γράφει : Ελένη Μπότα
Από την Εγνατία η εφαρμογή του
Παράταση για τις 4 Απριλίου πήρε ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.
Ο λόγος είναι, ότι υποβλήθηκαν πολλά αιτήµατα από ενδιαφερόµενους για τη µετάθεση της καταληκτικής ηµεροµηνίας υποβολής των αιτήσεων συµµετοχής (η οποία είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 29 Φεβρουαρίου) προκειµένου να προετοιµαστούν καλύτερα για τη συµµετοχή τους στο διαγωνισµό.
Βάσει του νέου συστήματος, το οποίο στόχος είναι να λειτουργήσει σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους στις αρχές του 2019 (κάτι που πολλοί εκτιμούν ότι είναι (ανέφικτο), αρχής γενομένης από την Εγνατία, ο οδηγός θα χρεώνεται για την πραγματική απόσταση που θα διανύει.
Τα ηλεκτρονικά διόδια, σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, θα οδηγήσει σε μείωση της τιμής, η οποία θα επιτευχθεί χάρις στην αύξηση των εσόδων, την οποία με τη σειρά της θα φέρει το πέρασμα από το σημερινό στο ηλεκτρονικό σύστημα.
Όπως ανέφερε πρόσφατα ο Υπουργός ο σχετικός φάκελος βρίσκεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ αναμένεται να ανοίξει άμεσα ώστε να ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες του διαγωνισμού. Με το νέο σύστημα θα καταργηθούν ουσιαστικά τα μετωπικά διόδια, ενώ οι οδηγοί ΙΧ αυτοκινήτων θα μπορούν να πληρώνουν το αντίτιμο, είτε με την ειδική κάρτα, είτε με ειδική εφαρμογή από το κινητό τηλέφωνο.
Ο Χρήστος Σπίρτζης σημείωσε ακόμη ότι θα καταργηθούν οι εξοντωτικές ποινές για τους παραβάτες (ποινική δίωξη, πρόστιμο υπερπολλαπλάσιο του αντίτιμου κλπ), ενώ το σύστημα θα συνδεθεί με το Taxis, ώστε το χρέος εκείνων που δεν πληρώνουν να πηγαίνει στην εφορία.
Σημείωσε τέλος ότι δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας από τη μετάβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα, καθώς οι εργαζόμενοι που εργάζονται σήμερα στα ταμεία θα επιστρατευτούν για τις ανάγκες του νέου συστήματος (επιτήρηση, λειτουργία καμερών, ελέγχους κλπ).
Διαφωνούν οι παραχωρησιούχοι
Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων θα εφαρμοστεί αρχικά στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες της και στη συνέχεια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους με διόδια της χώρας: Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Νέα Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας, Κεντρική Οδός Ε65 και όπως επίσης στην Αττική Οδό.
Πρόκειται για έναν αρκετά πολύπλοκο έργο, που πολλοί πιστεύουν ότι η εφαρμογή του θα καθυστερήσει σημαντικά.
Ένα από τα σημαντικά αγκάθια του έργου είναι ο ποιος τελικά θα έχει το δικαίωμα είσπραξης των διοδίων, καθώς μέχρι τώρα το έχει ο παραχωρησιούχος, ενώ με τα ηλεκτρονικά διόδια θα το έχει το Δημόσιο.
Επίσης ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα είναι ότι όλοι οι οδικοί άξονες δεν έχουν την ίδια τιμολογιακή πολιτική, ως εκ τούτου θα απαιτείται για έναν οδηγό πλήθος πομποδεκτών.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Ο λόγος είναι, ότι υποβλήθηκαν πολλά αιτήµατα από ενδιαφερόµενους για τη µετάθεση της καταληκτικής ηµεροµηνίας υποβολής των αιτήσεων συµµετοχής (η οποία είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 29 Φεβρουαρίου) προκειµένου να προετοιµαστούν καλύτερα για τη συµµετοχή τους στο διαγωνισµό.
Βάσει του νέου συστήματος, το οποίο στόχος είναι να λειτουργήσει σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους στις αρχές του 2019 (κάτι που πολλοί εκτιμούν ότι είναι (ανέφικτο), αρχής γενομένης από την Εγνατία, ο οδηγός θα χρεώνεται για την πραγματική απόσταση που θα διανύει.
Τα ηλεκτρονικά διόδια, σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, θα οδηγήσει σε μείωση της τιμής, η οποία θα επιτευχθεί χάρις στην αύξηση των εσόδων, την οποία με τη σειρά της θα φέρει το πέρασμα από το σημερινό στο ηλεκτρονικό σύστημα.
Όπως ανέφερε πρόσφατα ο Υπουργός ο σχετικός φάκελος βρίσκεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ αναμένεται να ανοίξει άμεσα ώστε να ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες του διαγωνισμού. Με το νέο σύστημα θα καταργηθούν ουσιαστικά τα μετωπικά διόδια, ενώ οι οδηγοί ΙΧ αυτοκινήτων θα μπορούν να πληρώνουν το αντίτιμο, είτε με την ειδική κάρτα, είτε με ειδική εφαρμογή από το κινητό τηλέφωνο.
Ο Χρήστος Σπίρτζης σημείωσε ακόμη ότι θα καταργηθούν οι εξοντωτικές ποινές για τους παραβάτες (ποινική δίωξη, πρόστιμο υπερπολλαπλάσιο του αντίτιμου κλπ), ενώ το σύστημα θα συνδεθεί με το Taxis, ώστε το χρέος εκείνων που δεν πληρώνουν να πηγαίνει στην εφορία.
Σημείωσε τέλος ότι δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας από τη μετάβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα, καθώς οι εργαζόμενοι που εργάζονται σήμερα στα ταμεία θα επιστρατευτούν για τις ανάγκες του νέου συστήματος (επιτήρηση, λειτουργία καμερών, ελέγχους κλπ).
Διαφωνούν οι παραχωρησιούχοι
Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων θα εφαρμοστεί αρχικά στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες της και στη συνέχεια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους με διόδια της χώρας: Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Νέα Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας, Κεντρική Οδός Ε65 και όπως επίσης στην Αττική Οδό.
Πρόκειται για έναν αρκετά πολύπλοκο έργο, που πολλοί πιστεύουν ότι η εφαρμογή του θα καθυστερήσει σημαντικά.
Ένα από τα σημαντικά αγκάθια του έργου είναι ο ποιος τελικά θα έχει το δικαίωμα είσπραξης των διοδίων, καθώς μέχρι τώρα το έχει ο παραχωρησιούχος, ενώ με τα ηλεκτρονικά διόδια θα το έχει το Δημόσιο.
Επίσης ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα είναι ότι όλοι οι οδικοί άξονες δεν έχουν την ίδια τιμολογιακή πολιτική, ως εκ τούτου θα απαιτείται για έναν οδηγό πλήθος πομποδεκτών.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών