Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τι απαντούν τα Lidl για τον τίτλο «Μόνο Για Λίγο»

tags :
Τι απαντούν τα Lidl για τον τίτλο «Μόνο Για Λίγο»
Ο «μυστηριώδης» τίτλος για τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή θεωρείται ότι πρόκειται για Αθέμιτη Εμπορική Πρακτική προσέλκυσης πελατείας 
Το πασχαλιάτικο αρνί με τίτλο «Μόνο Για Λίγο» έβαλε σε μπελάδες τα Lidl τα οποία δεν προλαβαίνουν να απαντούν μέσω αλληλογραφίας στην αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή για την προωθητική ενέργεια που έκαναν πριν το Πάσχα.
Τα Lidl κλήθηκαν να δώσουν εξηγήσεις για τη διαφημιστική προβολή που έγινε από τη δική τους ηλεκτρονική σελίδα, λέγοντας στους καταναλωτές ότι το αρνί πωλείται προς 6,49 ευρώ το κιλό έχοντας ως διακριτικό τίτλο «Μόνο Για Λίγο».
Ο «μυστηριώδης» τίτλος για τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή θεωρείται ότι πρόκειται για Αθέμιτη Εμπορική Πρακτική προσέλκυσης πελατείας λίγες ημέρες πριν το Πάσχα, παραβιάζοντας έτσι την ελληνική νομοθεσία.
Από την πλευρά του το Lidl ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει θέμα παραβίασης καθώς οι καταναλωτές γνώριζαν ότι ο αριθμός των αρνιών που ήταν προς πώληση ήταν συγκεκριμένος και όποιος επιθυμούσε να αγοράσει θα έπρεπε να προσέλθει σε ένα κατάστημα, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι ο χρόνος διάθεσης τους είναι συγκεκριμένος.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες καλούνται να αποδείξουν ότι τα Lidl παραβίασαν την νομοθεσία, έχοντας πάντα ως νομική βάση ότι πρόκειται για Αθέμιτη Εμπορική Πρακτική.
Όπως όλα δείχνουν δεν είναι αρκετό για τις υπηρεσίες καθώς πρέπει να προσκομίσουν και τα αποδεικτικά στοιχεία.
Δηλαδή ο ελεγκτής που είναι το κράτος δεν έχει όλα τα νομικά επιχειρήματα για να υποστηρίξει την παραβατικότητα της αλυσίδας σουπερ μάρκετ.
Τα περαστικό και κυρίως η διαδικασία ελέγχου αποκαλύπτει ότι η ελληνική νομοθεσία πιθανόν να έχει αφήσει παράθυρο διαφυγής.
Η νομική υπηρεσία της αλυσίδας χρησιμοποιεί στην επιχειρηματολογία της ότι είχε τυπώσει έντυπα - φυλλάδια στα οποία αναφέρονται οι ημέρες διάθεσης και τον αριθμό των αποθεμάτων.
Πάντως, οι πιο παρατηρητικοί υπάλληλοι λένε ότι στην ιστοσελίδα της εταιρείας και συγκεκριμένα δίπλα από την τιμή του αρνιού υπήρχε ο τίτλος «Μόνο Για Λίγο» χωρίς να αναφέρονται άλλες πληροφορίες.



Η υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή καλείται να λύσει ένα νομικό «γόρδιο δεσμό» ενώ η LIDL επιμένει ότι κινήθηκε μέσα στο πλαίσιο που ορίζει ο νόμος και διατείνεται ότι δεν έχει διαπράξει παράβαση.
Οι έμπειροι υπάλληλοι όμως θα ζητήσουν να μάθουν πόσα φυλλάδια τύπωσαν για την ενημέρωση των καταναλωτών ενώ την ίδια στιγμή η υπηρεσία θα πρέπει να αποφασίσει αν πράγματι υπήρξε παράβαση να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο που είναι ο καταλογισμός και η επιβολή προστίμου.
Όμως, η επιβολή προστίμου χρειάζεται και αιτιολογική έκθεση που θα φέρουν τις υπογραφές των αρμοδίων υπαλλήλων που διενήργησαν τον έλεγχο.
Το περαστικό αυτό «ανιχνεύει » στην ουσία την αποτελεσματικότητα της νομοθεσίας της προστασίας του καταναλωτή ή θα απαιτηθούν βελτιώσεις που θα είναι σε θέση και στην πράξη να προστατεύουν τους καταναλωτές.
Η πολιτική ηγεσία της Γενικής Γραμματείας Προστασίας του Καταναλωτή αναμένει το πόρισμα της αρμόδιας διεύθυνσης για να προχωρήσει η όλη διαδικασία.

Νίκος Θεοδωροπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης