Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Κυριάκος Μαμιδάκης: Το χρονικό κατάρρευσης της Jet Oil, οι χαμένες ευκαιρίες και η αυτοκτονία

tags :
Κυριάκος Μαμιδάκης: Το χρονικό  κατάρρευσης της Jet Oil, οι χαμένες ευκαιρίες και η αυτοκτονία
Η Mamidoil Jetoil βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στη δίνη της κατάρρευσης
Ο επιχειρηματίας Κυριάκος Μαμιδάκης είναι προφανές ότι δεν άντεξε την πίεση που δημιουργούσε η οικονομική κατάσταση της αυτοκρατορίας που έχτισε με τα αδέλφια του.
Η Mamidoil Jetoil βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στη δίνη της κατάρρευσης η οποία έκλεινε τον κύκλο της με την αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99.
Η εταιρεία καυσίμων που έφτασε να αποτελεί την τρίτη δύναμη της αγοράς, με μερίδιο 8,5%, με δίκτυο 600 πρατηρίων, με πέντε θυγατρικές στα Βαλκάνια έφτασε στο σημείο μηδέν.
Τα οικονομικά προβλήματα για τη Jet Oil αρχίζουν να γίνονται ορατά από το  2009 όπου για πρώτη φορά η εταιρία παρουσιάζει ζημίες.
Τα επόμενα χρόνια είναι πιο δύσκολα για να φτάσουμε στο 2014 όπου ουσιαστικά η εταιρία έχει καταρρεύσει αλλά χωρίς αυτό να γίνει ορατό από την αγορά καθώς οι τράπεζες παρά το γεγονός ότι τα δάνεια είναι σκασμένα δεν τραβούν το χαλί από την εταιρία.
Άλλωστε η οικογένεια Μαμιδάκη έχει πολυσχιδείς δραστηριότητες που ξεκινούν από την ναυτιλία και επεκτείνονται στην εμπορία αυτοκινήτων, τα ξενοδοχεία, τους πολυχώρους (Αθηναϊς), την παραγωγή και τυποποίηση ελαιολάδου (Ανώσκελη) και κρασιού.
Τα μεγάλα προβλήματα για τη Jet Oil αρχίζουν προ δειτίας περίπου, όταν η εταιρεία αναγκάζεται να διακόψει την τροφοδοσία στη Νότια Ελλάδα και τα πρατήρια αλλάζουν σήμα.
Μόνο από αυτή την κίνηση οι απώλειες εσόδων ανέρχονται στο 38% του συνόλου του τζίρου.
Η εταιρεία προσπαθεί να κρατήσει το δίκτυο της βόρειας Ελλάδας και των νησιών, αλλά τα συνεχιζόμενα προβλήματα έχουν ως συνέπεια να χάνει συνεχώς πρατήρια και το δίκτυό της να μειώνεται.
Πριν από 15 χρόνια η οικογένεια Μαμιδάκη είχε χάσει την ευκαιρία να εξέλθει από την αγορά καυσίμων ή να συνεργαστεί με τα ΕΛΠΕ αλλά η επιμονή των ιδιοκτητών να αγοράζουν και να μην πουλούν είχε ως συνέπεια να παραμείνει μοναχικός καβαλάρης με τραγική κατάληξη.
Χωρίς αμφιβολία ένας από τους βασικούς λόγους που ο όμιλος Μαμιδάκη βρέθηκε σε τραγική θέση είναι η κρίση στην αγορά και η κατακόρυφη πτώση της ζήτησης για τα καύσιμα.
Σίγουρα όμως υπήρχαν και τα επιχειρηματικά ρίσκα που ελήφθησαν στην αγορά των ξενοδοχείων όπου επίσης ο όμιλος έχει προβλήματα.
Ο Κυριάκος Μαμιδάκης πριν προχωρήσει στο απονενοημένο διάβημα σίγουρα έβλεπε το τέλος που ερχόταν για την αυτοκρατορία στην οποία συμμέτοχος.
Γνώριζε πολύ καλά ότι ακόμα και η αίτηση για το άρθρο 99 ήταν απλά μια κίνηση για να κερδηθεί χρόνος με αβέβαιο αποτέλεσμα.
Άλλωστε τα στοιχεία που είχε η ίδια η αίτηση ήταν υπό αμφισβήτηση γεγονός που έπληττε ακόμα περισσότερο το κύρος ανθρώπων που επί χρόνια δεν είχαν δώσει δικαιώματα να θεωρηθούν επαγγελματίες μπαταχτσήδες.


Νίκος Καρούτζος
nkaroutzow@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης