Ο όμιλος πρέπει μέσα στο 2017 να αποπληρώσει δάνεια ύψους 308 εκατ. ευρώ ενώ σχεδιάζει να αναχρηματοδοτήσει δάνεια 524 εκατ. ευρώ
Μετά από ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα σε Ελευσίνα αλλά και Θεσσαλονίκη που έφτασε τα 2,5 δισ. ευρώ ο όμιλος των ΕΛΠΕ στοχεύει τώρα στην μείωση του καθαρού δανεισμού εκμεταλλευόμενος τις αυξημένες λειτουργικές χρηματοροές του νέου διυλιστηρίου στην Ελευσίνα.
Ως αποτέλεσμα του επενδυτικού πλάνου, την περίοδο 2007- 2012, το επίπεδο καθαρού δανεισμού αυξήθηκε στο 45% των συνολικών απασχολούμενων κεφαλαίων, ενώ το υπόλοιπο 55% χρηματοδοτείται από ίδια κεφάλαια, σύμφωνα με την εταιρεία.
Σημειώνεται πως στο τέλος του 2015 ο καθαρός δανεισμός ήταν στο 39%.
Ο Όμιλος έχει ξεκινήσει διαδικασία μείωσης του επιπέδου καθαρού δανεισμού και η διαδικασία αυτή αναμένεται να οδηγήσει σε χαμηλότερο δείκτη Δανείων προς Ίδια Κεφάλαια, καλύτερη αντιστοίχιση των ημερομηνιών λήξης των στοιχείων Ενεργητικού και Παθητικού, καθώς και σε χαμηλότερο κόστος δανεισμού, σημειώνει η διοίκηση στον δημοσιευμένο ισολογισμό.
Και αυτό παρά το νέο επενδυτικό πλάνο ύψους έως 1 δισ. ευρώ που έχει ανακοινώσει για την επόμενη πενταετία.
Μέσα στο 2016 και παρά το country risk κατάφερε και βγήκε στις αγορές με ομόλογο ύψους 375 εκατ. ευρώ μειώνοντας το επιτόκιο στο 4,875% από 8%.
Μέσα στο 2017 πρέπει τώρα να αποπληρώσει και να αναχρηματοδοτήσει ποσό 832 εκατ. ευρώ.
Τα 546 εκατ. ευρώ λήγουν στο δεύτερο εξάμηνο.
Ο όμιλος θα αποπληρώσει δάνεια ύψους 308 εκατ. ευρώ ενώ σχεδιάζει να αναχρηματοδοτήσει τα υπόλοιπα ύψους 524 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με όσα αναφέρει στις λογιστικές καταστάσεις.
Όπως αναφέρθηκε στην τηλεδιάσκεψη είναι σε συνεννόηση με τις τράπεζες και θα γίνει αναχρηματοδότηση.
Επίσης αναφέρθηκε πως το κόστος δανεισμού έχει πλέον περιοριστεί σημαντικά και είναι στο 3% περίπου
Για το 2016 οι χρεωστικοί τόκοι και τα συναφή έξοδα έφτασαν στο ποσό των 206 εκατ. ευρώ.
Στελέχη της αγοράς σημειώνουν πως ο όμιλος δείχνει πως θα ακολουθήσει την πορεία της Motor Oil όπου πραγματοποίησε μία μεγάλη απομόχλευση στα προηγούμενα χρόνια και η μετοχή κατέγραψε τεράστια άνοδο στο χρηματιστηριακό ταμπλό.
Έτσι θεωρούν πως τώρα είναι η ώρα των ΕΛΠΕ να ακολουθήσει την χρηματιστηριακή πορεία της Motor Oil και ο ισολογισμός να καταγράψει μείωση δανεισμού.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό των ΕΛΠΕ στο τέλος του 2016 η καθαρή θέση ήταν στα 2,03 δισ. ευρώ με την αποτίμηση στο ταμπλό να είναι στα 1,46 δισ. ευρώ (p/bv 0,72x).
Οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονταν στα 5,04 δισ. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές ήταν τα 2,83 δισ. ευρώ.
Τα ταμειακά διαθέσιμα ανέρχονταν στα 924 εκατ. ευρώ και επομένως ο καθαρός δανεισμός ήταν στα 1,9 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με το μετοχολόγιο η Paneuropean Oil του ομίλου Λάτση ελέγχει το 45,47%, το Ελληνικό δημόσιο το 35,48% και το ευρύ επενδυτικό κοινό το 19,05%.
Γιώργος Κατικάς
www.bankingnews.gr
Ως αποτέλεσμα του επενδυτικού πλάνου, την περίοδο 2007- 2012, το επίπεδο καθαρού δανεισμού αυξήθηκε στο 45% των συνολικών απασχολούμενων κεφαλαίων, ενώ το υπόλοιπο 55% χρηματοδοτείται από ίδια κεφάλαια, σύμφωνα με την εταιρεία.
Σημειώνεται πως στο τέλος του 2015 ο καθαρός δανεισμός ήταν στο 39%.
Ο Όμιλος έχει ξεκινήσει διαδικασία μείωσης του επιπέδου καθαρού δανεισμού και η διαδικασία αυτή αναμένεται να οδηγήσει σε χαμηλότερο δείκτη Δανείων προς Ίδια Κεφάλαια, καλύτερη αντιστοίχιση των ημερομηνιών λήξης των στοιχείων Ενεργητικού και Παθητικού, καθώς και σε χαμηλότερο κόστος δανεισμού, σημειώνει η διοίκηση στον δημοσιευμένο ισολογισμό.
Και αυτό παρά το νέο επενδυτικό πλάνο ύψους έως 1 δισ. ευρώ που έχει ανακοινώσει για την επόμενη πενταετία.
Μέσα στο 2016 και παρά το country risk κατάφερε και βγήκε στις αγορές με ομόλογο ύψους 375 εκατ. ευρώ μειώνοντας το επιτόκιο στο 4,875% από 8%.
Μέσα στο 2017 πρέπει τώρα να αποπληρώσει και να αναχρηματοδοτήσει ποσό 832 εκατ. ευρώ.
Τα 546 εκατ. ευρώ λήγουν στο δεύτερο εξάμηνο.
Ο όμιλος θα αποπληρώσει δάνεια ύψους 308 εκατ. ευρώ ενώ σχεδιάζει να αναχρηματοδοτήσει τα υπόλοιπα ύψους 524 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με όσα αναφέρει στις λογιστικές καταστάσεις.
Όπως αναφέρθηκε στην τηλεδιάσκεψη είναι σε συνεννόηση με τις τράπεζες και θα γίνει αναχρηματοδότηση.
Επίσης αναφέρθηκε πως το κόστος δανεισμού έχει πλέον περιοριστεί σημαντικά και είναι στο 3% περίπου
Για το 2016 οι χρεωστικοί τόκοι και τα συναφή έξοδα έφτασαν στο ποσό των 206 εκατ. ευρώ.
Στελέχη της αγοράς σημειώνουν πως ο όμιλος δείχνει πως θα ακολουθήσει την πορεία της Motor Oil όπου πραγματοποίησε μία μεγάλη απομόχλευση στα προηγούμενα χρόνια και η μετοχή κατέγραψε τεράστια άνοδο στο χρηματιστηριακό ταμπλό.
Έτσι θεωρούν πως τώρα είναι η ώρα των ΕΛΠΕ να ακολουθήσει την χρηματιστηριακή πορεία της Motor Oil και ο ισολογισμός να καταγράψει μείωση δανεισμού.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό των ΕΛΠΕ στο τέλος του 2016 η καθαρή θέση ήταν στα 2,03 δισ. ευρώ με την αποτίμηση στο ταμπλό να είναι στα 1,46 δισ. ευρώ (p/bv 0,72x).
Οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονταν στα 5,04 δισ. ευρώ εκ των οποίων τραπεζικές ήταν τα 2,83 δισ. ευρώ.
Τα ταμειακά διαθέσιμα ανέρχονταν στα 924 εκατ. ευρώ και επομένως ο καθαρός δανεισμός ήταν στα 1,9 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με το μετοχολόγιο η Paneuropean Oil του ομίλου Λάτση ελέγχει το 45,47%, το Ελληνικό δημόσιο το 35,48% και το ευρύ επενδυτικό κοινό το 19,05%.
Γιώργος Κατικάς
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών