«Το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει συγκεκριμένα μέτρα προστασίας για τους καταναλωτές που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο»
Διευκρινίσεις για τις αποκοπές ηλεκτρικού ρεύματος δίνουν η ΔΕΗ και ο Διαχειριστής του Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ), παραθέτοντας και τα ειδικά μέτρα προστασίας για τους ευάλωτους πελάτες και τους δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου.
Όπως αναφέρεται, «οι εντολές αποκοπής εκδίδονται από τους προμηθευτές και σύμφωνα με το νόμο υλοποιούνται εντός 10ημέρου από την υποβολή τους».
«Το θεσμικό πλαίσιο της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας προβλέπει συγκεκριμένα μέτρα προστασίας για τους καταναλωτές που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο ή στους Ευάλωτους Πελάτες.
Τόσο οι υπέργηροι καταναλωτές όσο και οι εξαρτώμενοι από μηχανήματα τεχνικής υποστήριξης της ζωής, μπορούν να ενταχθούν στις εν λόγω κατηγορίες πελατών με τη διαδικασία που προβλέπεται στο αντίστοιχο νομικό πλαίσιο.
Μεταξύ των μέτρων προστασίας είναι και η απαγόρευση αποκοπής τους λόγω χρέους κατά τους μήνες Νοέμβριο έως και Μάρτιο, όπως επίσης και κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, απαγόρευση που τηρείται ευλαβικά από τον ΔΕΔΔΗΕ, ακόμα και εάν έχει εκ λάθους υποβληθεί αίτημα αποκοπής από προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας», συμπληρώνει ο ΔΕΔΔΗΕ.
Στη συνέχεια, με αφορμή απειλές που δέχονται στελέχη και συνεργεία της εταιρείας, διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με τις υποχρεώσεις, «εκτελούνται οι εντολές διακοπής παροχών ηλεκτρικού ρεύματος λόγω χρέους που εκδίδονται από τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, με τεχνικούς της (συνεργεία ΔΕΔΔΗΕ ή εργολάβους), οι οποίοι δεν έχουν καμία δικαιοδοσία διαπραγμάτευσης και παρεκκλίσεων από τις εντολές αυτές».
Επίσης, σχετικά με τα δημοσιεύματα ότι το ρεύμα σε ηλικιωμένη που ζει με υποστήριξη μηχανήματος οξυγόνου, στην Πάτρα, επισημαίνει ότι η παροχή δεν ήταν στο όνομα του συγκεκριμένου πελάτη καθώς καθότι τόσο η ίδια όσο και οι στενοί συγγενείς της είχαν αδιαφορήσει να γνωστοποιήσουν στη ΔΕΗ ότι χρήζει μηχανικής υποστήριξης και δεν είχαν προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες για να ενταχθεί στις ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους πελάτες.
Η εντολή αποκοπής εκδόθηκε αφού οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είχαν ξεπεράσει τα 16.000 ευρώ.
«Δυστυχώς, αναφέρεται τέλος, παρά την αμέλεια του συγκεκριμένου πελάτη, στενό συγγενικό της πρόσωπο προσήλθε στα γραφεία της ΔΕΗ, επιδεικνύοντας ανάρμοστη και βίαιη συμπεριφορά κατά των υπαλλήλων της επιχείρησης, με αποτέλεσμα την προσαγωγή του στην Αστυνομία.
Παρόλα αυτά, η ΔΕΗ, εξαντλώντας κάθε περιθώριο κοινωνικής ευαισθησίας, προχώρησε σήμερα σε επανασύνδεση της παροχής», καταλήγει.
www.bankingnews.gr
Όπως αναφέρεται, «οι εντολές αποκοπής εκδίδονται από τους προμηθευτές και σύμφωνα με το νόμο υλοποιούνται εντός 10ημέρου από την υποβολή τους».
«Το θεσμικό πλαίσιο της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας προβλέπει συγκεκριμένα μέτρα προστασίας για τους καταναλωτές που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο ή στους Ευάλωτους Πελάτες.
Τόσο οι υπέργηροι καταναλωτές όσο και οι εξαρτώμενοι από μηχανήματα τεχνικής υποστήριξης της ζωής, μπορούν να ενταχθούν στις εν λόγω κατηγορίες πελατών με τη διαδικασία που προβλέπεται στο αντίστοιχο νομικό πλαίσιο.
Μεταξύ των μέτρων προστασίας είναι και η απαγόρευση αποκοπής τους λόγω χρέους κατά τους μήνες Νοέμβριο έως και Μάρτιο, όπως επίσης και κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, απαγόρευση που τηρείται ευλαβικά από τον ΔΕΔΔΗΕ, ακόμα και εάν έχει εκ λάθους υποβληθεί αίτημα αποκοπής από προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας», συμπληρώνει ο ΔΕΔΔΗΕ.
Στη συνέχεια, με αφορμή απειλές που δέχονται στελέχη και συνεργεία της εταιρείας, διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με τις υποχρεώσεις, «εκτελούνται οι εντολές διακοπής παροχών ηλεκτρικού ρεύματος λόγω χρέους που εκδίδονται από τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, με τεχνικούς της (συνεργεία ΔΕΔΔΗΕ ή εργολάβους), οι οποίοι δεν έχουν καμία δικαιοδοσία διαπραγμάτευσης και παρεκκλίσεων από τις εντολές αυτές».
Επίσης, σχετικά με τα δημοσιεύματα ότι το ρεύμα σε ηλικιωμένη που ζει με υποστήριξη μηχανήματος οξυγόνου, στην Πάτρα, επισημαίνει ότι η παροχή δεν ήταν στο όνομα του συγκεκριμένου πελάτη καθώς καθότι τόσο η ίδια όσο και οι στενοί συγγενείς της είχαν αδιαφορήσει να γνωστοποιήσουν στη ΔΕΗ ότι χρήζει μηχανικής υποστήριξης και δεν είχαν προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες για να ενταχθεί στις ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους πελάτες.
Η εντολή αποκοπής εκδόθηκε αφού οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είχαν ξεπεράσει τα 16.000 ευρώ.
«Δυστυχώς, αναφέρεται τέλος, παρά την αμέλεια του συγκεκριμένου πελάτη, στενό συγγενικό της πρόσωπο προσήλθε στα γραφεία της ΔΕΗ, επιδεικνύοντας ανάρμοστη και βίαιη συμπεριφορά κατά των υπαλλήλων της επιχείρησης, με αποτέλεσμα την προσαγωγή του στην Αστυνομία.
Παρόλα αυτά, η ΔΕΗ, εξαντλώντας κάθε περιθώριο κοινωνικής ευαισθησίας, προχώρησε σήμερα σε επανασύνδεση της παροχής», καταλήγει.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών