γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Ρεκόρ πωλήσεων και νέο ρεκόρ μείωσης των δανείων της Motor Oil για το 2017
Στην αγορά του φυσικού αερίου εισέρχεται η Motor Oil από τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Αυτό ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Πέτρος Τζαννετάκης, μιλώντας χθες στα μέλη της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, παρουσιάζοντας τις προοπτικές του ομίλου για τη νέα χρόνια.
Ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης έκανε λόγο για θετική εξέλιξη η πώληση του 51%των μετοχών των ΕΛΠΕ η οποία θα προσδώσει ακόμη μεγαλύτερη διαφάνεια στην εταιρεία και το κυριότερο θα φέρει ένα νέο παίχτη στην αγορά
Πιο αναλυτικά ο CEO της Motor Oil, είπε ότι η αγορά του φυσικού αερίου μας «τρώει πελάτες» σε σύγκριση με τους πελάτες του πετρελαίου θέρμανσης καθώς η χρήση του φυσικού αερίου είναι πιο φθηνή σε σχέση με το υψηλό κόστος του πετρελαίου θέρμανσης.
Πρόσθεσε ότι η εγκατάσταση αυτόνομης θέρμανσης φυσικού αερίου αλλάζει πλήρως τα δεδομένα της αγοράς.
Οι θυγατρικές εταιρείες του ομίλου που θα αναλάβουν τη λιανική αγορά είναι η Avin Oil και η Coral.
Η έκδοση του ομολόγου από τηνCoral αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της δημόσιας προσφοράς μέχρι τα τέλη Απριλίου.
Ο κ Πέτρος Τζαννετάκης, ανέφερε ότι η έκδοση δεν γίνεται με σκοπό την εύρεση κεφαλαίων με χαμηλό επιτόκιο αλλά η απόφαση συνδέθηκε περισσότερο με την αυτονόμηση της Coral.
Κατά την πορεία της παρουσίασης του ομίλου ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης, είπε ότι να συμβεί στην Ελλάδα η Motor Oil θα ανταπεξέρχεται στις υποχρεώσεις της.
Ο ίδιος έκανε αναφορές για τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν και τα προβλήματα που ξεπεράστηκαν τα προηγούμενα χρόνια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και σήμερα τα θέματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουν δεν είναι τίποτα σε αυτά που περάσαμε.
Η παραγωγή του διυλιστηρίου το 2017 ανήλθε στο ιστορικό υψηλό των 13 εκατ. μετρικών τόνων έναντι 11,5 εκατ. μετρικών τόνων τη χρήση 2016.
Η εταιρία πέτυχε αύξηση του όγκου των συνολικών πωλήσεων για ένατη συνεχόμενη χρονιά αξιοποιώντας τον εξαγωγικό της προσανατολισμό.
Ο όγκος πωλήσεων εξωτερικού το 2017 ανήλθε στο 82,28% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρίας έναντι 77,85% το 2016.
Το 4%των πωλήσεων της εταιρείας κατευθύνονται στον αμερικανικό στόλο και το 1%στον Βρετανικό. Οι εξαγωγές της εταιρείας προς την Σαουδική Αραβία ανέρχονται στο 11%, προς την Τουρκία φθάνουντο 7%.
Οι θετικές ταμειακές ροές της χρήσης 2017 έδωσαν τη δυνατότητα για τη μείωση του καθαρού δανεισμού για έκτη συνεχόμενη χρήση.
Ο καθαρός δανεισμός της Motor Oil στις 31.12.2017 διαμορφώθηκε σε 29 εκατ. ευρώ από 863 εκατ. ευρώ στις 31.12.2011. Το ύψος του καθαρού δανεισμού της 31 Δεκεμβρίου 2017 αποτελεί νέο ιστορικό χαμηλό για την εταιρία. Η Motor Oil αναδείχθηκε στη δεύτερη πιο κερδοφόρο βιομηχανία της Ελλάδας το 2017 με τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ύψους ανήλθαν σε 315,181 εκατ. ευρώ από 298,167 εκατ. ευρώ τη χρήση του 2016, καταγράφοντας αύξηση 5,71%, σύμφωνα με την ετήσια οικονομική έκθεση.
Η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στη φετινή ετήσια τακτική γενική συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2017 ποσού 144.017.874 ευρώ (ή 1,30 ευρώ ανά μετοχή).
Αξίζει να αναφερθεί ότι έχει ήδη καταβληθεί και αναγνωρισθεί ως προμέρισμα χρήσης 2017 ποσό 33.234.894 ευρώ (ή 0,30 ευρώ ανά μετοχή) από τον Δεκέμβριο του 2017, ενώ το υπόλοιπο ποσό 1,00 ευρώ ανά μετοχή θα δοθεί στη χρήση 2018.
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ενισχύθηκε κατά 23,3%, διαμορφούμενος στα 7,84 δισ. ευρώ το 2017 από 6,356 δισ. ευρώ το 2016.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε 27,2%, στα 5,7 δισ. ευρώ.
Το σύνολο των επενδύσεων που πραγματοποίησε η εταιρεία το 2017 διαμορφώθηκε σε 68 εκατ. ευρώ.
Στο εν λόγω ποσό συμπεριλαμβάνεται το τίμημα των 15 εκατ. ευρώ για την απόκτηση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης της εισηγμένης Revoil που βρίσκονται στη Βόρειο Ελλάδα.
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της εταιρείας για το τρέχον οικονομικό έτος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 70 εκατ. ευρώ.
Η Motor Oil θα εστιάσει στους τομείς: βελτιστοποίηση ποιότητας παραγωγής διυλιστηρίου κυρίως μέσω αναβάθμισης της μονάδας κενού του συγκροτήματος λιπαντικών, ενίσχυση ασφάλειας και αξιοπιστίας διυλιστηρίου μέσω βελτιώσεων στον αντιδραστήρα, βελτίωση υποδομών διυλιστηρίου μέσω κατασκευής έξι νέων δεξαμενών.
Τέλος να σημειωθεί ότι ο κ. Τζαννετάκης έκανε εκτενή αναφορά και στην επιτυχία της Motor Oil που προχώρησε στην αναχρηματοδότηση oμολογιών (Senior Notes) ποσού 350 εκατ. ευρώ πενταετούς διάρκειας με τοκομερίδιο σταθερού επιτοκίου 5,125% ετησίως.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingenws.gr
www.bankingnews.gr
Αυτό ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Πέτρος Τζαννετάκης, μιλώντας χθες στα μέλη της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, παρουσιάζοντας τις προοπτικές του ομίλου για τη νέα χρόνια.
Ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης έκανε λόγο για θετική εξέλιξη η πώληση του 51%των μετοχών των ΕΛΠΕ η οποία θα προσδώσει ακόμη μεγαλύτερη διαφάνεια στην εταιρεία και το κυριότερο θα φέρει ένα νέο παίχτη στην αγορά
Πιο αναλυτικά ο CEO της Motor Oil, είπε ότι η αγορά του φυσικού αερίου μας «τρώει πελάτες» σε σύγκριση με τους πελάτες του πετρελαίου θέρμανσης καθώς η χρήση του φυσικού αερίου είναι πιο φθηνή σε σχέση με το υψηλό κόστος του πετρελαίου θέρμανσης.
Πρόσθεσε ότι η εγκατάσταση αυτόνομης θέρμανσης φυσικού αερίου αλλάζει πλήρως τα δεδομένα της αγοράς.
Οι θυγατρικές εταιρείες του ομίλου που θα αναλάβουν τη λιανική αγορά είναι η Avin Oil και η Coral.
Η έκδοση του ομολόγου από τηνCoral αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της δημόσιας προσφοράς μέχρι τα τέλη Απριλίου.
Ο κ Πέτρος Τζαννετάκης, ανέφερε ότι η έκδοση δεν γίνεται με σκοπό την εύρεση κεφαλαίων με χαμηλό επιτόκιο αλλά η απόφαση συνδέθηκε περισσότερο με την αυτονόμηση της Coral.
Κατά την πορεία της παρουσίασης του ομίλου ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης, είπε ότι να συμβεί στην Ελλάδα η Motor Oil θα ανταπεξέρχεται στις υποχρεώσεις της.
Ο ίδιος έκανε αναφορές για τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν και τα προβλήματα που ξεπεράστηκαν τα προηγούμενα χρόνια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και σήμερα τα θέματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουν δεν είναι τίποτα σε αυτά που περάσαμε.
Η παραγωγή του διυλιστηρίου το 2017 ανήλθε στο ιστορικό υψηλό των 13 εκατ. μετρικών τόνων έναντι 11,5 εκατ. μετρικών τόνων τη χρήση 2016.
Η εταιρία πέτυχε αύξηση του όγκου των συνολικών πωλήσεων για ένατη συνεχόμενη χρονιά αξιοποιώντας τον εξαγωγικό της προσανατολισμό.
Ο όγκος πωλήσεων εξωτερικού το 2017 ανήλθε στο 82,28% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρίας έναντι 77,85% το 2016.
Το 4%των πωλήσεων της εταιρείας κατευθύνονται στον αμερικανικό στόλο και το 1%στον Βρετανικό. Οι εξαγωγές της εταιρείας προς την Σαουδική Αραβία ανέρχονται στο 11%, προς την Τουρκία φθάνουντο 7%.
Οι θετικές ταμειακές ροές της χρήσης 2017 έδωσαν τη δυνατότητα για τη μείωση του καθαρού δανεισμού για έκτη συνεχόμενη χρήση.
Ο καθαρός δανεισμός της Motor Oil στις 31.12.2017 διαμορφώθηκε σε 29 εκατ. ευρώ από 863 εκατ. ευρώ στις 31.12.2011. Το ύψος του καθαρού δανεισμού της 31 Δεκεμβρίου 2017 αποτελεί νέο ιστορικό χαμηλό για την εταιρία. Η Motor Oil αναδείχθηκε στη δεύτερη πιο κερδοφόρο βιομηχανία της Ελλάδας το 2017 με τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ύψους ανήλθαν σε 315,181 εκατ. ευρώ από 298,167 εκατ. ευρώ τη χρήση του 2016, καταγράφοντας αύξηση 5,71%, σύμφωνα με την ετήσια οικονομική έκθεση.
Η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στη φετινή ετήσια τακτική γενική συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2017 ποσού 144.017.874 ευρώ (ή 1,30 ευρώ ανά μετοχή).
Αξίζει να αναφερθεί ότι έχει ήδη καταβληθεί και αναγνωρισθεί ως προμέρισμα χρήσης 2017 ποσό 33.234.894 ευρώ (ή 0,30 ευρώ ανά μετοχή) από τον Δεκέμβριο του 2017, ενώ το υπόλοιπο ποσό 1,00 ευρώ ανά μετοχή θα δοθεί στη χρήση 2018.
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ενισχύθηκε κατά 23,3%, διαμορφούμενος στα 7,84 δισ. ευρώ το 2017 από 6,356 δισ. ευρώ το 2016.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε 27,2%, στα 5,7 δισ. ευρώ.
Το σύνολο των επενδύσεων που πραγματοποίησε η εταιρεία το 2017 διαμορφώθηκε σε 68 εκατ. ευρώ.
Στο εν λόγω ποσό συμπεριλαμβάνεται το τίμημα των 15 εκατ. ευρώ για την απόκτηση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης της εισηγμένης Revoil που βρίσκονται στη Βόρειο Ελλάδα.
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της εταιρείας για το τρέχον οικονομικό έτος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 70 εκατ. ευρώ.
Η Motor Oil θα εστιάσει στους τομείς: βελτιστοποίηση ποιότητας παραγωγής διυλιστηρίου κυρίως μέσω αναβάθμισης της μονάδας κενού του συγκροτήματος λιπαντικών, ενίσχυση ασφάλειας και αξιοπιστίας διυλιστηρίου μέσω βελτιώσεων στον αντιδραστήρα, βελτίωση υποδομών διυλιστηρίου μέσω κατασκευής έξι νέων δεξαμενών.
Τέλος να σημειωθεί ότι ο κ. Τζαννετάκης έκανε εκτενή αναφορά και στην επιτυχία της Motor Oil που προχώρησε στην αναχρηματοδότηση oμολογιών (Senior Notes) ποσού 350 εκατ. ευρώ πενταετούς διάρκειας με τοκομερίδιο σταθερού επιτοκίου 5,125% ετησίως.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingenws.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών