Η αγορά ζει ένα βαρύ «χειμώνα» λόγω φόρων της μείωσης των εισοδημάτων και της οικονομικής αβεβαιότητας
Για «κλάματα» ο εορταστικός τζίρος της χρονιάς που μόλις έφυγε αφού διαμορφώθηκε λίγο πιο πάνω από τα 2 δισ ευρώ , σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της ΕΣΕΕ, δημιουργώντας νέο ιστορικό χαμηλό τζίρου στα χρόνια των Μνημονίων.
Οι έμποροι της Αθήνας βλέποντας την κατακόρυφη πτώση του τζίρου την περίοδο των εορτών έστρεψαν τα «βέλη» τους προς το Δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη που απέτυχε να φτιάξει εορταστικό κλίμα στην αγορά εξαιτίας και της αποτυχίας της γνωστής Ρόδας της πλατείας Συντάγματος που δεν γύρισε ποτέ.
Οι ανώνυμοι έμποροι λένε ότι τις μέρες των εορτών απογοητεύθηκαν καθώς η προσέλευση των καταναλωτών δεν ήταν η αναμενόμενη και ορισμένοι δηλώνουν αδυναμία συνέχισης της εμπορικής δραστηριότητας.
Ο εορταστικός τζίρος πριν από τη έλευση των Μνημονίων έφθανε τα 6.5 δισ ευρώ και σε διάστημα 6 ετών σημείωσε πτώση 70%.
Η αγορά ζει ένα βαρύ «χειμώνα» λόγω φόρων της μείωσης των εισοδημάτων και της οικονομικής αβεβαιότητας που κάνει διστακτικούς τους καταναλωτές να ξοδέψουν.
Πάντως το έκτακτο βοήθημα προς του συνταξιούχους λίγο πριν τα Χριστούγεννα έδωσε μια μικρή ώθηση στην κίνηση της αγοράς.
Στελέχη του εμπορίου υπολογίζουν ότι εκείνες τις ημέρες έπεσαν 100 εκατ. ευρώ.
Η πτώση ακόμα και στη ζήτηση αγαθών πρώτης ανάγκης δεν είχε τελειωμό όλο το δεύτερο εξάμηνο του 2016.
Στο αρνητικό οικονομικό φόντο της χρονιάς που πέρασε για το 2017 θεωρείται ότι θα είναι τα έτος που θα κριθεί η βιωσιμότητα πολλών εμπορικών επιχειρήσεων κι αλυσίδων λιανικής με δεδομένη την φοροεπιδρομή που έρχεται.
Εξ’ ου και το μεγάλο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στην Μαρινόπουλος Α.Ε., την Καρυπίδης και σε άλλες εταιρίες.
Σε μια αγορά που στενάζει, η αποχώρηση, έστω και προσωρινή, βασικών παικτών όπως ο Μαρινόπουλος ή Ηλεκτρονική Αθηνών δίνει «οξυγόνο» στους ανταγωνιστές.
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς η αποχώρηση «παικτών» εξασφάλισε τη βιωσιμότητα κάποιων επιχειρήσεων ωστόσο αν συνεχιστεί η καθοδική πορεία των πωλήσεων και το 2017, ο κίνδυνος νέων λουκέτων είναι προ των πυλών.
Είναι ενδεικτικό ότι στα ηλεκτρονικά οι τίτλοι τέλους στην Ηλεκτρονική Αθηνών έδωσε τζίρους σε Κωτσόβολο, Media Markt, Plaisio, Public κι Expert ενώ στον κλάδο των super market η συρρίκνωση της αλυσίδας Μαρινόπουλος και όλες οι εξελίξεις έφεραν μερίδια στον ανταγωνισμό, δηλαδή στη Lidl, στην Α.Β. Βασιλόπουλος, τη Σκλαβενίτης αλλά και την «ομοσπονδία» του ΕΛΟΜΑΣ, που έχει ισχυρή τοπική παρουσία. Είναι ενδεικτικό ότι με βάση τα στοιχεία του εννεάμηνου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου η εταιρία Α.Β. Βασιλόπουλος είχε αύξηση της κατανάλωσης κατά 13% και ο όμιλος Σκλαβενίτη ενισχύθηκε κατά 6%.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Οι έμποροι της Αθήνας βλέποντας την κατακόρυφη πτώση του τζίρου την περίοδο των εορτών έστρεψαν τα «βέλη» τους προς το Δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη που απέτυχε να φτιάξει εορταστικό κλίμα στην αγορά εξαιτίας και της αποτυχίας της γνωστής Ρόδας της πλατείας Συντάγματος που δεν γύρισε ποτέ.
Οι ανώνυμοι έμποροι λένε ότι τις μέρες των εορτών απογοητεύθηκαν καθώς η προσέλευση των καταναλωτών δεν ήταν η αναμενόμενη και ορισμένοι δηλώνουν αδυναμία συνέχισης της εμπορικής δραστηριότητας.
Ο εορταστικός τζίρος πριν από τη έλευση των Μνημονίων έφθανε τα 6.5 δισ ευρώ και σε διάστημα 6 ετών σημείωσε πτώση 70%.
Η αγορά ζει ένα βαρύ «χειμώνα» λόγω φόρων της μείωσης των εισοδημάτων και της οικονομικής αβεβαιότητας που κάνει διστακτικούς τους καταναλωτές να ξοδέψουν.
Πάντως το έκτακτο βοήθημα προς του συνταξιούχους λίγο πριν τα Χριστούγεννα έδωσε μια μικρή ώθηση στην κίνηση της αγοράς.
Στελέχη του εμπορίου υπολογίζουν ότι εκείνες τις ημέρες έπεσαν 100 εκατ. ευρώ.
Η πτώση ακόμα και στη ζήτηση αγαθών πρώτης ανάγκης δεν είχε τελειωμό όλο το δεύτερο εξάμηνο του 2016.
Στο αρνητικό οικονομικό φόντο της χρονιάς που πέρασε για το 2017 θεωρείται ότι θα είναι τα έτος που θα κριθεί η βιωσιμότητα πολλών εμπορικών επιχειρήσεων κι αλυσίδων λιανικής με δεδομένη την φοροεπιδρομή που έρχεται.
Εξ’ ου και το μεγάλο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στην Μαρινόπουλος Α.Ε., την Καρυπίδης και σε άλλες εταιρίες.
Σε μια αγορά που στενάζει, η αποχώρηση, έστω και προσωρινή, βασικών παικτών όπως ο Μαρινόπουλος ή Ηλεκτρονική Αθηνών δίνει «οξυγόνο» στους ανταγωνιστές.
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς η αποχώρηση «παικτών» εξασφάλισε τη βιωσιμότητα κάποιων επιχειρήσεων ωστόσο αν συνεχιστεί η καθοδική πορεία των πωλήσεων και το 2017, ο κίνδυνος νέων λουκέτων είναι προ των πυλών.
Είναι ενδεικτικό ότι στα ηλεκτρονικά οι τίτλοι τέλους στην Ηλεκτρονική Αθηνών έδωσε τζίρους σε Κωτσόβολο, Media Markt, Plaisio, Public κι Expert ενώ στον κλάδο των super market η συρρίκνωση της αλυσίδας Μαρινόπουλος και όλες οι εξελίξεις έφεραν μερίδια στον ανταγωνισμό, δηλαδή στη Lidl, στην Α.Β. Βασιλόπουλος, τη Σκλαβενίτης αλλά και την «ομοσπονδία» του ΕΛΟΜΑΣ, που έχει ισχυρή τοπική παρουσία. Είναι ενδεικτικό ότι με βάση τα στοιχεία του εννεάμηνου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου η εταιρία Α.Β. Βασιλόπουλος είχε αύξηση της κατανάλωσης κατά 13% και ο όμιλος Σκλαβενίτη ενισχύθηκε κατά 6%.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών