Οι τρικλοποδιές που βάζει στην ελληνική εταιρία η κυβέρνηση της γειτονικής χώρας και τα τρία καυτά προβλήματα
Την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη πυρετώδεις διεργασίες για επίλυση του ζητήματος της ονομασίας των Σκοπίων και κάποιοι στην Ελλάδα προβαίνουν σε αναλύσεις για τα οφέλη των ελληνικών επιχειρήσεων η πραγματικότητα που διαμορφώνεται στη γείτονα χώρα προβληματίζει.
Ήδη οι κινήσεις που έχει ή δεν έχει κάνει η κυβέρνηση των Σκοπίων προβληματίζουν την ΟΚΤΑ θυγατρική των Ελληνικών Πετρελαίων η οποία ελέγχει το 75% της Σκοπιανής αγοράς πετρελαιοειδών.
Η θυγατρική των ΕΛΠΕ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από τη χώρα και σε μια πρώτη αντίδραση οι αρμόδιοι κυβερνητικοί δήλωσαν ότι θα εδεήσουν να συναντηθούν με την ελληνικών συμφερόντων εταιρία.
Η θυγατρική των ΕΛΠΕ θεωρεί ότι απαράδεκτο το γεγονός ότι ενώ από τον Ιούλιο του 2002 οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ συνδέθηκαν με αγωγό 210 χιλιομέτρων με το διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη ο οποίος δεν λειτουργεί ενώ η κυβέρνηση των Σκοπίων έχει να επικοινωνήσει 11 ολόκληρα χρόνια με την εταιρία.
Ταυτόχρονα το διυλιστήριο που έχει αναβαθμιστεί σε προδιαγραφές Euro5 βρίσκεται σε shut down τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Και σαν να μην έφταναν όλα η κυβέρνηση των Σκοπίων προχώρησε σε ρύθμιση της αγοράς φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος αφήνοντας αρρύθμιστη την αγορά καυσίμων ενώ ταυτόχρονα απαιτεί από την ΟΚΤΑ να διατηρεί υψηλά στρατηγικά αποθέματα χωρίς κανένα αντισταθμιστικό όφελος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΟΚΤΑ καταβάλλει ετησίως στη γειτονική χώρα περί τα 250 εκ ευρώ άμεσους και έμμεσους φόρους από τη διακίνηση των καυσίμων. Τα κόστη της έχουν επιβαρυνθεί από την αναστολή λειτουργίας του διυλιστηρίου και της μη λειτουργίας του αγωγού και αναγκάζεται να αξιοποιεί τις δεξαμενές αποθήκευσης καθώς και τους σταθμούς φόρτωσης βυτιοφόρων και βαγονιών που βρίσκονται στο διυλιστήριο που δεν λειτουργεί.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Ήδη οι κινήσεις που έχει ή δεν έχει κάνει η κυβέρνηση των Σκοπίων προβληματίζουν την ΟΚΤΑ θυγατρική των Ελληνικών Πετρελαίων η οποία ελέγχει το 75% της Σκοπιανής αγοράς πετρελαιοειδών.
Η θυγατρική των ΕΛΠΕ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από τη χώρα και σε μια πρώτη αντίδραση οι αρμόδιοι κυβερνητικοί δήλωσαν ότι θα εδεήσουν να συναντηθούν με την ελληνικών συμφερόντων εταιρία.
Η θυγατρική των ΕΛΠΕ θεωρεί ότι απαράδεκτο το γεγονός ότι ενώ από τον Ιούλιο του 2002 οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ συνδέθηκαν με αγωγό 210 χιλιομέτρων με το διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη ο οποίος δεν λειτουργεί ενώ η κυβέρνηση των Σκοπίων έχει να επικοινωνήσει 11 ολόκληρα χρόνια με την εταιρία.
Ταυτόχρονα το διυλιστήριο που έχει αναβαθμιστεί σε προδιαγραφές Euro5 βρίσκεται σε shut down τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Και σαν να μην έφταναν όλα η κυβέρνηση των Σκοπίων προχώρησε σε ρύθμιση της αγοράς φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος αφήνοντας αρρύθμιστη την αγορά καυσίμων ενώ ταυτόχρονα απαιτεί από την ΟΚΤΑ να διατηρεί υψηλά στρατηγικά αποθέματα χωρίς κανένα αντισταθμιστικό όφελος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΟΚΤΑ καταβάλλει ετησίως στη γειτονική χώρα περί τα 250 εκ ευρώ άμεσους και έμμεσους φόρους από τη διακίνηση των καυσίμων. Τα κόστη της έχουν επιβαρυνθεί από την αναστολή λειτουργίας του διυλιστηρίου και της μη λειτουργίας του αγωγού και αναγκάζεται να αξιοποιεί τις δεξαμενές αποθήκευσης καθώς και τους σταθμούς φόρτωσης βυτιοφόρων και βαγονιών που βρίσκονται στο διυλιστήριο που δεν λειτουργεί.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών