Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Unilever: Φτιάχνει γραμμή παραγωγής στου Ρέντη για το Skip και το OMO

Unilever: Φτιάχνει γραμμή παραγωγής στου Ρέντη για το Skip και το OMO
Η Ελαΐς - Unilever ως βασικός παίκτης στην αγορά του τυποποιημένου ελαιόλαδου της εγχώριας αγοράς, δεν κατάφερε να «νικήσει» και να αλλάξει τον τρόπο αγοράς ελαιόλαδου στους καταναλωτές
Έναν ή και περισσότερους επενδυτές ψάχνει στην ουσία η Ελαΐς - Unilever για επιλεγμένα σήματα που διαθέτει στην ελληνική αγορά και πιο συγκεκριμένα για τα προϊόντα ελαιολάδου Άλτις, Ελάνθη και Solon όπως και για τις μαργαρίνες Super Fresco, Flora κλπ.
Μαζί με την πώληση των επώνυμων προϊόντων περιλαμβάνεται και το εργοστάσιο ελαιόλαδου στην Πειραιώς.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ελαϊς – Unilever Hellas ψάχνει επενδυτές για τις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων από το 2008, αλλά μέχρι σήμερα δεν είχε εκδηλωθεί το παραμικρό ενδιαφέρον.
Την ίδια στιγμή η Ελαΐς - Unilever γίνεται επενδυτής στην εγχώρια αγορά, καθώς σχεδιάζει να φτιάξει μονάδες παραγωγής απορρυπαντικών στο εργοστάσιο του Ρέντη, για να βάλει σε παραγωγή τα προϊόντα Skip και OMO.
Πρόκειται για δημοφιλή προϊόντα οικιακής χρήσης, τα οποία μέχρι σήμερα ήταν προϊόντα εισαγωγής.
Τα σχέδια της διοίκησης προβλέπουν ότι οι μονάδες παραγωγής θα έχουν ολοκληρωθεί στο α΄ 3μηνο του 2018.
Ωστόσο οι αποφάσεις θα οριστικοποιηθούν από τη διοίκηση του πολυεθνικού ομίλου που έχει έδρα το Λονδίνο.
Εννέα χρόνια ψάχνει επενδυτές:
Το καλύτερο προϊόν που διαθέτει η Ελλάδα είναι το ελαιόλαδο το οποίο ακόμη δεν έχει αποκτήσει ταυτότητα και πωλείται χύμα στην εγχώρια αγορά, ενώ ο κύριος όγκος πηγαίνει σε εμπόρους και συνέχεια ταξιδεύει σε χώρες ανάμεσα σε αυτές είναι και η Ιταλία για να αποκτήσει «ταυτότητα.»
Η Ελαΐς - Unilever ως βασικός παίκτης στην αγορά του τυποποιημένου ελαιόλαδου της εγχώριας αγοράς, δεν κατάφερε να «νικήσει» και να αλλάξει τον τρόπο αγοράς ελαιόλαδου στους καταναλωτές.
Η εσωτερική αξία του τυποποιημένου ελαιόλαδου εκτιμάται σε 150 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ ο κύριος όγκος διακίνησης και πώλησης ελαιόλαδου, γίνεται χύμα με τον παραδοσιακό τενεκέ των 17 κιλών.
Στην κατηγορία αυτή διακινείται το 45% εγχώριας αγοράς.
Η Ελαΐς - Unilever όμως αρκέστηκε στην εγχώρια αγορά, ενώ απέφυγε να εξάγει τα δικό της και επώνυμο προϊόν σε χώρες τους εξωτερικού.
Η δραστηριότητα της ήταν κυρίως στην εσωτερική αγορά, στην οποία στα χρόνια της κρίσης, το τυποποιημένο ελαιόλαδο έχασε πόντους καθώς σε ετήσια βάση σημείωσε πτώση έως 2% το χρόνο.
Να σημειωθεί ότι μελέτη της McKinsey Hellas, που είχε γίνει το 2007, προέβλεπε ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει πόλος έλξης επενδύσεων τυποποιημένου ελαιόλαδου, οι οποίες όμως δεν επιβεβαιώθηκαν εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Οι εξαγωγές προϊόντων της Ελαΐς - Unilever παρέμειναν σε μικρό μέγεθος, σε σχέση με τον ετήσιο τζίρο της εταιρείας.
Το 2015 το ύψος των εξαγωγών έφθασε τα 10.963.817 ευρώ και οι πωλήσεις προς συνεργαζόμενες εταιρείες ήταν 15 εκατ. ευρώ το 2015.
Η αξία των πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 393,6 εκατ. ευρώ και ο συνολικός τζίρος σε 419,6 εκατ. ευρώ.
Το 2014 ο συνολικός τζίρος έφθασε τα 447,2 εκατ. ευρώ, ο οποίος ήταν υψηλότερος κατά 27 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2015.
Η εταιρεία το 2015 παρουσίασε ζημιές ύψους 1.722.363 ευρώ έναντι κερδών 1.951.065 ευρώ το 2014.
Πάντως το στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι το ύψος των εμπορικών απαιτήσεων, που έφθασαν τα 63,2 εκατ ευρώ το 2015 έναντι 81,3 εκατ. ευρώ τα 2014.
Τα στοιχεία όπως και το περιβάλλον, δεν προμηνύουν επενδύσεις όπως επιθυμεί και η ίδια η εταιρεία.
Πάντως στην περίπτωση που δεν υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον για τα προς πώληση εμπορικά σήματα, σύμφωνα με αξιόπιστη πηγή, θα παραμείνουν στο χαρτοφυλάκιο της χωρίς να υπάρξουν κάποιες μεταβολές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι προϊόντα προς πώληση, δίνουν το 20% του συνολικού τζίρου που πραγματοποιεί η Ελαΐς – Unilever, ενώ τα μερίδια των brands αυτών στην εσωτερική αγορά είναι πολύ ισχυρά.
Ενδεικτικό είναι ότι το Άλτις, που έχει ιστορία 45 χρόνων, είναι η Νο.1 μάρκα ελαιόλαδου στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης