Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η IRI προβλέπει αύξηση των πωλήσεων κατά 2,6% του λιανεμπορίου για το 2018

Η IRI προβλέπει αύξηση των πωλήσεων κατά 2,6% του λιανεμπορίου για το 2018
Ο όμιλος Σκλαβενίτη στην πρώτη θέση για τους καταναλωτές
Αισιόδοξο το …καρδιογράφημα του λιανεμπορίου από την IRI της φετινής χρονιάς που βλέπει ενίσχυση των προσφορών και των εκπτώσεων καθώς συμβάλλουν στην τόνωση της αγοράς ενώ οι τιμές βρίσκονται σε καθοδική τροχιά
Το «κυνήγι» των καταναλωτών καλά κρατεί από τις αλυσίδες σουπερ μάρκετ με τους «μικρούς» να  αυξάνουν τις εκπτώσεις των προϊόντων για να κρατήσουν την πελατεία τους.
Οι καταναλωτές για να τις εντοπίσουν επισκέπτονται τουλάχιστον έξι διαφορετικά κανάλια πώλησης.
Οι έξι στους δέκα καταναλωτές ενημερώνονται από τα φυλλάδια των αλυσίδων για τις προσφορές.
Το στίγμα της φετινής χρονιάς έδωσε ο διευθυντής της IRI κ. Παναγιώτης Μπορέτος παρουσία στελεχών του λιανεμπορίου.
Φέτος η IRI εκτιμά ότι οι πωλήσεις του λιανεμπορίου θα αυξηθούν κατά 2,6% έχοντας ως σενάριο αύξησης του ΑΕΠ στα επίπεδα του1,3%, το οποίο να σημειωθεί είναι η χαμηλότερη εκτίμηση σε σχέση με άλλες αναλύσεις.
Η αύξηση των πωλήσεων κατά 2,6% θα προέλθει με την προϋπόθεση ότι θα μειωθεί η ανεργία κατά 1%.
Στην εξίσωση της αύξησης συμμετέχει ακόμη η ενίσχυση του δικτύου από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που αναμένεται να ενισχυθεί κατά 1,7%.
Οι προσφορές και τη φετινή χρονιά θα κινηθούν υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι.
Η εκτίμηση είναι ότι θα ανέλθουν στο 23% από 21.5% πέρυσι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σενάριο για την πορεία  της αγοράς προβλέπει πολιτική σταθερότητα ενώ  έχουν αποκλειστεί άλλα γεωπολιτικά γεγονότα.
Τόσο η IRI όσο και στελέχη της αγοράς που συμμετείχαν στην παρουσίαση θεωρούν ότι η ανάπτυξη του ΑΕΠ είναι δεδομένη και αναζητείται το ύψος της μεγέθυνσης της ελληνικής Οικονομίας.
Στο ενδεχόμενο ύφεσης θα χαθούμε όλοι μαζί έλεγε στέλεχος του λιανεμπορίου, ενώ το ενδεχόμενο αυτό  είναι εκτός σχεδιασμού.
Ο κ. Παναγιώτης Μπορέτος, αναλύοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών το πρώτο τρίμηνο, ανέφερε ότι είχε έντονες διακυμάνσεις καθώς η χρονιά ξεκίνησε με αρνητικό πρόσημο στα επίπεδα του 1,4% συνέχισε καθοδικά και το Φεβρουάριο για να ανακοπεί, από τη συμπεριφορά των καταναλωτών τον Μάρτιο που ενισχύθηκε κατά 13% με αποτέλεσμα να διαμορφώσει θετικό πρόσημο στο πρώτο τρίμηνο με ποσοστό 4,6%.
Η αύξηση των πωλήσεων του Μαρτίου ήρθε λόγω του ΠΆΣΧΑ που φέτος ήταν πιο νωρίς.
Πάντως ο Απρίλιος κινείται καθοδικά το πρώτο δεκαπενθήμερο καταγράφοντας πτώση 8%.
Ο κ. Μπορέτος διατύπωσε την ευχή να ανατραπεί η τάση στο δεύτερο δεκαπενθήμερο.
Στο περιθώριο της εκδήλωσης, στελέχη επιχειρήσεων θεωρούν ότι η πολιτική σταθερότητα είναι το άλφα και το ωμέγα για την ομαλή και ανοδική πορεία των πωλήσεων.
Οριακά πτωτικά το καλάθι αγορών των καταναλωτών στα 312 ευρώ φέτος από 317 πέρυσι.  
Η IRI παρουσίασε έρευνα  για τη συμπεριφορά  των καταναλωτών και πόσο ξοδεύουν.
Το μέσο  μηναίο καλάθι αναμένεται να μειωθεί φέτος κατά 5 ευρώ και να υποχωρήσει στα 312 ευρώ από  317 ευρώ πέρυσι.
Η μείωση των αγορών προέρχεται κυρίως από τους καταναλωτές με ηλικία άνω των 55 ευρώ.
Στην κατηγορία αυτή το καλάθι αγορών μειώνεται κατά 10 ευρώ και περιορίζεται στα 322 ευρώ ενώ οι γυναίκες φαίνεται ότι διατηρούν την ίδια αγοραστική δύναμη των 308 ευρώ  όπως και πέρυσι.  
Η περιοχή της Αττικής που αποτελεί το 50% της συνολικής αγοράς διατηρεί το καλάθι αγορών στα 317 ευρώ.
Η Κρήτη εμφάνισε την υψηλότερη κατανάλωση με 346 ευρώ και ο Νομός Θεσσαλονίκης τη χαμηλότερη με 270 ευρώ πέρυσι  
Φέτος αναμένεται να μειωθεί οριακά στην περιοχή της Κρήτης στα 340 ευρώ και προβλέπεται αύξηση στην περιοχή της Θεσσαλονίκης στα 283 ευρώ.
Οι καταναλωτές επιδίδονται στο «κυνήγι» των προσφορών και γι αυτό επισκέπτονται τουλάχιστον 6 δίκτυα λιανικής πώλησης στα οποία περιλαμβάνονται αλυσίδες σουπερ μάρκετ, τους φούρνους τα φαρμακεία, τα μίνι μάρκετ τα περίπτερα και τις λαϊκές αγορές  
Το 70% των καταναλωτών πιστεύει ότι δεν θα μειώσει φέτος περαιτέρω τα έξοδα του.
Το 50% των καταναλωτών επισκέπτεται τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα μία αλυσίδα σουπερ μάρκετ  Αξίζει να αναφερθεί ότι τα 2/3 των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι δεν θα πήγαινε την Κυριακή για ψώνια στο σουπερ μάρκετ ενώ δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να πήγαινε για ψώνια για ρούχα και παπούτσια ή άλλα προϊόντα.
Η έρευνα αποκαλύπτει  μεταξύ άλλων και ποια αλυσίδα σουπερ μάρκετ έρχεται πρώτη στη σκέψη των καταναλωτών.
Φέτος η έρευνα ανάδειξε στην πρώτη θέση τον όμιλο Σκλαβενίτη με ποσοστό 35% μετά την απορρόφηση του δικτύου Μαρινόπουλου
Η απάντηση των καταναλωτών αφορά σε πανελλαδικό επίπεδο  
Ακολουθεί η αλυσίδα ΑΒ  Βασιλόπουλος με ποσοστό 30%  
Οι απαντήσεις των καταναλωτών δείχνουν ότι το εγχείρημα του ομίλου Σκλαβενίτη βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο.  
Πέρυσι ήταν πρώτη η ΑΒ Βασιλόπουλος με δέκα ποσοστιαίες μονάδες διαφορά από τον όμιλο Σκλαβενίτη. Στην κατηγορία των σουπερ μάρκετ, οι καταναλωτές εντάσσουν σε καλή θέση και την αλυσίδα Lidl η οποία όμως μετράται ως εκπτωτική αλυσίδα.
Πάντως στη Βόρεια Ελλάδα τα ηνία κατέχει ο όμιλος Μασούτη.

Νίκος Θεοδωροπούλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης