Τι έφερε η άρτια και ασφαλής η συμφωνία για τον βασικό μέτοχο
Η Αττική Οδός παραμένει ένας σύγχρονος οδικός άξονας, ο οποίος έγινε χάρη στην καλύτερη συμφωνία, που κατάφεραν ποτέ να κάνουν επενδυτές με το κράτος.
Η συμφωνία κατασκευής της Αττικής οδούς, είναι η πιο άρτια συμφωνία που έχει γίνει για επενδυτή και φέρει τη σφραγίδα της Βουλής των Ελλήνων, επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη και υπουργού Κώστα Λαλιώτη.
Η οικογένεια Μπόμπολα κατάφερε το ακατόρθωτο χάρη στη δύναμη που διέθετε στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης έχοντας στην κατοχή του τις εφημερίδες Έθνος και Έθνος της Κυριακής και ως βασικός μέτοχος του τηλεοπτικού σταθμού MEGA.
Η «κλειδωμένη» και ασφαλής επένδυση για τον κατασκευαστικό όμιλο Άκτωρ του έφερε εγγυημένη δανειοδότηση από το τραπεζικό σύστημα και με την ολοκλήρωση του έργου του έφερε τα «χρυσά» κέρδη.
Η επιτυχής συμφωνία για το επενδυτή κρίνεται και από το γεγονός ότι δεν μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να αλλάξει το κόστος των διοδίων ενώ δεν υπάρχει καμία ελπίδα να εφαρμοσθεί το τιμολόγιο διοδίου ανά χιλιόμετρο.
Να σημειωθεί ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ έχει βάλει σε εφαρμογή σχέδιο για την αναθεώρηση του κόστους διοδίων στους νέους αυτοκινητόδρομους όπως και για το υψηλό κόστος που πληρώνουν οι οδηγοί ΙΧ, για να περάσουν τη γέφυρα Ρίο – Αντίρριο (διόδια 13.30 ευρώ).
Ωστόσο για την Αττική Οδό δεν υπάρχει πρόβλεψη για επαναδιαπραγμάτευση των διοδίων καθώς τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχει ο βασικός μέτοχος και επενδυτής που είναι η οικογένεια Μπόμπολα.
Σε περίπτωση αλλαγής των όρων της συμφωνίας θα πληρωθεί με… ατόφιο χρυσάφι.
Τι έφερε η άρτια και ασφαλής η συμφωνία για τον βασικό μέτοχο;
Έφερε υψηλά κέρδη τα οποία στη συνέχεια έγιναν μερίσματα με την έγκριση των γενικών συνελεύσεων των μετόχων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Λεωνίδας Μπόμπολας με εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου πρότεινε στη γενική συνέλευση των μετόχων που αποτελείται από άλλους 4 μετόχους, να διανεμηθεί το ποσό των 28 ευρώ ανά μετοχή ως μέρισμα για τη χρήση του 2016.
Το συνολικό διανεμόμενο ποσό ανήλθε στα 69,406 εκατ. ευρώ.
Το 2015 με την ίδια διαδικασία έγκρισης οι μέτοχοι έδωσαν στον εαυτό τους μέρισμα 26,36 ευρώ ανά μετοχή και το ποσό που διανεμήθηκε ανήλθε στα 62,3 εκατ. ευρώ.
Το 2014 είχε αποφασισθεί μέρισμα ύψους 28,10 ευρώ, οι μέτοχοι μοιράστηκαν 66,5 εκατ. ευρώ.
Το 2013 το ποσό που διανεμήθηκε στους μετόχους ως μέρισμα ήταν 78,1 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 63,6 εκατ. ευρώ το 2016 όταν το 2007 τα προ φόρων κέρδη ήταν στα 75,9 εκατ. ευρώ.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η εταιρεία σε περίοδο οικονομικής κρίσης, τα προ φόρων κέρδη προσεγγίζουν αυτά του 2007, παρότι η κίνηση έχει μειωθεί έως 45%.
Ο χρήστης της Αττικής Οδού πληρώνει για τη διέλευση το ποσό των 2,80 ευρώ ανεξάρτητα αν χρησιμοποιεί μόνο ένα μικρό κομμάτι του δικτύου.
Από την πλευρά της η διοίκηση της εταιρείας δεν έκανε την παραμικρή κίνηση να μειώσει το κόστος των διοδίων λόγω της οικονομικής κρίσης καθώς προτιμά να… απολαμβάνει στην πράξη μια συμφωνία που έκανε πριν 22 χρόνια με το ελληνικό Δημόσιο που του αποφέρει… χρυσάφι και κυρίως δεν θέλει να το μοιρασθεί με κανέναν.
Να σημειωθεί ότι η συμφωνία λήγει το 2026 και μπορεί να περιέλθει εκ νέου στο βασικό μέτοχο διότι πρόκειται για μια συμφωνία «μοντέλο» που ο χρήστης πληρώνει και ο επενδυτής εισπράττει.
Η εταιρεία Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. κατέχει το 59,2% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η συμφωνία κατασκευής της Αττικής οδούς, είναι η πιο άρτια συμφωνία που έχει γίνει για επενδυτή και φέρει τη σφραγίδα της Βουλής των Ελλήνων, επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη και υπουργού Κώστα Λαλιώτη.
Η οικογένεια Μπόμπολα κατάφερε το ακατόρθωτο χάρη στη δύναμη που διέθετε στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης έχοντας στην κατοχή του τις εφημερίδες Έθνος και Έθνος της Κυριακής και ως βασικός μέτοχος του τηλεοπτικού σταθμού MEGA.
Η «κλειδωμένη» και ασφαλής επένδυση για τον κατασκευαστικό όμιλο Άκτωρ του έφερε εγγυημένη δανειοδότηση από το τραπεζικό σύστημα και με την ολοκλήρωση του έργου του έφερε τα «χρυσά» κέρδη.
Η επιτυχής συμφωνία για το επενδυτή κρίνεται και από το γεγονός ότι δεν μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να αλλάξει το κόστος των διοδίων ενώ δεν υπάρχει καμία ελπίδα να εφαρμοσθεί το τιμολόγιο διοδίου ανά χιλιόμετρο.
Να σημειωθεί ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ έχει βάλει σε εφαρμογή σχέδιο για την αναθεώρηση του κόστους διοδίων στους νέους αυτοκινητόδρομους όπως και για το υψηλό κόστος που πληρώνουν οι οδηγοί ΙΧ, για να περάσουν τη γέφυρα Ρίο – Αντίρριο (διόδια 13.30 ευρώ).
Ωστόσο για την Αττική Οδό δεν υπάρχει πρόβλεψη για επαναδιαπραγμάτευση των διοδίων καθώς τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχει ο βασικός μέτοχος και επενδυτής που είναι η οικογένεια Μπόμπολα.
Σε περίπτωση αλλαγής των όρων της συμφωνίας θα πληρωθεί με… ατόφιο χρυσάφι.
Τι έφερε η άρτια και ασφαλής η συμφωνία για τον βασικό μέτοχο;
Έφερε υψηλά κέρδη τα οποία στη συνέχεια έγιναν μερίσματα με την έγκριση των γενικών συνελεύσεων των μετόχων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Λεωνίδας Μπόμπολας με εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου πρότεινε στη γενική συνέλευση των μετόχων που αποτελείται από άλλους 4 μετόχους, να διανεμηθεί το ποσό των 28 ευρώ ανά μετοχή ως μέρισμα για τη χρήση του 2016.
Το συνολικό διανεμόμενο ποσό ανήλθε στα 69,406 εκατ. ευρώ.
Το 2015 με την ίδια διαδικασία έγκρισης οι μέτοχοι έδωσαν στον εαυτό τους μέρισμα 26,36 ευρώ ανά μετοχή και το ποσό που διανεμήθηκε ανήλθε στα 62,3 εκατ. ευρώ.
Το 2014 είχε αποφασισθεί μέρισμα ύψους 28,10 ευρώ, οι μέτοχοι μοιράστηκαν 66,5 εκατ. ευρώ.
Το 2013 το ποσό που διανεμήθηκε στους μετόχους ως μέρισμα ήταν 78,1 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 63,6 εκατ. ευρώ το 2016 όταν το 2007 τα προ φόρων κέρδη ήταν στα 75,9 εκατ. ευρώ.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η εταιρεία σε περίοδο οικονομικής κρίσης, τα προ φόρων κέρδη προσεγγίζουν αυτά του 2007, παρότι η κίνηση έχει μειωθεί έως 45%.
Ο χρήστης της Αττικής Οδού πληρώνει για τη διέλευση το ποσό των 2,80 ευρώ ανεξάρτητα αν χρησιμοποιεί μόνο ένα μικρό κομμάτι του δικτύου.
Από την πλευρά της η διοίκηση της εταιρείας δεν έκανε την παραμικρή κίνηση να μειώσει το κόστος των διοδίων λόγω της οικονομικής κρίσης καθώς προτιμά να… απολαμβάνει στην πράξη μια συμφωνία που έκανε πριν 22 χρόνια με το ελληνικό Δημόσιο που του αποφέρει… χρυσάφι και κυρίως δεν θέλει να το μοιρασθεί με κανέναν.
Να σημειωθεί ότι η συμφωνία λήγει το 2026 και μπορεί να περιέλθει εκ νέου στο βασικό μέτοχο διότι πρόκειται για μια συμφωνία «μοντέλο» που ο χρήστης πληρώνει και ο επενδυτής εισπράττει.
Η εταιρεία Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. κατέχει το 59,2% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών