Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ο νικητής του λιανεμπορίου για το 2016 - Που πήγαν οι πελάτες της Μαρινόπουλος;

Ο νικητής του λιανεμπορίου για το 2016 - Που πήγαν οι πελάτες της Μαρινόπουλος;
Ο όμιλος ΑΒ πήρε μερίδιο από την «πτώση» του ομίλου Μαρινόπουλου, ο οποίος περνά στον όμιλο Σκλαβενίτη
Την πρώτη θέση κατέλαβε στην αγορά των σουπερ μάρκετ η ΑΒ Βασιλόπουλος το 2016.
Σύμφωνα με πληροφορίες σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών στα επίπεδα του 13% φθάνοντας τα 2,2 δισ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας σουπερ μάρκετ διαμορφώθηκε στα 1.944.119.000 το 2015.
Ο όμιλος ΑΒ πήρε μερίδιο από την «πτώση» του ομίλου Μαρινόπουλου, ο οποίος περνά στον όμιλο Σκλαβενίτη.
Η προοπτική αυτή αναμένεται να φέρουν ανακατατάξεις στην αγορά του λιανεμπορίου τη φετινή χρονιά.
Σύμφωνα με στοιχεία της ICAP, ο όμιλος Μαρινόπουλου εμφάνισε κύκλο εργασιών 1.271.233.971 ευρώ το 2015 Σύμφωνα με στέλεχος της αγοράς, ο πραγματικός τζίρος της Μαρινόπουλος ήταν κοντά στα 800 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα 400 εκατ. ευρώ ήταν έσοδο από την χονδρική τροφοδοτώντας τις αλυσίδες που συνεργάζονταν.
Από τον Ιούνιο του 2016 όμως οι καταναλωτές κατευθύνθηκαν σε άλλες αλυσίδες για την κάλυψη των καθημερινών τους αναγκών.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι ήταν η AB Βασιλόπουλος και η Lidl Hellas.
O γερμανικός όμιλος όμως ως έχει επιλέξει ως ομόρρυθμος εταιρεία να μη δημοσιεύει οικονομικά στοιχεία με αποτέλεσμα και ο ανταγωνισμός να μην είναι σε θέση να τον … επιβλέπει.
Ωστόσο, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν και υποστηρίζουν ότι πήρε μερίδιο από τα 700 εκατ. ευρώ του Μαρινόπουλου.
Έγκυρες πηγές λένε ότι η γερμανική αλυσίδα σουπερ μάρκετ αναπτύχθηκε με ρυθμούς που έφθασαν το 10% τη χρονιά που πέρασε εξαιτίας της απουσίας του Μαρινόπουλου πλησιάζοντας σε τζίρο τα 2 δισ ευρώ το 2016.
Πάντως για ICAP και με δεδομένο ότι η Lidl δεν ανακοινώνει επίσημα οικονομικά στοιχεία όμιλος Σκλαβενίτη κατατάσσεται στη δεύτερη θέση για το 2015 αλλά εμφανίζει μεγάλη απόσταση από την πρώτη αλυσίδα που είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος.
Ο τζίρος του ομίλου Σκλαβενίτη διαμορφώθηκε στο 1.304.718.000. Σύμφωνα με πληροφορίες το 2016 έκλεισε με άνοδο 7%.
Δηλαδή κέρδισε περίπου 100 εκατ.ευρώ ξεπερνώντας οριακά το1,4 δισ ευρώ.
Τα στοιχεία της ICAP του 2015 αλλά και η εξέλιξη της πορείας του 2016 δικαιολογούν το deal του ομίλου Σκλαβενίτη με τον όμιλο Μαρινόπουλο.
Τα σχετικά μικρά οφέλη αποδίδονται στο σχετικά περιορισμένο δίκτυο καταστημάτων που διαθέτει στην Αττική και ανέρχονταν σε 111 το 2015.
Αυτός είναι και ολόγος που όμιλος είχε σχετικά μικρότερα «κέρδη» από τις εξελίξεις του 2016 Να σημειωθεί ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφανίζεται με 362 καταστήματα το 2015, η Lidl Hellas με 222, όταν ο όμιλος Μαρινόπουλος διέθετε 735 καταστήματα.
Η μάχη για τις τρείς πρώτες θέσεις τη φετινή χρονιά θα δοθεί από την ΑΒ Βασιλόπουλο που έχει τον …αέρα του νικητή, τη Lidl Hellas που θα επιδιώξει να διατηρήσει τη δεύτερη θέση και ο νέος όμιλος Σκλαβενίτη, ο οποίος πρέπει να κάνει …άλμα για να πιάσει τη δεύτερη θέση.
Τέλος να σημειωθεί ότι στη λίστα της ICAP είναι και ο όμιλος Μασούτης με τζίρο στα 751.660.000 ευρώ και η ΜΕΤΡΟ του ομίλου Παντελιάδη με κύκλο εργασιών στα 736.243.483 ευρώ το 2015.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankiongnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης