Πέραν των γνωστών μεγάλων εταιρειών που έχουν «κατακτήσει» το εξωτερικό κάποιες εισηγμένες κατάφεραν να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους λόγω εξαγωγών
Λύση στην εσωτερική κρίση δίνουν οι αυξημένες πωλήσεις στο εξωτερικό για αρκετές εισηγμένες, μεταξύ αυτών και πολλές της μικρομεσαίας κεφαλαιοποίησης, οι οποίες κατάφεραν μέσα στο εξάμηνο να βελτιώσουν την κερδοφορία τους λόγω των εξαγωγών.
Πολλές εισηγμένες είναι γνωστές για τις εξαγωγές τους και το ίδιο το ΧΑ το έχει αναγνωρίσει και το έχει αναδείξει με ξεχωριστό δείκτη, αλλά δεν πραγματοποιούν όλες κέρδη ώστε να βλέπουν οι μέτοχοι προοπτικές ανόδου χρηματιστηριακών τιμών.
Το παράδειγμα του κλάδου ιχθυοκαλλιέργειας είναι πλέον γνωστό, όπου αν και εξάγεται το συντριπτικό ποσοστό των πωλήσεων, αυτές οι πωλήσεις δεν είναι αρκετές ώστε να υπάρξει υπεραξία για τον μέτοχο.
Από την άλλη υπάρχουν γνωστοί όμιλοι με καλά αποτελέσματα εδώ και χρόνια και υγιέστατους ισολογισμούς, οι οποίοι συνεχίζουν να βελτιώνονται παρά την κρίση και λόγω των αυξημένων εξαγωγών.
O όμιλος Flexopack είναι γνωστός για τον έντονα εξαγωγικό του χαρακτήρα.
Στο πρώτο εξάμηνο είχε στην Ελλάδα πωλήσεις 6,4 εκατ. ευρώ, στην Ευρώπη 16,5 εκατ. ευρώ και σε λοιπές χώρες 16,4 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της Κρι-Κρι αναφέρει πως «στο εξωτερικό, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την αλματώδη ανάπτυξη.
Αξιοποιούμε τη δυναμική που έχει το ελληνικό γιαούρτι στις αγορές της Δυτ. Ευρώπης και επεκτείνουμε τις υπάρχουσες συνεργασίες».
Στα γαλακτοκομικά οι πωλήσεις στο εξωτερικό στο εξάμηνο ανήλθαν στα 10,3 εκατ. ευρώ και στο εσωτερικό στα 17,4 εκατ. ευρώ, ενώ στο παγωτό στο 1,3 εκατ. ευρώ και στο εσωτερικό στα 11,7 εκατ. ευρώ.
Η AS Company αναφέρει πως ο κύκλος εργασιών που πραγματοποίησε η εταιρεία προς χώρες του εξωτερικού ανήλθε σε 1,06 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 19,1% σε σχέση με το Α΄ Εξάμηνο του 2016, ενώ με την προσθήκη των πωλήσεων της Θυγατρικής , διαμορφώθηκε στα 1,21 εκατ. ευρώ έναντι 0,89 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου σημειώνοντας αύξηση + 35,95%.
Οι εξαγωγές εξακολουθούν να αποτελούν βασική προτεραιότητα, παρόλα αυτά η αξία των εξαγωγών το 2017 έχει εκτιμηθεί ότι δεν θα υπερβεί τα αντίστοιχα περσινά μεγέθη, τονίζει η εταιρεία.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την αξιολόγηση των ευκαιριών για παρουσία της εταιρείας εκτός Ελλάδος επικεντρώνοντας τις προσπάθειες για αυτόνομη παρουσία στην αγορά των Βαλκανίων.
Ιστορικό υψηλό πωλήσεων πραγματοποίησε στο εξάμηνο η Δάιος και όπως αναφέρεται στη λογιστική κατάσταση η αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο των πλαστικών οφείλεται στην αύξηση των εξαγωγών.
Οι πωλήσεις στην Ελλάδα ανήλθαν στα 10,4 εκατ. ευρώ και στο εξωτερικό στα 6,5 εκατ. ευρώ από 5,3 εκατ. ευρώ.
Στην γερμανική αγορά ποντάρει η Nexans προκειμένου να πετύχει ανάπτυξη των μεγεθών της καθώς εκτιμά πως και το β΄εξάμηνο του 2017 το οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα θα παραμείνει ασταθές προκαλώντας εν γένει δυσκολίες αλλά και ευκαιρίες.
Επιθυμώντας να μπει δυναμικά σε αυτήν την αγορά επενδύει στην Ελλάδα προκειμένου να αυξήσει την παραγωγική δυνατότητα του εργοστασίου της.
Η εταιρεία από το 2016 είναι πιστοποιημένη για τη γερμανική αγορά και σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας το γεγονός αυτό ανοίγει για την εταιρεία μία μεγάλη αγορά.
Συγχρόνως, η εταιρεία της Nexans στη Γερμανία, που δραστηριοποιείται τόσο στη μέση, όσο και στην υψηλή τάση, θέλει να δώσει μεγαλύτερη προτεραιότητα στην υψηλή τάση.
Αυτό δίνει την δυνατότητα στην εταιρεία να αρχίζει να προμηθεύει κάποιους πελάτες στη Γερμανία με καλώδια που θα παράγει η Nexans Ελλάς.
Η Ικτίνος βελτίωσε σημαντικά τα αποτελέσματά της, ενώ η διοίκηση αναφέρει πως στον τομέα του μαρμάρου λόγω της γενικότερης ύφεσης στην εσωτερική αγορά, αλλά και της μείωσης που παρατηρείται στον κατασκευαστικό τομέα, έχει σαν αποτέλεσμα η εταιρεία να συνεχίσει να δίνει έμφαση στις εξαγωγές μιας και τα μέχρι τώρα δεδομένα επικροτούν την ορθότητα των αποφάσεων και την συνέχιση της.
Οι πωλήσεις στην Ελλάδα υποχώρησαν στα 2,79 εκατ. ευρώ, ενώ στο εξωτερικό μόνο στην Ασία ενισχύθηκαν στα 11,5 εκατ. ευρώ από 7,5 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη υπάρχουν και εταιρείες που χειροτέρευσαν τα αποτελέσματά τους καθώς υπήρξε μείωση εξαγωγών όπως για παράδειγμα η Δρομέας.
Όπως αναφέρει λόγω σημαντικής υστέρησης στις παραγγελίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν μπόρεσε να διατηρήσει τον τζίρο της στα περσινά επίπεδα.
Αναμένεται ότι οι παραγγελίες που καθυστέρησαν να έρθουν εντός του δευτέρου εξαμήνου.
Αντίστοιχη καθυστέρηση σημειώθηκε και στην νέα συνεργασία της εταιρείας με την πολυεθνική Bisley, η οποία επίσης καθυστέρηση για εσωτερικούς λόγους την καμπάνια της για την προώθηση των επίπλων που συμφωνήθηκε να προμηθευτούν από την Δρομέας.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Πολλές εισηγμένες είναι γνωστές για τις εξαγωγές τους και το ίδιο το ΧΑ το έχει αναγνωρίσει και το έχει αναδείξει με ξεχωριστό δείκτη, αλλά δεν πραγματοποιούν όλες κέρδη ώστε να βλέπουν οι μέτοχοι προοπτικές ανόδου χρηματιστηριακών τιμών.
Το παράδειγμα του κλάδου ιχθυοκαλλιέργειας είναι πλέον γνωστό, όπου αν και εξάγεται το συντριπτικό ποσοστό των πωλήσεων, αυτές οι πωλήσεις δεν είναι αρκετές ώστε να υπάρξει υπεραξία για τον μέτοχο.
Από την άλλη υπάρχουν γνωστοί όμιλοι με καλά αποτελέσματα εδώ και χρόνια και υγιέστατους ισολογισμούς, οι οποίοι συνεχίζουν να βελτιώνονται παρά την κρίση και λόγω των αυξημένων εξαγωγών.
O όμιλος Flexopack είναι γνωστός για τον έντονα εξαγωγικό του χαρακτήρα.
Στο πρώτο εξάμηνο είχε στην Ελλάδα πωλήσεις 6,4 εκατ. ευρώ, στην Ευρώπη 16,5 εκατ. ευρώ και σε λοιπές χώρες 16,4 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της Κρι-Κρι αναφέρει πως «στο εξωτερικό, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την αλματώδη ανάπτυξη.
Αξιοποιούμε τη δυναμική που έχει το ελληνικό γιαούρτι στις αγορές της Δυτ. Ευρώπης και επεκτείνουμε τις υπάρχουσες συνεργασίες».
Στα γαλακτοκομικά οι πωλήσεις στο εξωτερικό στο εξάμηνο ανήλθαν στα 10,3 εκατ. ευρώ και στο εσωτερικό στα 17,4 εκατ. ευρώ, ενώ στο παγωτό στο 1,3 εκατ. ευρώ και στο εσωτερικό στα 11,7 εκατ. ευρώ.
Η AS Company αναφέρει πως ο κύκλος εργασιών που πραγματοποίησε η εταιρεία προς χώρες του εξωτερικού ανήλθε σε 1,06 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 19,1% σε σχέση με το Α΄ Εξάμηνο του 2016, ενώ με την προσθήκη των πωλήσεων της Θυγατρικής , διαμορφώθηκε στα 1,21 εκατ. ευρώ έναντι 0,89 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου σημειώνοντας αύξηση + 35,95%.
Οι εξαγωγές εξακολουθούν να αποτελούν βασική προτεραιότητα, παρόλα αυτά η αξία των εξαγωγών το 2017 έχει εκτιμηθεί ότι δεν θα υπερβεί τα αντίστοιχα περσινά μεγέθη, τονίζει η εταιρεία.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την αξιολόγηση των ευκαιριών για παρουσία της εταιρείας εκτός Ελλάδος επικεντρώνοντας τις προσπάθειες για αυτόνομη παρουσία στην αγορά των Βαλκανίων.
Ιστορικό υψηλό πωλήσεων πραγματοποίησε στο εξάμηνο η Δάιος και όπως αναφέρεται στη λογιστική κατάσταση η αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο των πλαστικών οφείλεται στην αύξηση των εξαγωγών.
Οι πωλήσεις στην Ελλάδα ανήλθαν στα 10,4 εκατ. ευρώ και στο εξωτερικό στα 6,5 εκατ. ευρώ από 5,3 εκατ. ευρώ.
Στην γερμανική αγορά ποντάρει η Nexans προκειμένου να πετύχει ανάπτυξη των μεγεθών της καθώς εκτιμά πως και το β΄εξάμηνο του 2017 το οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα θα παραμείνει ασταθές προκαλώντας εν γένει δυσκολίες αλλά και ευκαιρίες.
Επιθυμώντας να μπει δυναμικά σε αυτήν την αγορά επενδύει στην Ελλάδα προκειμένου να αυξήσει την παραγωγική δυνατότητα του εργοστασίου της.
Η εταιρεία από το 2016 είναι πιστοποιημένη για τη γερμανική αγορά και σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας το γεγονός αυτό ανοίγει για την εταιρεία μία μεγάλη αγορά.
Συγχρόνως, η εταιρεία της Nexans στη Γερμανία, που δραστηριοποιείται τόσο στη μέση, όσο και στην υψηλή τάση, θέλει να δώσει μεγαλύτερη προτεραιότητα στην υψηλή τάση.
Αυτό δίνει την δυνατότητα στην εταιρεία να αρχίζει να προμηθεύει κάποιους πελάτες στη Γερμανία με καλώδια που θα παράγει η Nexans Ελλάς.
Η Ικτίνος βελτίωσε σημαντικά τα αποτελέσματά της, ενώ η διοίκηση αναφέρει πως στον τομέα του μαρμάρου λόγω της γενικότερης ύφεσης στην εσωτερική αγορά, αλλά και της μείωσης που παρατηρείται στον κατασκευαστικό τομέα, έχει σαν αποτέλεσμα η εταιρεία να συνεχίσει να δίνει έμφαση στις εξαγωγές μιας και τα μέχρι τώρα δεδομένα επικροτούν την ορθότητα των αποφάσεων και την συνέχιση της.
Οι πωλήσεις στην Ελλάδα υποχώρησαν στα 2,79 εκατ. ευρώ, ενώ στο εξωτερικό μόνο στην Ασία ενισχύθηκαν στα 11,5 εκατ. ευρώ από 7,5 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη υπάρχουν και εταιρείες που χειροτέρευσαν τα αποτελέσματά τους καθώς υπήρξε μείωση εξαγωγών όπως για παράδειγμα η Δρομέας.
Όπως αναφέρει λόγω σημαντικής υστέρησης στις παραγγελίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν μπόρεσε να διατηρήσει τον τζίρο της στα περσινά επίπεδα.
Αναμένεται ότι οι παραγγελίες που καθυστέρησαν να έρθουν εντός του δευτέρου εξαμήνου.
Αντίστοιχη καθυστέρηση σημειώθηκε και στην νέα συνεργασία της εταιρείας με την πολυεθνική Bisley, η οποία επίσης καθυστέρηση για εσωτερικούς λόγους την καμπάνια της για την προώθηση των επίπλων που συμφωνήθηκε να προμηθευτούν από την Δρομέας.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών