Ο επιχειρηματίας από ευθιξία και αρχές....έδωσε τέλος στην ζωή του... - Κάποιοι επιχειρηματίες έχουν αρχές
(upd3) Σε αυτοκτονία αποδίδεται και επίσημα ο θάνατoς του 84χρονου συνιδρυτή και ιδιοκτήτη της εταιρείας πετρελαιοειδών Jetoil, Κυριάκου Μαμιδάκη.
Η κίνηση αυτή απελπισίας του Μαμιδάκη αποδεικνύει ότι ήταν ένας άνθρωπος με αρχές και κώδικα αξιών και προφανώς όλες αυτές οι αρνητικές εξελίξεις με την χρεοκοπία της Jet Oil τον οδήγησαν στην αυτοκτονία, σε αυτή την πράξη απελπισίας.
Τη σορό του 84χρονου εξέτασε ο ιατροδικαστής, ο οποίος απέκλεισε την εγκληματική ενέργεια και έτσι, όλα τα στοιχεία επιβεβαιώνουν την εκδοχή της αυτοκτονίας.
Υπενθυμίζεται ότι ο Κυριάκος Μαμιδάκης βρέθηκε νεκρός το μεσημέρι της Κυριακής 3 Ιουλίου στο σπίτι του στο Διόνυσο και δίπλα του υπήρχε όπλο.
Τον βρήκε νεκρό, ο οικιακός βοηθός, υπήκοος Φιλιππίνων, ο οποίος, όπως ανέφερε, άκουσε πυροβολισμούς και έτρεξε στο γραφείο, ενώ αμέσως μετά ειδοποίησε τον γαμπρό του Κυριάκου Μαμιδάκη ο οποίος μένει στο ισόγειο του σπιτιού και είναι αυτός που ειδοποίησε την Αστυνομία.
Ειδικότερα, ο Κυριάκος Μαμιδάκης ήταν στο γραφείο του σπιτιού του όταν αυτοπυροβολήθηκε στον αριστερό κρόταφο με περίστροφο το οποίο κατείχε νόμιμα.
Ο 84χρονος αρχικά πυροβόλησε μια φορά με το όπλο στον τοίχο του γραφείου και μετά έστρεψε το όπλο στο κεφάλι του.
Σημειώνεται ότι το περιστατικό έγινε μόλις δυο ημέρες αφού έγινε γνωστό ότι η εταιρεία είχε καταθέσει από τις 10 Ιουνίου του 2016 αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα.
Μάλιστα, νωρίτερα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της αστυνομίας, ήταν πιθανή η αυτοκτονία με όπλο.
Η αστυνομία, σύμφωνα με πληροφορίες, έψαξε για να βρει κάποια επιστολή του κ. Μαμιδάκη που θα εξηγούσε τους λόγους της αυτοκτονίας.
Πάντως, οι αστυνομικοί δεν έχουν αμφιβολία ότι η αυτοκτονία του επιχειρηματία σχετίζεται με τις τελευταίες εξελίξεις στην Jet Oil.
Σημειώνεται ότι ο Κυριάκος Μαμιδάκης γεννήθηκε το 1932 στο χωριό Ανώσκελη της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων της Κρήτης, από τους Αλέξανδρο και Ειρήνη Μαμιδάκη.
Τελείωσε την Εμπορική Σχολή το 1951 και παρακολούθησε δι' αλληλογραφίας κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του LSE.
Το 1952 ξεκίνησε να εργάζεται δίπλα στον θείο του Γ.Ι. Μαμιδάκη στην Εμπορία Πετρελαιοειδών, ενώ τον Νοέμβριο του 1968, μαζί με τα αδέρφια του Γιώργο και Νίκο ίδρυσαν την Jetoil.
Αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99
Αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα κατέθεσε η εταιρεία πετρελαιοειδών Mamidoil Jetoil, καθώς και αίτηση για προσωρινή προστασία από τους πιστωτές, όπως έγινε γνωστό την Παρασκευή 1 Ιουλίου.
Η αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 99 φαίνεται να έχει κατατεθεί από τις 10 Ιουνίου, ενώ αναμένεται να εκδικαστεί την 1η Νοεμβρίου.
Σημειώνεται ότι οι υποχρεώσεις-οφειλές της εταιρείας το 2014 διαμορφώνονταν σε 315 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα ρευστότητας, ενώ έχει χάσει το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου της, που αριθμούσε τα 600 πρατήρια και δε μπορούσε να τροφοδοτηθεί με καύσιμα.
Σήμερα η εταιρεία απασχολεί 160 εργαζομένους.
Κυριάκος Μαμιδάκης: Το χρονικό της κατάρρευσης, οι χαμένες ευκαιρίες και η αυτοκτονία
Ο επιχειρηματίας Κυριάκος Μαμιδάκης είναι προφανές ότι δεν άντεξε την πίεση που δημιουργούσε η οικονομική κατάσταση της αυτοκρατορίας που έχτισε με τα αδέλφια του.
Η Mamidoil Jetoil βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στη δίνη της κατάρρευσης η οποία έκλεινε τον κύκλο της με την αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99.
Η εταιρεία καυσίμων που έφτασε να αποτελεί την τρίτη δύναμη της αγοράς, με μερίδιο 8,5%, με δίκτυο 600 πρατηρίων, με πέντε θυγατρικές στα Βαλκάνια έφτασε στο σημείο μηδέν.
Τα οικονομικά προβλήματα για τη Jet Oil αρχίζουν να γίνονται ορατά από το 2009 όπου για πρώτη φορά η εταιρία παρουσιάζει ζημίες.
Τα επόμενα χρόνια είναι πιο δύσκολα για να φτάσουμε στο 2014 όπου ουσιαστικά η εταιρία έχει καταρρεύσει αλλά χωρίς αυτό να γίνει ορατό από την αγορά καθώς οι τράπεζες παρά το γεγονός ότι τα δάνεια είναι σκασμένα δεν τραβούν το χαλί από την εταιρία.
Άλλωστε η οικογένεια Μαμιδάκη έχει πολυσχιδείς δραστηριότητες που ξεκινούν από την ναυτιλία και επεκτείνονται στην εμπορία αυτοκινήτων, τα ξενοδοχεία, τους πολυχώρους (Αθηναϊς), την παραγωγή και τυποποίηση ελαιολάδου (Ανώσκελη) και κρασιού.
Τα μεγάλα προβλήματα για τη Jet Oil αρχίζουν προ δειτίας περίπου, όταν η εταιρεία αναγκάζεται να διακόψει την τροφοδοσία στη Νότια Ελλάδα και τα πρατήρια αλλάζουν σήμα.
Μόνο από αυτή την κίνηση οι απώλειες εσόδων ανέρχονται στο 38% του συνόλου του τζίρου.
Η εταιρεία προσπαθεί να κρατήσει το δίκτυο της βόρειας Ελλάδας και των νησιών, αλλά τα συνεχιζόμενα προβλήματα έχουν ως συνέπεια να χάνει συνεχώς πρατήρια και το δίκτυό της να μειώνεται.
Πριν από 15 χρόνια η οικογένεια Μαμιδάκη είχε χάσει την ευκαιρία να εξέλθει από την αγορά καυσίμων ή να συνεργαστεί με τα ΕΛΠΕ αλλά η επιμονή των ιδιοκτητών να αγοράζουν και να μην πουλούν είχε ως συνέπεια να παραμείνει μοναχικός καβαλάρης με τραγική κατάληξη.
Χωρίς αμφιβολία ένας από τους βασικούς λόγους που ο όμιλος Μαμιδάκη βρέθηκε σε τραγική θέση είναι η κρίση στην αγορά και η κατακόρυφη πτώση της ζήτησης για τα καύσιμα. Σ
ίγουρα όμως υπήρχαν και τα επιχειρηματικά ρίσκα που ελήφθησαν στην αγορά των ξενοδοχείων όπου επίσης ο όμιλος έχει προβλήματα.
Ο Κυριάκος Μαμιδάκης πριν προχωρήσει στο απονενοημένο διάβημα σίγουρα έβλεπε το τέλος που ερχόταν για την αυτοκρατορία στην οποία συμμέτοχος.
Γνώριζε πολύ καλά ότι ακόμα και η αίτηση για το άρθρο 99 ήταν απλά μια κίνηση για να κερδηθεί χρόνος με αβέβαιο αποτέλεσμα.
Άλλωστε τα στοιχεία που είχε η ίδια η αίτηση ήταν υπό αμφισβήτηση γεγονός που έπληττε ακόμα περισσότερο το κύρος ανθρώπων που επί χρόνια δεν είχαν δώσει δικαιώματα να θεωρηθούν επαγγελματίες μπαταχτσήδες.
Ο ορκωτός ελεγκτής εξέφρασε αδυναμία έκφρασης γνώμης
Μια ακόμα κλασσική περίπτωση που γεννά ερωτηματικά των ελεγκτικών αρχών του δημοσίου προκύπτει από την αίτηση της Jet Oil για υπαγωγή στο άρθρο 99 αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί η ελληνική δικαιοσύνη στις συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Η εταιρία προσέφυγε στο άρθρο 99 και έλαβε αυτό που επιθυμούσε, δηλαδή προσωρινή διαταγή μέχρι την εκδίκαση της κύριας αίτησης η οποία την προστατεύει από τους πιστωτές και εμφάνισε μάρτυρα που πιστοποιούσε αυτά που έλεγε στην αίτησή της.
Μόνο που στην αίτησή της πέρα από τον ισχυρισμό των βασικών μετόχων ότι δεν έχουν χρήματα να βάλουν στην εταιρία και την πρόταση για δεκαπενταετή αποπληρωμή των πιστωτών υπάρχουν και άλλα σημεία που δεν φαίνεται να είναι ακριβή.
Ειδικότερα η Mamidoil Jetoil επικαλείται ισολογισμούς του 2012, 2013 και 2014.
Μόνο που εδώ υπάρχει μια «μικρή» αλλά απολύτως ουσιαστική λεπτομέρεια.
Στον ισολογισμό του 2014 που έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της η εταιρία αλλά δεν έχει αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ ο ορκωτός ελεγκτής δηλώνει αδυναμία έκφρασης γνώμης.
Τι σημαίνει αυτό;
Για να φτάσει ο ελεγκτής να δηλώσει αδυναμία έκφρασης γνώμης θα πρέπει να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα αξιοπιστίας των στοιχείων που αναγράφονται στις οικονομικές καταστάσεις.
Έτσι τα στοιχεία του ισολογισμού τα οποία και προσκομίστηκαν στο δικαστήριο από την εταιρία στερούνται αξιοπιστίας.
Συγκεκριμένα στα στοιχεία και πληροφορίες του 2014 ο ορκωτός ελεγκτής επισημαίνει ότι υπάρχουν συμμετοχές σε εταιρίες αποτιμηθείσες σε 2 εκ ευρώ αλλά οι εταιρίες αυτές έχουν αρνητική καθαρή θέση και Jetoil δεν έχει κάνει καμία πρόβλεψη.
Επίσης δεν μπόρεσε να γίνει επαλήθευση απαιτήσεων από πελάτες 19 εκ ευρώ και υποχρεώσεις σε προμηθευτές 6,5 εκ ευρώ.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι απαιτήσεις και οι υποχρεώσεις μπορεί να είναι ανύπαρκτες ή να υπάρχουν άλλου είδους ζητήματα που θα άλλαζαν την εικόνα του ισολογισμού και πιθανόν να οδηγήσουν και σε άλλες επιπτώσεις την εταιρία.
Στις επισημάνσεις του ορκωτού γίνεται λόγος για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις 82.5 εκ ευρώ για τις οποίες έχουν γίνει προβλέψεις μόλις 16 εκ Ευρώ και δεν κατάφερε από τον έλεγχο να διαπιστώσει αν η πρόβλεψη είναι επαρκής γεγονός που δείχνει ότι δεν είχε πρόσβαση στα στοιχεία που ζήτησε ή τα στοιχεία που του παραδόθηκαν ήταν κατά τη γνώμη του ανεπαρκή.
Ο ορκωτός εγείρει αμφιβολίες για τη βιωσιμότητα της εταιρίας και αναφέρεται στις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις που υπήρχαν προς τις τράπεζες οι οποίες ωστόσο δεν κινήθηκαν επιθετικά και άφησαν την jetoil να λειτουργεί.
Παρ όλα αυτά καμία αρμόδια δημόσια αρχή δεν συγκινήθηκε αφήνοντας την εταιρία να λειτουργεί ουσιαστικά σε βάρος της ίδιας της αγοράς και να δηλώνει σήμερα ότι στην περίπτωση βίαιης εκποίησης των περιουσιακών της στοιχείων θα ικανοποιηθεί μόνο το 17% των πιστωτών.
Νωρίτερα 13:45 3 Ιουλίου του 2016 το bankingnews έγραφε:
Nεκρός βρέθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Πρόεδρος της εταιρίας Mamidoil Jetoil, Κυριάκος Μαμιδάκης.
Ο 84χρονος επιχειρηματίας που είχε χτίσει την αυτοκρατορία που διαχειρίζονταν τα παιδιά του και τα τελευταία χρόνια λόγω ηλικίας δεν εμπλεκόταν στην καθημερινότητα της εταιρίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Κυριάκος Μαμιδάκης ανευρέθη νεκρός από το γαμπρό του και φέρει ένα τραύμα πιθανώς από όπλο που βρέθηκε δίπλα του.
Ν. Καρούτζος
www.bankingnews.gr
Η κίνηση αυτή απελπισίας του Μαμιδάκη αποδεικνύει ότι ήταν ένας άνθρωπος με αρχές και κώδικα αξιών και προφανώς όλες αυτές οι αρνητικές εξελίξεις με την χρεοκοπία της Jet Oil τον οδήγησαν στην αυτοκτονία, σε αυτή την πράξη απελπισίας.
Τη σορό του 84χρονου εξέτασε ο ιατροδικαστής, ο οποίος απέκλεισε την εγκληματική ενέργεια και έτσι, όλα τα στοιχεία επιβεβαιώνουν την εκδοχή της αυτοκτονίας.
Υπενθυμίζεται ότι ο Κυριάκος Μαμιδάκης βρέθηκε νεκρός το μεσημέρι της Κυριακής 3 Ιουλίου στο σπίτι του στο Διόνυσο και δίπλα του υπήρχε όπλο.
Τον βρήκε νεκρό, ο οικιακός βοηθός, υπήκοος Φιλιππίνων, ο οποίος, όπως ανέφερε, άκουσε πυροβολισμούς και έτρεξε στο γραφείο, ενώ αμέσως μετά ειδοποίησε τον γαμπρό του Κυριάκου Μαμιδάκη ο οποίος μένει στο ισόγειο του σπιτιού και είναι αυτός που ειδοποίησε την Αστυνομία.
Ειδικότερα, ο Κυριάκος Μαμιδάκης ήταν στο γραφείο του σπιτιού του όταν αυτοπυροβολήθηκε στον αριστερό κρόταφο με περίστροφο το οποίο κατείχε νόμιμα.
Ο 84χρονος αρχικά πυροβόλησε μια φορά με το όπλο στον τοίχο του γραφείου και μετά έστρεψε το όπλο στο κεφάλι του.
Σημειώνεται ότι το περιστατικό έγινε μόλις δυο ημέρες αφού έγινε γνωστό ότι η εταιρεία είχε καταθέσει από τις 10 Ιουνίου του 2016 αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα.
Μάλιστα, νωρίτερα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της αστυνομίας, ήταν πιθανή η αυτοκτονία με όπλο.
Η αστυνομία, σύμφωνα με πληροφορίες, έψαξε για να βρει κάποια επιστολή του κ. Μαμιδάκη που θα εξηγούσε τους λόγους της αυτοκτονίας.
Πάντως, οι αστυνομικοί δεν έχουν αμφιβολία ότι η αυτοκτονία του επιχειρηματία σχετίζεται με τις τελευταίες εξελίξεις στην Jet Oil.
Σημειώνεται ότι ο Κυριάκος Μαμιδάκης γεννήθηκε το 1932 στο χωριό Ανώσκελη της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων της Κρήτης, από τους Αλέξανδρο και Ειρήνη Μαμιδάκη.
Τελείωσε την Εμπορική Σχολή το 1951 και παρακολούθησε δι' αλληλογραφίας κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του LSE.
Το 1952 ξεκίνησε να εργάζεται δίπλα στον θείο του Γ.Ι. Μαμιδάκη στην Εμπορία Πετρελαιοειδών, ενώ τον Νοέμβριο του 1968, μαζί με τα αδέρφια του Γιώργο και Νίκο ίδρυσαν την Jetoil.
Αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99
Αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα κατέθεσε η εταιρεία πετρελαιοειδών Mamidoil Jetoil, καθώς και αίτηση για προσωρινή προστασία από τους πιστωτές, όπως έγινε γνωστό την Παρασκευή 1 Ιουλίου.
Η αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 99 φαίνεται να έχει κατατεθεί από τις 10 Ιουνίου, ενώ αναμένεται να εκδικαστεί την 1η Νοεμβρίου.
Σημειώνεται ότι οι υποχρεώσεις-οφειλές της εταιρείας το 2014 διαμορφώνονταν σε 315 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα ρευστότητας, ενώ έχει χάσει το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου της, που αριθμούσε τα 600 πρατήρια και δε μπορούσε να τροφοδοτηθεί με καύσιμα.
Σήμερα η εταιρεία απασχολεί 160 εργαζομένους.
Κυριάκος Μαμιδάκης: Το χρονικό της κατάρρευσης, οι χαμένες ευκαιρίες και η αυτοκτονία
Ο επιχειρηματίας Κυριάκος Μαμιδάκης είναι προφανές ότι δεν άντεξε την πίεση που δημιουργούσε η οικονομική κατάσταση της αυτοκρατορίας που έχτισε με τα αδέλφια του.
Η Mamidoil Jetoil βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στη δίνη της κατάρρευσης η οποία έκλεινε τον κύκλο της με την αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99.
Η εταιρεία καυσίμων που έφτασε να αποτελεί την τρίτη δύναμη της αγοράς, με μερίδιο 8,5%, με δίκτυο 600 πρατηρίων, με πέντε θυγατρικές στα Βαλκάνια έφτασε στο σημείο μηδέν.
Τα οικονομικά προβλήματα για τη Jet Oil αρχίζουν να γίνονται ορατά από το 2009 όπου για πρώτη φορά η εταιρία παρουσιάζει ζημίες.
Τα επόμενα χρόνια είναι πιο δύσκολα για να φτάσουμε στο 2014 όπου ουσιαστικά η εταιρία έχει καταρρεύσει αλλά χωρίς αυτό να γίνει ορατό από την αγορά καθώς οι τράπεζες παρά το γεγονός ότι τα δάνεια είναι σκασμένα δεν τραβούν το χαλί από την εταιρία.
Άλλωστε η οικογένεια Μαμιδάκη έχει πολυσχιδείς δραστηριότητες που ξεκινούν από την ναυτιλία και επεκτείνονται στην εμπορία αυτοκινήτων, τα ξενοδοχεία, τους πολυχώρους (Αθηναϊς), την παραγωγή και τυποποίηση ελαιολάδου (Ανώσκελη) και κρασιού.
Τα μεγάλα προβλήματα για τη Jet Oil αρχίζουν προ δειτίας περίπου, όταν η εταιρεία αναγκάζεται να διακόψει την τροφοδοσία στη Νότια Ελλάδα και τα πρατήρια αλλάζουν σήμα.
Μόνο από αυτή την κίνηση οι απώλειες εσόδων ανέρχονται στο 38% του συνόλου του τζίρου.
Η εταιρεία προσπαθεί να κρατήσει το δίκτυο της βόρειας Ελλάδας και των νησιών, αλλά τα συνεχιζόμενα προβλήματα έχουν ως συνέπεια να χάνει συνεχώς πρατήρια και το δίκτυό της να μειώνεται.
Πριν από 15 χρόνια η οικογένεια Μαμιδάκη είχε χάσει την ευκαιρία να εξέλθει από την αγορά καυσίμων ή να συνεργαστεί με τα ΕΛΠΕ αλλά η επιμονή των ιδιοκτητών να αγοράζουν και να μην πουλούν είχε ως συνέπεια να παραμείνει μοναχικός καβαλάρης με τραγική κατάληξη.
Χωρίς αμφιβολία ένας από τους βασικούς λόγους που ο όμιλος Μαμιδάκη βρέθηκε σε τραγική θέση είναι η κρίση στην αγορά και η κατακόρυφη πτώση της ζήτησης για τα καύσιμα. Σ
ίγουρα όμως υπήρχαν και τα επιχειρηματικά ρίσκα που ελήφθησαν στην αγορά των ξενοδοχείων όπου επίσης ο όμιλος έχει προβλήματα.
Ο Κυριάκος Μαμιδάκης πριν προχωρήσει στο απονενοημένο διάβημα σίγουρα έβλεπε το τέλος που ερχόταν για την αυτοκρατορία στην οποία συμμέτοχος.
Γνώριζε πολύ καλά ότι ακόμα και η αίτηση για το άρθρο 99 ήταν απλά μια κίνηση για να κερδηθεί χρόνος με αβέβαιο αποτέλεσμα.
Άλλωστε τα στοιχεία που είχε η ίδια η αίτηση ήταν υπό αμφισβήτηση γεγονός που έπληττε ακόμα περισσότερο το κύρος ανθρώπων που επί χρόνια δεν είχαν δώσει δικαιώματα να θεωρηθούν επαγγελματίες μπαταχτσήδες.
Ο ορκωτός ελεγκτής εξέφρασε αδυναμία έκφρασης γνώμης
Μια ακόμα κλασσική περίπτωση που γεννά ερωτηματικά των ελεγκτικών αρχών του δημοσίου προκύπτει από την αίτηση της Jet Oil για υπαγωγή στο άρθρο 99 αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί η ελληνική δικαιοσύνη στις συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Η εταιρία προσέφυγε στο άρθρο 99 και έλαβε αυτό που επιθυμούσε, δηλαδή προσωρινή διαταγή μέχρι την εκδίκαση της κύριας αίτησης η οποία την προστατεύει από τους πιστωτές και εμφάνισε μάρτυρα που πιστοποιούσε αυτά που έλεγε στην αίτησή της.
Μόνο που στην αίτησή της πέρα από τον ισχυρισμό των βασικών μετόχων ότι δεν έχουν χρήματα να βάλουν στην εταιρία και την πρόταση για δεκαπενταετή αποπληρωμή των πιστωτών υπάρχουν και άλλα σημεία που δεν φαίνεται να είναι ακριβή.
Ειδικότερα η Mamidoil Jetoil επικαλείται ισολογισμούς του 2012, 2013 και 2014.
Μόνο που εδώ υπάρχει μια «μικρή» αλλά απολύτως ουσιαστική λεπτομέρεια.
Στον ισολογισμό του 2014 που έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της η εταιρία αλλά δεν έχει αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ ο ορκωτός ελεγκτής δηλώνει αδυναμία έκφρασης γνώμης.
Τι σημαίνει αυτό;
Για να φτάσει ο ελεγκτής να δηλώσει αδυναμία έκφρασης γνώμης θα πρέπει να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα αξιοπιστίας των στοιχείων που αναγράφονται στις οικονομικές καταστάσεις.
Έτσι τα στοιχεία του ισολογισμού τα οποία και προσκομίστηκαν στο δικαστήριο από την εταιρία στερούνται αξιοπιστίας.
Συγκεκριμένα στα στοιχεία και πληροφορίες του 2014 ο ορκωτός ελεγκτής επισημαίνει ότι υπάρχουν συμμετοχές σε εταιρίες αποτιμηθείσες σε 2 εκ ευρώ αλλά οι εταιρίες αυτές έχουν αρνητική καθαρή θέση και Jetoil δεν έχει κάνει καμία πρόβλεψη.
Επίσης δεν μπόρεσε να γίνει επαλήθευση απαιτήσεων από πελάτες 19 εκ ευρώ και υποχρεώσεις σε προμηθευτές 6,5 εκ ευρώ.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι απαιτήσεις και οι υποχρεώσεις μπορεί να είναι ανύπαρκτες ή να υπάρχουν άλλου είδους ζητήματα που θα άλλαζαν την εικόνα του ισολογισμού και πιθανόν να οδηγήσουν και σε άλλες επιπτώσεις την εταιρία.
Στις επισημάνσεις του ορκωτού γίνεται λόγος για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις 82.5 εκ ευρώ για τις οποίες έχουν γίνει προβλέψεις μόλις 16 εκ Ευρώ και δεν κατάφερε από τον έλεγχο να διαπιστώσει αν η πρόβλεψη είναι επαρκής γεγονός που δείχνει ότι δεν είχε πρόσβαση στα στοιχεία που ζήτησε ή τα στοιχεία που του παραδόθηκαν ήταν κατά τη γνώμη του ανεπαρκή.
Ο ορκωτός εγείρει αμφιβολίες για τη βιωσιμότητα της εταιρίας και αναφέρεται στις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις που υπήρχαν προς τις τράπεζες οι οποίες ωστόσο δεν κινήθηκαν επιθετικά και άφησαν την jetoil να λειτουργεί.
Παρ όλα αυτά καμία αρμόδια δημόσια αρχή δεν συγκινήθηκε αφήνοντας την εταιρία να λειτουργεί ουσιαστικά σε βάρος της ίδιας της αγοράς και να δηλώνει σήμερα ότι στην περίπτωση βίαιης εκποίησης των περιουσιακών της στοιχείων θα ικανοποιηθεί μόνο το 17% των πιστωτών.
Νωρίτερα 13:45 3 Ιουλίου του 2016 το bankingnews έγραφε:
Nεκρός βρέθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Πρόεδρος της εταιρίας Mamidoil Jetoil, Κυριάκος Μαμιδάκης.
Ο 84χρονος επιχειρηματίας που είχε χτίσει την αυτοκρατορία που διαχειρίζονταν τα παιδιά του και τα τελευταία χρόνια λόγω ηλικίας δεν εμπλεκόταν στην καθημερινότητα της εταιρίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Κυριάκος Μαμιδάκης ανευρέθη νεκρός από το γαμπρό του και φέρει ένα τραύμα πιθανώς από όπλο που βρέθηκε δίπλα του.
Ν. Καρούτζος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών