Στο ενδεχόμενο να μη προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα οι εταιρείες το κόστος καυσίμου θα είναι υψηλότερο από 40% έως 50%
Νέα καράβια, σύγχρονα και κυρίως λιγότερα ρυπογόνα θα χρειασθεί η ελληνική ακτοπλοΐα μετά το 2020, η οποία πρέπει να προσαρμόζεται στις νέες περιβαλλοντικές συνθήκες που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επενδύσεις και νέα καράβια χρειάζεται η ακτοπλοΐα αλλά δεν υπάρχουν Ναυπηγεία στην Ελλάδα, τα οποία να είναι ικανά να αναλάβουν παραγγελίες.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, κ Μιχάλης Σακέλλης, σε συνέντευξη τύπου ανέφερε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες επένδυσαν σε νέα καράβια συνολικής αξίας 4 δις ευρώ και χτίσθηκαν σε ναυπηγεία της Μάλτας και της Κροατίας με αποτέλεσμα να χάνεται προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία, παρότι υπάρχει η τεχνογνωσία και το δυναμικό να αναλάβει ανάλογες κατασκευές.
Ωστόσο τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν μπορούν να μας εξυπηρετήσουν διότι διαθέτουν δεξαμενές μικρότερης δυναμικότητας από τις δικές μας ανάγκες ενώ για τα ναυπηγεία Σύρου παρουσιάζουν προβλήματα τα οποία δεν μπορούν να εγγυηθούν ανάλογες επενδύσεις.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Μιχάλης Σακέλλης αναφέρθηκε στις αλλαγές που φέρνει το 2020 υποχρεώνοντας τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να καταναλώνουν καύσιμο σε θείο περιεκτικότητας 0,5% ή να χρησιμοποιούν LNG ως μέσο καύσης.
Στο ενδεχόμενο να μη προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα οι εταιρείες το κόστος καυσίμου θα είναι υψηλότερο από 40% έως 50%.
Πάντως η επένδυση για την υποδοχή του φυσικού αερίου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ και το «καυτό» θέμα για τις διοικήσεις των εταιρειών είναι ότι το αρχικό κόστος του φυσικού αερίου πολλαπλασιάζεται εξαιτίας του κόστους μεταφοράς του.
Πάντως οι επενδύσεις για τη προστασία του περιβάλλοντος σε αρκετά πλοία θα είναι μεγαλύτερης αξίας από την αξία του ίδιου του πλοίου με αποτέλεσμα να μη πραγματοποιηθούν.
Ο πρόεδρος κ. Μ. Σακέλλης ανέφερε ότι ένα πλοίο μπορεί να πάει στη Ρεβυθούσα για να παραλάβει LΝG αλλά η πρακτική αυτή αυξάνει τα κόστη και καθιστούν τη χρήση του μη επωφελή για την εταιρεία.
Ο κ Σακέλλης ήταν αισιόδοξος για την επιβατική κίνηση της φετινής σεζόν παρότι ο εσωτερικός τουρισμός έχει μειωθεί εξέφρασε την ανησυχία του για την πορεία των τιμών των διεθνών τιμών του πετρελαίου καθώς το πρώτο δίμηνο του έτους είναι διπλάσιες σε σχέση με πέρυσι.
Ο ίδιος τόνισε ότι τα ναύλα παραμένουν αμετάβλητα και διευκρίνισε ότι ο ονομαστικός ναύλος δεν ισχύει καθώς τα εισιτήρια είναι χαμηλότερα έως 10% χάρη στα πακέτα προσφορών και για τα ΙΧ το κόστος μειώνεται από 30% έως 50%.
Οι 27 εταιρείες ακτοπλοΐας διαθέτουν 91 πλοία και πραγματοποίησαν 40.000 δρομολόγια μεταφέροντας 15.700.000 επιβάτες και 2.700.000.
Η συνολική της συνεισφορά στο ΑΕΠ ανήλθε στο 6,5% ή 11,8 δις. ευρώ και απασχολεί το 7,2% του εργατικού δυναμικού της χώρας δηλαδή 260.000 εργαζόμενους.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Επενδύσεις και νέα καράβια χρειάζεται η ακτοπλοΐα αλλά δεν υπάρχουν Ναυπηγεία στην Ελλάδα, τα οποία να είναι ικανά να αναλάβουν παραγγελίες.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, κ Μιχάλης Σακέλλης, σε συνέντευξη τύπου ανέφερε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες επένδυσαν σε νέα καράβια συνολικής αξίας 4 δις ευρώ και χτίσθηκαν σε ναυπηγεία της Μάλτας και της Κροατίας με αποτέλεσμα να χάνεται προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία, παρότι υπάρχει η τεχνογνωσία και το δυναμικό να αναλάβει ανάλογες κατασκευές.
Ωστόσο τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν μπορούν να μας εξυπηρετήσουν διότι διαθέτουν δεξαμενές μικρότερης δυναμικότητας από τις δικές μας ανάγκες ενώ για τα ναυπηγεία Σύρου παρουσιάζουν προβλήματα τα οποία δεν μπορούν να εγγυηθούν ανάλογες επενδύσεις.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Μιχάλης Σακέλλης αναφέρθηκε στις αλλαγές που φέρνει το 2020 υποχρεώνοντας τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να καταναλώνουν καύσιμο σε θείο περιεκτικότητας 0,5% ή να χρησιμοποιούν LNG ως μέσο καύσης.
Στο ενδεχόμενο να μη προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα οι εταιρείες το κόστος καυσίμου θα είναι υψηλότερο από 40% έως 50%.
Πάντως η επένδυση για την υποδοχή του φυσικού αερίου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ και το «καυτό» θέμα για τις διοικήσεις των εταιρειών είναι ότι το αρχικό κόστος του φυσικού αερίου πολλαπλασιάζεται εξαιτίας του κόστους μεταφοράς του.
Πάντως οι επενδύσεις για τη προστασία του περιβάλλοντος σε αρκετά πλοία θα είναι μεγαλύτερης αξίας από την αξία του ίδιου του πλοίου με αποτέλεσμα να μη πραγματοποιηθούν.
Ο πρόεδρος κ. Μ. Σακέλλης ανέφερε ότι ένα πλοίο μπορεί να πάει στη Ρεβυθούσα για να παραλάβει LΝG αλλά η πρακτική αυτή αυξάνει τα κόστη και καθιστούν τη χρήση του μη επωφελή για την εταιρεία.
Ο κ Σακέλλης ήταν αισιόδοξος για την επιβατική κίνηση της φετινής σεζόν παρότι ο εσωτερικός τουρισμός έχει μειωθεί εξέφρασε την ανησυχία του για την πορεία των τιμών των διεθνών τιμών του πετρελαίου καθώς το πρώτο δίμηνο του έτους είναι διπλάσιες σε σχέση με πέρυσι.
Ο ίδιος τόνισε ότι τα ναύλα παραμένουν αμετάβλητα και διευκρίνισε ότι ο ονομαστικός ναύλος δεν ισχύει καθώς τα εισιτήρια είναι χαμηλότερα έως 10% χάρη στα πακέτα προσφορών και για τα ΙΧ το κόστος μειώνεται από 30% έως 50%.
Οι 27 εταιρείες ακτοπλοΐας διαθέτουν 91 πλοία και πραγματοποίησαν 40.000 δρομολόγια μεταφέροντας 15.700.000 επιβάτες και 2.700.000.
Η συνολική της συνεισφορά στο ΑΕΠ ανήλθε στο 6,5% ή 11,8 δις. ευρώ και απασχολεί το 7,2% του εργατικού δυναμικού της χώρας δηλαδή 260.000 εργαζόμενους.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών