Οφέλη έως 25,9 δισ ευρώ μπορεί να φέρει η διαχείριση
Οι Έλληνες πλοιοκτήτεςκατακτούν τον κόσμο εκτός από τη χώρα που τους γέννησε.
Τα… θέλουν όλα για να κάνουν την Ελλάδα ναυτιλιακό κέντρο.
Έρευνα της EY καταγράφει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της Ελλάδας για την προσέλκυση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη.
Η Ελλάδα αν ήταν σε θέση να γίνει η έδρα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων θα είχε πολλαπλάσια οικονομικά οφέλη ανεξάρτητα ποια σημαία θα είχαν τα πλοία των εταιρειών.
Το Ντουμπάι είναι το καλύτερο παράδειγμα ως ναυτιλιακό κέντρο, το οποίο παρέχει δυνατότητες διαχείρισης των ναυτιλιακών εταιρειών ενώ δεν διαθέτει ναυτιλιακό στόλο.
Τα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα θα έφθαναν τα 25,9 δισ. ευρώ και στη δημιουργία 550.000 θέσεων εργασίας αν μπορούσε να προσελκύσει περισσότερες δραστηριότητες διαχείρισης πλοίων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι Έλληνες και οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να ελέγχουν σχεδόν το 30% του παγκόσμιου στόλου.
Ωστόσο πάνω από το 40% είναι νηολογημένα στον Παναμά, τη Λιβερία και τις Νήσους Μάρσαλ.
Η Νότιος Κορέα και η Κίνα αντιπροσωπεύουν περίπου το 70% της ναυπηγικής βιομηχανίας ενώ πάνω από το 90% των διαλυτηρίων βρίσκεται στην Ινδία, το Μπαγκλαντές, την Κίνα και το Πακιστάν.
Η έρευνα της EY αποκαλύπτει ότι στον Πειραιά λειτουργούν 3.273 ναυτιλιακές επιχειρήσεις και στη Θεσσαλονίκη δραστηριοποιούντα 118 εταιρείες, με το συνολικό τους αριθμό να ανέρχεται σε 3.391 επιχειρήσεις οι οποίες αντιπροσωπεύουν 28 διαφορετικούς τομείς εκ των οποίων το 70,5% δεν είναι εταιρείες διαχείρισης και λειτουργίας πλοίων.
Από την έρευνα προκύπτει ότι το 97% των εταιρειών δεν πραγματοποιούν κάποιες λειτουργίες διαχείρισης πλοίων στην Ελλάδα και μόλις το 3% έδωσε θετική απάντηση.
Σήμερα η ναυτιλία συμμετέχει στο ετήσιο ΑΕΠ με ποσοστό 6,5% ήτοι 11 δισ. ευρώ το χρόνο.
Στο ενδεχόμενο η Ελλάδα να είχε πιο ουσιαστικό ρόλο στη διαχείριση πλοίων, η συμμετοχή της στο ΑΕΠ θα έφθανε στο 14% από 6,5% που είναι σήμερα.
Τί χρειάζεται για να γίνει η Ελλάδα ναυτιλιακό κέντρο
Σύμφωνα με την έρευνα της EY η Ελλάδα παρουσιάζει πλεονεκτήματα όπως και μειονεκτήματα ώστε να γίνει χώρα φιλοξενίας διαχείρισης ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Τα πλεονεκτήματα
-Η φορολογία σε ποσοστό 51%
-Το προσωπικό ξηράς σε ποσοστό 87%
-Οι μηχανικοί με 67%
-Πρόσβαση σε επαγγελματικές υπηρεσίες (ελεγκτικές νομικές) σε ποσοστό 58%
-Οι πράκτορες σε ποσοστό 20%
-Υψηλά επίπεδα συμμόρφωσης με το Μνημόνιο του Παρισιού σε ποσοστό 20%
-Η γεωγραφική θέση με ποσοστό 56%
Τα μειονεκτήματα
Το ρυθμιστικό περιβάλλον είναι αρνητικό σε ποσοστό 49%, το οποίο περιλαμβάνει αδειοδοτήσεις εταιρειών νηολογίου κι άλλες άδειες που είναι χρονοβόρες.
Οι υποδομές σε ποσοστό 31% ενώ οι θετικές γνώμες ανέρχονται στο 29%.
Οι χρηματοδοτήσεις και χρηματοοικονομικοί οργανισμοί σε ποσοστό 40%, οι ασφαλιστικές υπηρεσίες με 20%, το προσωπικό θαλάσσης έχει τα ίδιο ποσοστό θετικών και αρνητικών γνωμών στο 16%.
Σε σύνολο 12 ερωτήσεων η Ελλάδα παρουσιάζει 7 θετικές γνώμες ως ναυτιλιακό κέντρο και 5 αρνητικές.
Επίσης το 73% των ερωτηθέντων απάντησε ότι η διατήρηση ενός γραφείου διαχείρισης πλοίων στην Ελλάδα τους εξασφαλίζει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και το 72% δήλωσε ότι θα συμμετείχε ενεργά σε μία επίσημη εκστρατεία για τη διεθνή προβολή της χώρας.
Η Ελληνική Σημαία
Η συντριπτική πλειοψηφία και σε ποσοστό 82% δήλωσε ότι δεν έχει κανένα πλοίο με ελληνική σημαία στην κατοχή της.
Οι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες σημαίες είναι των Νήσων Μάρσαλ, του Παναμά, της Λιβερίας και της Μάλτας.
Το 47% των πλοιοκτητών έχουν επιλέξει τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ και το 42% του Παναμά και μόλις το 16% των πλοιοκτητών την ελληνική σημαία.
Στο ερώτημα αν πιστεύουν ότι η ελληνική σημαία παρέχει σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα το 78% απάντησε ότι διαφωνεί και μόλις το 4% πιστεύει ότι έχει πλεονεκτήματα.
Kαι μόλις το 16% των πλοιοκτητών την ελληνική σημαία.
Στο ερώτημα αν πιστεύουν ότι η ελληνική σημαία παρέχει σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα το 78% απάντησε ότι διαφωνεί και μόλις το 4% πιστεύει ότι έχει πλεονεκτήματα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Τα… θέλουν όλα για να κάνουν την Ελλάδα ναυτιλιακό κέντρο.
Έρευνα της EY καταγράφει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της Ελλάδας για την προσέλκυση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη.
Η Ελλάδα αν ήταν σε θέση να γίνει η έδρα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων θα είχε πολλαπλάσια οικονομικά οφέλη ανεξάρτητα ποια σημαία θα είχαν τα πλοία των εταιρειών.
Το Ντουμπάι είναι το καλύτερο παράδειγμα ως ναυτιλιακό κέντρο, το οποίο παρέχει δυνατότητες διαχείρισης των ναυτιλιακών εταιρειών ενώ δεν διαθέτει ναυτιλιακό στόλο.
Τα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα θα έφθαναν τα 25,9 δισ. ευρώ και στη δημιουργία 550.000 θέσεων εργασίας αν μπορούσε να προσελκύσει περισσότερες δραστηριότητες διαχείρισης πλοίων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι Έλληνες και οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να ελέγχουν σχεδόν το 30% του παγκόσμιου στόλου.
Ωστόσο πάνω από το 40% είναι νηολογημένα στον Παναμά, τη Λιβερία και τις Νήσους Μάρσαλ.
Η Νότιος Κορέα και η Κίνα αντιπροσωπεύουν περίπου το 70% της ναυπηγικής βιομηχανίας ενώ πάνω από το 90% των διαλυτηρίων βρίσκεται στην Ινδία, το Μπαγκλαντές, την Κίνα και το Πακιστάν.
Η έρευνα της EY αποκαλύπτει ότι στον Πειραιά λειτουργούν 3.273 ναυτιλιακές επιχειρήσεις και στη Θεσσαλονίκη δραστηριοποιούντα 118 εταιρείες, με το συνολικό τους αριθμό να ανέρχεται σε 3.391 επιχειρήσεις οι οποίες αντιπροσωπεύουν 28 διαφορετικούς τομείς εκ των οποίων το 70,5% δεν είναι εταιρείες διαχείρισης και λειτουργίας πλοίων.
Από την έρευνα προκύπτει ότι το 97% των εταιρειών δεν πραγματοποιούν κάποιες λειτουργίες διαχείρισης πλοίων στην Ελλάδα και μόλις το 3% έδωσε θετική απάντηση.
Σήμερα η ναυτιλία συμμετέχει στο ετήσιο ΑΕΠ με ποσοστό 6,5% ήτοι 11 δισ. ευρώ το χρόνο.
Στο ενδεχόμενο η Ελλάδα να είχε πιο ουσιαστικό ρόλο στη διαχείριση πλοίων, η συμμετοχή της στο ΑΕΠ θα έφθανε στο 14% από 6,5% που είναι σήμερα.
Τί χρειάζεται για να γίνει η Ελλάδα ναυτιλιακό κέντρο
Σύμφωνα με την έρευνα της EY η Ελλάδα παρουσιάζει πλεονεκτήματα όπως και μειονεκτήματα ώστε να γίνει χώρα φιλοξενίας διαχείρισης ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Τα πλεονεκτήματα
-Η φορολογία σε ποσοστό 51%
-Το προσωπικό ξηράς σε ποσοστό 87%
-Οι μηχανικοί με 67%
-Πρόσβαση σε επαγγελματικές υπηρεσίες (ελεγκτικές νομικές) σε ποσοστό 58%
-Οι πράκτορες σε ποσοστό 20%
-Υψηλά επίπεδα συμμόρφωσης με το Μνημόνιο του Παρισιού σε ποσοστό 20%
-Η γεωγραφική θέση με ποσοστό 56%
Τα μειονεκτήματα
Το ρυθμιστικό περιβάλλον είναι αρνητικό σε ποσοστό 49%, το οποίο περιλαμβάνει αδειοδοτήσεις εταιρειών νηολογίου κι άλλες άδειες που είναι χρονοβόρες.
Οι υποδομές σε ποσοστό 31% ενώ οι θετικές γνώμες ανέρχονται στο 29%.
Οι χρηματοδοτήσεις και χρηματοοικονομικοί οργανισμοί σε ποσοστό 40%, οι ασφαλιστικές υπηρεσίες με 20%, το προσωπικό θαλάσσης έχει τα ίδιο ποσοστό θετικών και αρνητικών γνωμών στο 16%.
Σε σύνολο 12 ερωτήσεων η Ελλάδα παρουσιάζει 7 θετικές γνώμες ως ναυτιλιακό κέντρο και 5 αρνητικές.
Επίσης το 73% των ερωτηθέντων απάντησε ότι η διατήρηση ενός γραφείου διαχείρισης πλοίων στην Ελλάδα τους εξασφαλίζει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και το 72% δήλωσε ότι θα συμμετείχε ενεργά σε μία επίσημη εκστρατεία για τη διεθνή προβολή της χώρας.
Η Ελληνική Σημαία
Η συντριπτική πλειοψηφία και σε ποσοστό 82% δήλωσε ότι δεν έχει κανένα πλοίο με ελληνική σημαία στην κατοχή της.
Οι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες σημαίες είναι των Νήσων Μάρσαλ, του Παναμά, της Λιβερίας και της Μάλτας.
Το 47% των πλοιοκτητών έχουν επιλέξει τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ και το 42% του Παναμά και μόλις το 16% των πλοιοκτητών την ελληνική σημαία.
Στο ερώτημα αν πιστεύουν ότι η ελληνική σημαία παρέχει σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα το 78% απάντησε ότι διαφωνεί και μόλις το 4% πιστεύει ότι έχει πλεονεκτήματα.
Kαι μόλις το 16% των πλοιοκτητών την ελληνική σημαία.
Στο ερώτημα αν πιστεύουν ότι η ελληνική σημαία παρέχει σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα το 78% απάντησε ότι διαφωνεί και μόλις το 4% πιστεύει ότι έχει πλεονεκτήματα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών