Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Για το καλοκαίρι πάει η υπογραφή της σύμβασης για το Καστέλι με την ΓΕΚ Τέρνα

Για το καλοκαίρι πάει η υπογραφή της σύμβασης για το Καστέλι με την ΓΕΚ Τέρνα
Για το καλοκαίρι πάει η υπογραφή της σύμβασης για το Καστέλι με την ΓΕΚ Τέρνα
Για το καλοκαίρι του 2018 πάει η υπογραφή της σύμβασης με το Καστέλι όπου ανάδοχος έχει αναδειχτεί η κοινοπραξία «Ariadne Airport Group», στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited (με 10%), η οποία υπέβαλλε και την μοναδική προσφορά ύψους 480 εκατ. ευρώ.
Η παράταση συνδέεται με τη διαδικασία πρόσληψης του ανεξάρτητου μηχανικού, ο οποίος θα παρακολουθεί την πορεία της σύμβασης, μέσω διεθνούς διαγωνισμού που ο οποίος έχει πάρει μετάθεση για τα τέλη Φεβρουαρίου.
Ως εκ τούτου η νέα αυτή καθυστέρηση πάει πίσω την υπογραφή ης σύμβασης η οποία πρέπει πρώτα να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή.
Με βάση τον σχεδιασμό της, η κοινοπραξία δε σκοπεύει να ζητήσει δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ή άλλους φορείς.
Αντίθετα, για τη συμμετοχή του Δημοσίου στο έργο (180 εκατ. ευρώ) έχει ήδη ζητηθεί η συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, γεγονός που πιθανολογείται ότι συνδέεται με τις συνεχείς αναβολές ως προς την ολοκλήρωση της διαδικασίας συμβασιοποίησης του έργου.  
Επίσης ένα σημαντικό αγκάθι θεωρείται και το θέμα των απαλλοτριώσεων.
Η δίκη για την εκδίκαση των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις του νέου αεροδρομίου πραγματοποιήθηκε στις 9 Ιανουαρίου με δεκάδες πολίτες να πραγματοποιούν συγκέντρωση, διαμαρτυρόμενοι για τις χαμηλές τιμές.
Προβληματισμός τέλος υπάρχει και για το θέμα τυχόν αρχαιολογικών ανασκαφών που θα μπορούσαν να ανακόψουν τον ρυθμό των εργασιών.
Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο.
Τα έργα εκτιμάται ότι μπορεί να ξεκινήσουν στα μέσα του 2018 και θα διαρκέσουν 5 χρόνια.
Το αεροδρόμιο θα διαθέτει διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης 3.200 μέτρων.
Με τη λειτουργία του θα μπορούν να σταθμεύσουν 25 αεροσκάφη, για την εξυπηρέτηση των οποίων θα υπάρχουν πέντε φισούνες.
Στην έκταση του αεροδρομίου, 400 στρέμματα θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων.
Τέλος έχουν προβλεφθεί χώρος στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, χώροι αναμονής για τουλάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί, 20 επαγγελματικά οχήματα εξυπηρέτησης επιβατών και παρκινγκ για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης