Για τους πολυεθνικούς ομίλους, που διατηρούν την έδρα τους στην Ελλάδα και έχουν επεκταθεί στην Ανατολική Ευρώπη και σε άλλες γειτονικές χώρες, το μείζον πρόβλημα είναι οι ισοτιμίες νομισμάτων με το ευρώ...
«Δεν κάνουμε σχέδια για Grexit», αναφέρει στο bankingnews ανώτατο στέλεχος πολυεθνικού ομίλου που δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά, τονίζοντας ότι «δεν έχουμε λάβει καμία εντολή να εκπονήσουμε ανάλογα σχέδια».
Το ίδιο στέλεχος αναφέρει πως «κανένα στέλεχος ξένου ομίλου δεν βάζει στο τραπέζι ανάλογα σχέδια» και διευκρινίζει ότι είναι σε πολύ καλή θέση για να γνωρίζει τα διαδραματιζόμενα.
Για τους πολυεθνικούς ομίλους, που διατηρούν την έδρα τους στην Ελλάδα και έχουν επεκταθεί στην Ανατολική Ευρώπη, όπως και σε άλλες σε γειτονικές χώρες, το μείζον πρόβλημα είναι οι ισοτιμίες νομισμάτων και κυρίως του ευρώ με τα άλλα νομίσματα, με τη νομισματική σταθερότητα να αποτελεί το βασικό στοιχείο αξιολόγησης και επένδυσης σε μία χώρα.
Κι αυτό διότι δε μπορεί κανείς να «θυσιάζει» κέρδη διεκδικώντας μερίδια αγοράς και στη συνέχεια όλοι οι κόποι του να χάνονται, διότι η ισοτιμία του νομίσματος που κάνει τις συναλλαγές του έχει σημαντικές μεταβολές με το τελικό νόμισμα μετατροπής στο οποίο θα καταγραφούν τα κέρδη.
Η διαπίστωση που έκανε το ανώτατο στέλεχος για την ελληνική αγορά είναι ότι για το 2017 προβλέπει νέα πτώση του όγκου τω λιανικών πωλήσεων σε καταναλωτικά αγαθά στα επίπεδα του 3%.
Η εκτίμηση αυτή έγινε κυρίως εξαιτίας της ανασφάλειας και του φόβου που διαμορφώνει το εσωτερικό και κυβερνητικό πολιτικό περιβάλλον, αναφορικά με τη β' αξιολόγηση, η οποία πράγματι είναι στο «αέρα».
Συνεχίζοντας τις αναφορές του αποκαλύπτει ότι ο κύκλος των προσφορών που γίνονται προς τα σουπερ μάρκετ θα συνεχισθούν και θα συνεχίζονται, αλλά δεν πρόκειται οι καταναλωτές να δουν πιο χαμηλές τιμές από τις τρέχουσες, καθώς τα τελευταία επτά χρόνια η αγοραστική δύναμή των καταναλωτών υποστηρίζεται σε σημαντικό βαθμό από τις προσφορές.
Ο ίδιος θεωρεί ότι το deal Σκλαβενίτη-Μαρινόπουλου είναι αναγκαίο για την ίδια την αγορά, καθώς συμβάλει στη διατήρηση ενός υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των αλυσίδων σουπερ μάρκετ.
Μετά την αποχώρηση παλαιότερα του Atlantic και πρόσφατα του Βερόπουλου και του Μαρινόπουλου σε μία καθοδική αγορά οι υγιείς αλυσίδες ανέβασαν τα μερίδια αγοράς τους χωρίς μεγάλη προσπάθεια.
Οι ισχυροί της αγοράς ελέγχουν το 60% της αγοράς και στο ενδεχόμενο να μην υλοποιηθεί το deal Σκλαβενίτη – Μαρινόπουλου είναι πιθανόν οι υπάρχουσες αλυσίδες Super market να βάλουν ακόμη πιο σκληρούς όρους προς τους προμηθευτές.
Ολοκληρώνοντας, να αναφέρουμε ότι ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε 3,6% τον Νοέμβριο του 2016 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015 σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Πιο συγκεκριμένα, ο όγκος πωλήσεων στα σουπερ μάρκετ ενισχύθηκε 6,4%, ο οικιακός εξοπλισμός +5% και τα είδη δώρων +14,6%. Αντίθετα, η Στατιστική υπηρεσία κατέγραψε πτώση 6,6% στα τρόφιμα-ποτά και στα καπνικά προϊόντα.
Ενώ το πιο κρίσιμο μέγεθος ήταν η συνεχιζόμενη πτώση κατά 5% στα καύσιμα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Το ίδιο στέλεχος αναφέρει πως «κανένα στέλεχος ξένου ομίλου δεν βάζει στο τραπέζι ανάλογα σχέδια» και διευκρινίζει ότι είναι σε πολύ καλή θέση για να γνωρίζει τα διαδραματιζόμενα.
Για τους πολυεθνικούς ομίλους, που διατηρούν την έδρα τους στην Ελλάδα και έχουν επεκταθεί στην Ανατολική Ευρώπη, όπως και σε άλλες σε γειτονικές χώρες, το μείζον πρόβλημα είναι οι ισοτιμίες νομισμάτων και κυρίως του ευρώ με τα άλλα νομίσματα, με τη νομισματική σταθερότητα να αποτελεί το βασικό στοιχείο αξιολόγησης και επένδυσης σε μία χώρα.
Κι αυτό διότι δε μπορεί κανείς να «θυσιάζει» κέρδη διεκδικώντας μερίδια αγοράς και στη συνέχεια όλοι οι κόποι του να χάνονται, διότι η ισοτιμία του νομίσματος που κάνει τις συναλλαγές του έχει σημαντικές μεταβολές με το τελικό νόμισμα μετατροπής στο οποίο θα καταγραφούν τα κέρδη.
Η διαπίστωση που έκανε το ανώτατο στέλεχος για την ελληνική αγορά είναι ότι για το 2017 προβλέπει νέα πτώση του όγκου τω λιανικών πωλήσεων σε καταναλωτικά αγαθά στα επίπεδα του 3%.
Η εκτίμηση αυτή έγινε κυρίως εξαιτίας της ανασφάλειας και του φόβου που διαμορφώνει το εσωτερικό και κυβερνητικό πολιτικό περιβάλλον, αναφορικά με τη β' αξιολόγηση, η οποία πράγματι είναι στο «αέρα».
Συνεχίζοντας τις αναφορές του αποκαλύπτει ότι ο κύκλος των προσφορών που γίνονται προς τα σουπερ μάρκετ θα συνεχισθούν και θα συνεχίζονται, αλλά δεν πρόκειται οι καταναλωτές να δουν πιο χαμηλές τιμές από τις τρέχουσες, καθώς τα τελευταία επτά χρόνια η αγοραστική δύναμή των καταναλωτών υποστηρίζεται σε σημαντικό βαθμό από τις προσφορές.
Ο ίδιος θεωρεί ότι το deal Σκλαβενίτη-Μαρινόπουλου είναι αναγκαίο για την ίδια την αγορά, καθώς συμβάλει στη διατήρηση ενός υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των αλυσίδων σουπερ μάρκετ.
Μετά την αποχώρηση παλαιότερα του Atlantic και πρόσφατα του Βερόπουλου και του Μαρινόπουλου σε μία καθοδική αγορά οι υγιείς αλυσίδες ανέβασαν τα μερίδια αγοράς τους χωρίς μεγάλη προσπάθεια.
Οι ισχυροί της αγοράς ελέγχουν το 60% της αγοράς και στο ενδεχόμενο να μην υλοποιηθεί το deal Σκλαβενίτη – Μαρινόπουλου είναι πιθανόν οι υπάρχουσες αλυσίδες Super market να βάλουν ακόμη πιο σκληρούς όρους προς τους προμηθευτές.
Ολοκληρώνοντας, να αναφέρουμε ότι ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε 3,6% τον Νοέμβριο του 2016 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015 σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Πιο συγκεκριμένα, ο όγκος πωλήσεων στα σουπερ μάρκετ ενισχύθηκε 6,4%, ο οικιακός εξοπλισμός +5% και τα είδη δώρων +14,6%. Αντίθετα, η Στατιστική υπηρεσία κατέγραψε πτώση 6,6% στα τρόφιμα-ποτά και στα καπνικά προϊόντα.
Ενώ το πιο κρίσιμο μέγεθος ήταν η συνεχιζόμενη πτώση κατά 5% στα καύσιμα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών