οι οποίες διαμορφώθηκαν κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015 (αύξηση του ΦΠΑ στο 23%, capital controls κ.λ.π.) καθώς επίσης και των δυσκολιών που καταγράφηκαν στον κλάδο του λιανεμπορίου (super markets κ.λ.π.), ο όμιλος διατήρησε την ηγετική του θέση στους κύριους τομείς δραστηριότητας τόσο στην αγορά του φρέσκου γάλακτος (μερίδιο αγοράς 32,3% το 2015) όσο και στην αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών (μερίδιο αγοράς 64,7% το 2015), με το χαρτοφυλάκιο προϊόντων του ομίλου να αποσπά για μία ακόμα χρονιά σημαντικές διακρίσεις, επιβεβαιώνοντας την προσήλωση των εταιρειών στην ποιότητα και την καινοτομία» τονίζεται στην ανακοίνωση.
Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη συνολική αγορά γάλακτος στην Ελλάδα το 2015 ενισχύθηκε στο 26,6% έναντι 26,0% το 2014.
Παράλληλα, όλα τα σήματα του Ομίλου εστίασης διατήρησαν, σύμφωνα με την ανακοίνωση, την ηγετική τους θέση στην ελληνική αγορά, παρά τη δυσβάσταχτη αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση στο 23%, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης νέων επιτυχημένων concepts και καινοτόμων προϊόντων.
Το EBITDA διαμορφώθηκε σε κέρδη 50,2 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με κέρδη 28,2 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής χρήσης.
Η βελτίωση αποδίδεται στην επίδραση των αποτελεσματικών παρεμβάσεων σε επίπεδο παραγωγικής βελτιστοποίησης και στη βελτίωση του κόστους πρώτων υλών.
Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν καθοριστικά στη διεύρυνση του περιθωρίου EBITDA κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες στο 8,3%.
Για το 2016 αναμένεται η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού των εταιρειών του Ομίλου, ενώ προτεραιότητα παραμένει η συνεχής βελτίωση των αποδόσεων των εταιρειών, η διατήρηση της κυρίαρχης θέσης τους στην αγορά, η καινοτομία και η ενίσχυση των εξαγωγικών τους δραστηριοτήτων, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών