Οι μέτοχοι της Motor Oil είναι κερδισμένοι καθώς η μετοχή βρίσκεται σήμερα σε υψηλότερα επίπεδα, ενώ των ΕΛΠΕ καταγράφει απώλειες
Ανθεκτικότητα έως ανάπτυξη επιδεικνύουν οι εταιρείες διύλισης στα χρόνια της ελληνικής κρίσης και παρά το γεγονός ότι έχει χαθεί σχεδόν το 25% του πλούτου της χώρας, αυτές ισχυροποιούνται.
Επενδύσεις σε ενέργεια, εξαγορές μεγάλων ομίλων που έφυγαν από την Ελλάδα και φυσικά στις μονάδες διύλισης συνθέτουν το σκηνικό, το οποίο σήμερα είναι σημαντικά καλύτερο αν φυσικά λάβουμε υπόψη το μέγεθος της ελληνικής κρίσης και πόσο αυτή στοίχησε στη χώρα.
Με αναφορά τους ισολογισμούς του 2010, όπου τα σημάδια της κρίσης άρχισαν να βαθαίνουν και συγκρινόμενα με το φετινό εννεάμηνο που ΕΛΠΕ και Motor Oil ανακοίνωσαν πρόσφατα, η σύγκριση δείχνει πως έχουμε να κάνουμε με δύο πολύ ισχυρούς ομίλους, αλλά με τη Motor Oil να επιδεικνύει σημαντική βελτίωση.
Χρηματιστηριακά ωστόσο, δεν είναι κερδισμένοι οι μέτοχοι και των δύο εταιρειών.
Πιο αναλυτικά, η Motor Oil σύμφωνα με τα αποτελέσματα 2010 είχε καθαρή θέση 426 εκατ. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 1,96 δισ. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές περίπου 905 εκατ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 55 εκατ. ευρώ.
Υπήρχαν αποθέματα 601 εκατ. ευρώ και απαιτήσεις από πελάτες 385 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο του ενεργητικού ήταν στα 2,39 δισ. ευρώ.
Στο εννεάμηνο 2016 που δημοσίευσε η καθαρή θέση ανέρχεται στα 741 εκατ. ευρώ, οι συνολικές υποχρεώσεις στα 2,05 δις. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές 1,278 δις. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 854 εκατ. ευρώ.
Υπήρχαν αποθέματα 443 εκατ. ευρώ και απαιτήσεις από πελάτες 271 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο του ενεργητικού ήταν στα 2,8 δις. ευρώ.
Ο όμιλος στα χρόνια της κρίσης κατάφερε να μειώσει τον καθαρό δανεισμό του από 850 εκατ. ευρώ σε 424 εκατ. ευρώ και να ενισχύσει την καθαρή του θέση κατά 74%.
Χρηματιστηριακά ο τίτλος από τα 7 ευρώ περίπου έχει ξεπεράσει τα 11,40 ευρώ καθώς οι επενδυτές βλέπουν την βελτίωση αυτή.
Τα Ελληνικά Πετρέλαια σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2010 είχε καθαρή θέση 2,38 δις. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 4,33 δις. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές 2,43 δις. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 595 εκατ. ευρώ.
Υπήρχαν αποθέματα 1,6 δις. ευρώ, απαιτήσεις από πελάτες 938 εκατ. ευρώ και το σύνολο του ενεργητικού ανερχόταν στα 6,8 δις. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία εννεαμήνου 2016 ο όμιλος έχει καθαρή θέση 1,88 δισ. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές 2,9 δις. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 1,13 δις. ευρώ.
Υπήρχαν αποθέματα 727 εκατ. ευρώ, απαιτήσεις από πελάτες 776 εκατ. ευρώ και το σύνολο του ενεργητικού ήταν στα 7 δισ.
ευρώ.
Στα χρόνια της κρίσης ο όμιλος ουσιαστικά διατήρησε αμετάβλητο το ύψος του καθαρού δανεισμού, αύξησε τις συνολικές του υποχρεώσεις κατά 700 εκατ. ευρώ, μείωσε την καθαρή θέση κατά 400 εκατ. ευρώ περίπου, και ενίσχυσε οριακά το συνολικό ενεργητικό.
Χρηματιστηριακά η μετοχή από τα 5,5 ευρώ που ήταν τον Νοέμβριο του 2010 έχει υποχωρήσει στα 4,30 ευρώ που είναι σήμερα, προφανώς ερμηνεύοντας την παραπάνω πορεία.
Σημειώνεται πως στο ταμπλό και οι δύο εταιρείες έχουν ίδια σχεδόν αποτίμηση και πάνω από τα 1,2 δισ. ευρώ με τα ΕΛΠΕ να είναι οριακά υψηλότερη.
Γιώργος Κατικάς
www.bankingnews.gr
Επενδύσεις σε ενέργεια, εξαγορές μεγάλων ομίλων που έφυγαν από την Ελλάδα και φυσικά στις μονάδες διύλισης συνθέτουν το σκηνικό, το οποίο σήμερα είναι σημαντικά καλύτερο αν φυσικά λάβουμε υπόψη το μέγεθος της ελληνικής κρίσης και πόσο αυτή στοίχησε στη χώρα.
Με αναφορά τους ισολογισμούς του 2010, όπου τα σημάδια της κρίσης άρχισαν να βαθαίνουν και συγκρινόμενα με το φετινό εννεάμηνο που ΕΛΠΕ και Motor Oil ανακοίνωσαν πρόσφατα, η σύγκριση δείχνει πως έχουμε να κάνουμε με δύο πολύ ισχυρούς ομίλους, αλλά με τη Motor Oil να επιδεικνύει σημαντική βελτίωση.
Χρηματιστηριακά ωστόσο, δεν είναι κερδισμένοι οι μέτοχοι και των δύο εταιρειών.
Πιο αναλυτικά, η Motor Oil σύμφωνα με τα αποτελέσματα 2010 είχε καθαρή θέση 426 εκατ. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 1,96 δισ. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές περίπου 905 εκατ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 55 εκατ. ευρώ.
Υπήρχαν αποθέματα 601 εκατ. ευρώ και απαιτήσεις από πελάτες 385 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο του ενεργητικού ήταν στα 2,39 δισ. ευρώ.
Στο εννεάμηνο 2016 που δημοσίευσε η καθαρή θέση ανέρχεται στα 741 εκατ. ευρώ, οι συνολικές υποχρεώσεις στα 2,05 δις. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές 1,278 δις. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 854 εκατ. ευρώ.
Υπήρχαν αποθέματα 443 εκατ. ευρώ και απαιτήσεις από πελάτες 271 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο του ενεργητικού ήταν στα 2,8 δις. ευρώ.
Ο όμιλος στα χρόνια της κρίσης κατάφερε να μειώσει τον καθαρό δανεισμό του από 850 εκατ. ευρώ σε 424 εκατ. ευρώ και να ενισχύσει την καθαρή του θέση κατά 74%.
Χρηματιστηριακά ο τίτλος από τα 7 ευρώ περίπου έχει ξεπεράσει τα 11,40 ευρώ καθώς οι επενδυτές βλέπουν την βελτίωση αυτή.
Τα Ελληνικά Πετρέλαια σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2010 είχε καθαρή θέση 2,38 δις. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 4,33 δις. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές 2,43 δις. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 595 εκατ. ευρώ.
Υπήρχαν αποθέματα 1,6 δις. ευρώ, απαιτήσεις από πελάτες 938 εκατ. ευρώ και το σύνολο του ενεργητικού ανερχόταν στα 6,8 δις. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία εννεαμήνου 2016 ο όμιλος έχει καθαρή θέση 1,88 δισ. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές 2,9 δις. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 1,13 δις. ευρώ.
Υπήρχαν αποθέματα 727 εκατ. ευρώ, απαιτήσεις από πελάτες 776 εκατ. ευρώ και το σύνολο του ενεργητικού ήταν στα 7 δισ.
ευρώ.
Στα χρόνια της κρίσης ο όμιλος ουσιαστικά διατήρησε αμετάβλητο το ύψος του καθαρού δανεισμού, αύξησε τις συνολικές του υποχρεώσεις κατά 700 εκατ. ευρώ, μείωσε την καθαρή θέση κατά 400 εκατ. ευρώ περίπου, και ενίσχυσε οριακά το συνολικό ενεργητικό.
Χρηματιστηριακά η μετοχή από τα 5,5 ευρώ που ήταν τον Νοέμβριο του 2010 έχει υποχωρήσει στα 4,30 ευρώ που είναι σήμερα, προφανώς ερμηνεύοντας την παραπάνω πορεία.
Σημειώνεται πως στο ταμπλό και οι δύο εταιρείες έχουν ίδια σχεδόν αποτίμηση και πάνω από τα 1,2 δισ. ευρώ με τα ΕΛΠΕ να είναι οριακά υψηλότερη.
Γιώργος Κατικάς
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών