Τα 5,1 δισ. ευρώ των Κινέζων, τα μεγέθη που ανακοινώνονται και το μπέρδεμα με τις θέσεις εργασίας
Χαμένος είναι ο λογαριασμός από την Cosco σε ότι αφορά στη δημιουργία θέσεων εργασίας καθώς για την Ελλάδα οι θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν είναι 1.000 ενώ την ίδια στιγμή σε μεγάλα κινεζικά μέσα ενημέρωσης όπως οι Global Times, η Cosco εμφανίζεται να έχει δημιουργήσει 2.600 άμεσες θέσεις εργασίας και 8.000 έμμεσες και πως έχει συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των εσόδων του ελληνικού δημοσίου.
Δεν μένει όμως σε αυτό αλλά διαρρέει πως ετοιμάζεται να επενδύσει αλλά 500 εκατ. ευρώ πέρα από τα 350 εκατ. ευρώ που έχει και πως οι επενδύσεις θα δημιουργήσουν στην Ελλάδα 31.000 θέσεις εργασίας εκτινάσσοντας την εξαγωγή υπηρεσιών logistics στη χώρα από τα 400 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα στα 2,5 δισ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ όπως έχει ανακοινωθεί για το 2017 είναι ύψους 137,5 εκατ. ευρώ ενώ υποχρεωτικές επενδύσεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί η Cosco με τη σύμβαση αγοραπωλησίας του ΟΛΠ το 2016 είναι 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία.
Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο του 2016 κατά τη συνάντηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον Πρόεδρο της Cosco στη Σαγκάη ο τελευταίος είχε υποσχεθεί πρόσθετες επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ πέραν των 350 εκατ. ευρώ που προβλέπει η συμφωνία για την μεταβίβαση του ΟΛΠ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύουν τα ΜΜΕ στην Κίνα οι επενδύσεις που έχουν ήδη γίνει από την Cosco στον Πειραιά θα παράγουν ετησίως πρόσθετο εισόδημα για το ελληνικό κράτος ύψους 5,1 δισ. ευρώ το χρόνο.
Το μέγεθος αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 3% του ΑΕΠ αλλά προς το παρόν δεν φαίνεται να προκύπτει από επίσημα στοιχεία.
Ειδικότερα η ΣΕΠ θυγατρική της Cosco Shipping είχε στο εξάμηνο έσοδα 85,1 εκατ. δολαρίων και κέρδη 10,8 εκατ. δολαρίων, διακινώντας 1,75 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με χρηματιστηριακή ανακοίνωση της Cosco Shipping Ports, τα έσοδα της ΣΕΠ συρρικνώθηκαν στα 85,1 εκατ. δολάρια, έναντι 88,7 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2016, εξαιτίας, κυρίως, της μειωμένης διακίνησης φορτίων για το εισαγωγικό εμπόριο.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Δεν μένει όμως σε αυτό αλλά διαρρέει πως ετοιμάζεται να επενδύσει αλλά 500 εκατ. ευρώ πέρα από τα 350 εκατ. ευρώ που έχει και πως οι επενδύσεις θα δημιουργήσουν στην Ελλάδα 31.000 θέσεις εργασίας εκτινάσσοντας την εξαγωγή υπηρεσιών logistics στη χώρα από τα 400 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα στα 2,5 δισ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ όπως έχει ανακοινωθεί για το 2017 είναι ύψους 137,5 εκατ. ευρώ ενώ υποχρεωτικές επενδύσεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί η Cosco με τη σύμβαση αγοραπωλησίας του ΟΛΠ το 2016 είναι 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία.
Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο του 2016 κατά τη συνάντηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον Πρόεδρο της Cosco στη Σαγκάη ο τελευταίος είχε υποσχεθεί πρόσθετες επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ πέραν των 350 εκατ. ευρώ που προβλέπει η συμφωνία για την μεταβίβαση του ΟΛΠ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύουν τα ΜΜΕ στην Κίνα οι επενδύσεις που έχουν ήδη γίνει από την Cosco στον Πειραιά θα παράγουν ετησίως πρόσθετο εισόδημα για το ελληνικό κράτος ύψους 5,1 δισ. ευρώ το χρόνο.
Το μέγεθος αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 3% του ΑΕΠ αλλά προς το παρόν δεν φαίνεται να προκύπτει από επίσημα στοιχεία.
Ειδικότερα η ΣΕΠ θυγατρική της Cosco Shipping είχε στο εξάμηνο έσοδα 85,1 εκατ. δολαρίων και κέρδη 10,8 εκατ. δολαρίων, διακινώντας 1,75 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με χρηματιστηριακή ανακοίνωση της Cosco Shipping Ports, τα έσοδα της ΣΕΠ συρρικνώθηκαν στα 85,1 εκατ. δολάρια, έναντι 88,7 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2016, εξαιτίας, κυρίως, της μειωμένης διακίνησης φορτίων για το εισαγωγικό εμπόριο.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών