Η αστάθεια των τουριστικών προορισμών τη ευρύτερης περιοχής λειτούργησε ευεργετικά – Απουσίασαν και τα επεισόδια που γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια
Επιστροφή στην ομαλότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, καθώς η αύξηση του τουρισμού αποτυπώνεται στις λογιστικές καταστάσεις εξαμήνου και αναμένεται να έχουν ακόμα καλύτερη αποτύπωση σε αυτές του γ' τριμήνου του 2017.
Η αστάθεια σε γειτονικές χώρες αλλά και η απουσία πλέον διαδηλώσεων και επεισοδίων στο κέντρο της Αθήνας έχουν συμβάλει τα μέγιστα.
Άλλωστε δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που εισηγμένη του κλάδου ανέφερε στις λογιστικές της καταστάσεις πόσες φορές άλλαξε μάρμαρα στην είσοδο του ξενοδοχείου της.
Η Λάμψα δημοσίευσε πολύ καλά αποτελέσματα και σημαντική βελτίωση σε όλες τις γραμμές της λογιστικής κατάστασης.
Όπως αναφέρει, η τουριστική βιομηχανία της χώρας παρουσιάζει σημάδια σημαντικής βελτίωσης.
Η σχετική αστάθεια των τουριστικών προορισμών της ευρύτερης περιοχής λειτουργεί ευεργετικά υπέρ του προορισμού Ελλάδα ως ασφαλούς χώρας της Ευρωζώνης.
Τα ξενοδοχεία της έχοντας ως συγκριτικό πλεονέκτημα τις πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες, την τοποθεσία και την ιστορία (Μεγάλη Βρετανία) οδηγούν τον Όμιλο σε θετικά αποτελέσματα, συνεχίζοντας απρόσκοπτα και ομαλά τη λειτουργία του σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης και βελτιώνοντας και τις χρηματοοικονομικές του επιδόσεις.
Για το δεύτερο εξάμηνο του 2017 αναμένεται να συνεχιστεί η αυξητική τάση των πωλήσεων στις ξενοδοχειακές μονάδες της Ελλάδας.
Σημαντική εκτιμάται να παραμείνει η συμβολή της ένταξης στον Όμιλο Λάμψα του Ξενοδοχείου King George κυρίως λόγω της οικονομίας κλίμακας που έχει ήδη επιφέρει η συνέργεια των δύο ξενοδοχείων τόσο σε επίπεδο διοίκησης όσο και σε επίπεδο αξιοποίησης προσωπικού αλλά και λόγω της συμβολής του στον κύκλο εργασιών της εταιρείας.
Σημαντική επίσης αναμένεται η βελτίωση της κερδοφορίας της εταιρείας, λόγω της τροποποίησης της σύμβασης διαχείρισης των ξενοδοχείων «Μεγάλη Βρετανία» και «King George» με τον όμιλο Marriott, με την οποία μειώνονται δραστικά οι αμοιβές διαχείρισης για την τριετία 2017-2019.
Η άνοδος των αφίξεων έφερε αύξηση στα έσοδα, αν και οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης στην χώρα, απεικονίζονται στα έσοδα του επισιτιστικού τομέα (Food & Beverage) όπου η ελληνική παρουσία ήταν παγίως ισχυρή, με αποτέλεσμα χαμηλότερους ρυθμούς αύξησης σε σχέση με αυτής των δωματίων.
H πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 12,3% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2016 διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 69,9% έναντι 62,2% το 2016.
Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία μειώθηκε κατά 1,0% έναντι του 2016, φτάνοντας τα 149,95 ευρώ έναντι 151,48 ευρώ το 2016.
Κατά συνέπεια το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας κατά 11,2% ενώ τα συνολικά έσοδα δωματίων μειώθηκαν κατά 11,3%
Το Ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 21,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο του 2016, ενώ το Ξενοδοχείο «King George» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 21,2%.
Σημειώνεται πως η εταιρεία προέβη σε εξαγορές γραφείων πρώτου, δευτέρου και τρίτου ορόφου επί της οδού Βουκουρεστίου 4, συνολικού ύψους 682 χιλ. ευρώ.
Ο Κύκλος Εργασιών το Α’ εξάμηνο του 2017 ανήλθε σε ενοποιημένο επίπεδο στο ποσό των 27,449 εκατ. ευρώ έναντι 22,525 εκατ. ευρώ της ίδιας περιόδου του 2016, παρουσιάζοντας αύξηση σε ποσοστό 21,9%.
Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρίας (Ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετανία» και King George» ) ανήλθε σε 21,615 εκατ. ευρώ από 17,813 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2016, αυξημένος κατά 21,3%.
Τα Καθαρά Αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου ανήλθαν σε κέρδη 3,273 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 416 χιλ. ευρώ της συγκριτικής περιόδου 2016.
Στην μητρική εταιρεία ανήλθαν σε κέρδη 2,397 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 1,204 εκατ. ευρώ της συγκριτικής περιόδου 2016.
Η ΓΕΚΕ αναφέρει πως κύριο χαρακτηριστικό του ξενοδοχειακού κλάδου είναι η βελτιωμένη σε ετήσια βάση εικόνα τόσο των ταξιδιωτικών εισπράξεων όσο και των αφίξεων στον Τουρισμό (Ιούνιος 2017/2016:+14,2% & +13,0% αντίστοιχα), συνάδει με την εν γένει καλή πορεία του κλάδου από την αρχή του έτους (α΄ εξάμηνο 2017/2016: +7,1% & +6,6% αντίστοιχα), με τις ευεργετικές συνέπειες να διαχέονται στο σύνολο της οικονομίας.
Θετικό είναι επίσης το πρόσημο της απόδοσης των ξενοδοχείων της Αθήνας για το 6μηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2017, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της τουριστικής κίνησης που δημοσίευσε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Συγκεκριμένα, πάντα σύμφωνα με αυτά, παρατηρείται αύξηση κατά 4,9% της μέσης πληρότητας των ξενοδοχείων και αύξηση κατά 5% της μέσης τιμής δωματίου, στο 6μηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2017, έναντι του αντίστοιχου 6μηνου 2016.
Οι επιδόσεις του φετινού Ιουνίου ωστόσο, τονίζει η Ένωση, δεν ήταν οι αναμενόμενες σε ό,τι αφορά την μέση πληρότητα που αυτή κινήθηκε με άνοδο 3,1% και την μέση τιμή δωματίου, που με τη σειρά της έκλεισε στο 2,3%.
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας, έχουν διατηρήσει μια εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, συμβάλλοντας καταλυτικά στην ανάκαμψη του προορισμού.
Η τουριστική Αθήνα σταθερά και σταδιακά ανακάμπτει μετά από μια μακρά περίοδο πίεσης και ύφεσης.
Επιπλέον παρατηρούνται ποιοτικές αλλαγές στον χαρακτήρα του τουριστικού προϊόντος, οι οποίες οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην πιο ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική των τουριστικών επιχειρήσεων, στην αναζήτηση νέων αγορών για το ελληνικό τουριστικό προϊόν, στη χρονική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στα προβλήματα ασφαλείας πολλών ανταγωνιστικών μεσογειακών προορισμών.
Το President εξακολουθεί να κατέχει το πρώτο εξάμηνο του 2017 την πρώτη θέση μεταξύ των ανταγωνιστικών ξενοδοχείων 4 αστέρων της πρωτεύουσας σε κρατήσεις δωματίων με σταθερή πληρότητα στο πρώτο εξάμηνο το 2017 που ανήλθε σε 66,87% έναντι 59,67% το 2016.
Η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 10,3% και στα 4,77 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 1,29 εκατ. ευρώ από 776 χιλ. ευρώ.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Η αστάθεια σε γειτονικές χώρες αλλά και η απουσία πλέον διαδηλώσεων και επεισοδίων στο κέντρο της Αθήνας έχουν συμβάλει τα μέγιστα.
Άλλωστε δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που εισηγμένη του κλάδου ανέφερε στις λογιστικές της καταστάσεις πόσες φορές άλλαξε μάρμαρα στην είσοδο του ξενοδοχείου της.
Η Λάμψα δημοσίευσε πολύ καλά αποτελέσματα και σημαντική βελτίωση σε όλες τις γραμμές της λογιστικής κατάστασης.
Όπως αναφέρει, η τουριστική βιομηχανία της χώρας παρουσιάζει σημάδια σημαντικής βελτίωσης.
Η σχετική αστάθεια των τουριστικών προορισμών της ευρύτερης περιοχής λειτουργεί ευεργετικά υπέρ του προορισμού Ελλάδα ως ασφαλούς χώρας της Ευρωζώνης.
Τα ξενοδοχεία της έχοντας ως συγκριτικό πλεονέκτημα τις πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες, την τοποθεσία και την ιστορία (Μεγάλη Βρετανία) οδηγούν τον Όμιλο σε θετικά αποτελέσματα, συνεχίζοντας απρόσκοπτα και ομαλά τη λειτουργία του σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης και βελτιώνοντας και τις χρηματοοικονομικές του επιδόσεις.
Για το δεύτερο εξάμηνο του 2017 αναμένεται να συνεχιστεί η αυξητική τάση των πωλήσεων στις ξενοδοχειακές μονάδες της Ελλάδας.
Σημαντική εκτιμάται να παραμείνει η συμβολή της ένταξης στον Όμιλο Λάμψα του Ξενοδοχείου King George κυρίως λόγω της οικονομίας κλίμακας που έχει ήδη επιφέρει η συνέργεια των δύο ξενοδοχείων τόσο σε επίπεδο διοίκησης όσο και σε επίπεδο αξιοποίησης προσωπικού αλλά και λόγω της συμβολής του στον κύκλο εργασιών της εταιρείας.
Σημαντική επίσης αναμένεται η βελτίωση της κερδοφορίας της εταιρείας, λόγω της τροποποίησης της σύμβασης διαχείρισης των ξενοδοχείων «Μεγάλη Βρετανία» και «King George» με τον όμιλο Marriott, με την οποία μειώνονται δραστικά οι αμοιβές διαχείρισης για την τριετία 2017-2019.
Η άνοδος των αφίξεων έφερε αύξηση στα έσοδα, αν και οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης στην χώρα, απεικονίζονται στα έσοδα του επισιτιστικού τομέα (Food & Beverage) όπου η ελληνική παρουσία ήταν παγίως ισχυρή, με αποτέλεσμα χαμηλότερους ρυθμούς αύξησης σε σχέση με αυτής των δωματίων.
H πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 12,3% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2016 διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 69,9% έναντι 62,2% το 2016.
Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία μειώθηκε κατά 1,0% έναντι του 2016, φτάνοντας τα 149,95 ευρώ έναντι 151,48 ευρώ το 2016.
Κατά συνέπεια το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας κατά 11,2% ενώ τα συνολικά έσοδα δωματίων μειώθηκαν κατά 11,3%
Το Ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 21,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο του 2016, ενώ το Ξενοδοχείο «King George» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 21,2%.
Σημειώνεται πως η εταιρεία προέβη σε εξαγορές γραφείων πρώτου, δευτέρου και τρίτου ορόφου επί της οδού Βουκουρεστίου 4, συνολικού ύψους 682 χιλ. ευρώ.
Ο Κύκλος Εργασιών το Α’ εξάμηνο του 2017 ανήλθε σε ενοποιημένο επίπεδο στο ποσό των 27,449 εκατ. ευρώ έναντι 22,525 εκατ. ευρώ της ίδιας περιόδου του 2016, παρουσιάζοντας αύξηση σε ποσοστό 21,9%.
Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρίας (Ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετανία» και King George» ) ανήλθε σε 21,615 εκατ. ευρώ από 17,813 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2016, αυξημένος κατά 21,3%.
Τα Καθαρά Αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου ανήλθαν σε κέρδη 3,273 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 416 χιλ. ευρώ της συγκριτικής περιόδου 2016.
Στην μητρική εταιρεία ανήλθαν σε κέρδη 2,397 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 1,204 εκατ. ευρώ της συγκριτικής περιόδου 2016.
Η ΓΕΚΕ αναφέρει πως κύριο χαρακτηριστικό του ξενοδοχειακού κλάδου είναι η βελτιωμένη σε ετήσια βάση εικόνα τόσο των ταξιδιωτικών εισπράξεων όσο και των αφίξεων στον Τουρισμό (Ιούνιος 2017/2016:+14,2% & +13,0% αντίστοιχα), συνάδει με την εν γένει καλή πορεία του κλάδου από την αρχή του έτους (α΄ εξάμηνο 2017/2016: +7,1% & +6,6% αντίστοιχα), με τις ευεργετικές συνέπειες να διαχέονται στο σύνολο της οικονομίας.
Θετικό είναι επίσης το πρόσημο της απόδοσης των ξενοδοχείων της Αθήνας για το 6μηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2017, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της τουριστικής κίνησης που δημοσίευσε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Συγκεκριμένα, πάντα σύμφωνα με αυτά, παρατηρείται αύξηση κατά 4,9% της μέσης πληρότητας των ξενοδοχείων και αύξηση κατά 5% της μέσης τιμής δωματίου, στο 6μηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2017, έναντι του αντίστοιχου 6μηνου 2016.
Οι επιδόσεις του φετινού Ιουνίου ωστόσο, τονίζει η Ένωση, δεν ήταν οι αναμενόμενες σε ό,τι αφορά την μέση πληρότητα που αυτή κινήθηκε με άνοδο 3,1% και την μέση τιμή δωματίου, που με τη σειρά της έκλεισε στο 2,3%.
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας, έχουν διατηρήσει μια εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, συμβάλλοντας καταλυτικά στην ανάκαμψη του προορισμού.
Η τουριστική Αθήνα σταθερά και σταδιακά ανακάμπτει μετά από μια μακρά περίοδο πίεσης και ύφεσης.
Επιπλέον παρατηρούνται ποιοτικές αλλαγές στον χαρακτήρα του τουριστικού προϊόντος, οι οποίες οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην πιο ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική των τουριστικών επιχειρήσεων, στην αναζήτηση νέων αγορών για το ελληνικό τουριστικό προϊόν, στη χρονική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στα προβλήματα ασφαλείας πολλών ανταγωνιστικών μεσογειακών προορισμών.
Το President εξακολουθεί να κατέχει το πρώτο εξάμηνο του 2017 την πρώτη θέση μεταξύ των ανταγωνιστικών ξενοδοχείων 4 αστέρων της πρωτεύουσας σε κρατήσεις δωματίων με σταθερή πληρότητα στο πρώτο εξάμηνο το 2017 που ανήλθε σε 66,87% έναντι 59,67% το 2016.
Η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 10,3% και στα 4,77 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 1,29 εκατ. ευρώ από 776 χιλ. ευρώ.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών