γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Το 50% των πωλήσεων γίνονται στην τουριστική σεζόν
Ο τουρισμός ως η …κινητήριος δύναμη για την οικονομία και ειδικότερα για τους κλάδους που δραστηριοποιούνται στα είδη διατροφής και κρασιού καθώς το 50% των πωλήσεων απευθύνεται στα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας.
Η ψηφιακή καμπάνια του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων έχει ως σκοπό να κατευθύνει και να ενισχύσει την επιχειρηματική κοινότητα που προσβλέπει στον τουριστικό κλάδο.
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με το ΣΕΤΕ ο τουρισμός φέρνει άμεση αξία 18 δισεκ. στην εθνική οικονομία και η έμμεση αξία αποτιμάται στα 30 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η συνολική συνεισφορά του Τουρισμού να ανέρχεται σε 48 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ.
Ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας.
Η αξία που παράγει διαχέεται στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, ενισχύει την περιφερειακή ανάπτυξη, δυναμώνει τις επιχειρήσεις, δίνει ώθηση στις τοπικές κοινωνίες
Ουσιαστικά όπως αναφέρουν παράγοντες των κλάδων ποτών και τροφίμων ο τουρισμός καθιστά τα Ελληνικά προϊόντα στο ξένο κοινό γνωστά χωρίς να απαιτηθεί μεγάλη δαπάνη σε διαφημιστική καμπάνια.
Οι επισκέπτες άλλωστε έρχονται εδώ τα γεύονται και στη συνέχεια, με «προίκα την ανάμνηση» τα αναζητούν στο εξωτερικό. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Ελληνικού κρασιού.
Έτσι, σύμφωνα με την Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ), οι ελληνικές εξαγωγές οίνων προς χώρες της Ε.Ε. παρουσιάζουν ασθενική ανάπτυξη της τάξης του 0,47% στα 52.841.6750 ευρώ το 2017 έναντι 52.592.841 ευρώ το 2016 ενώ η αύξηση στα τελευταία πέντε χρόνια ήταν 11,10% κατά μέσο όρο.
Βελτιωμένη παρουσιάζεται και η μεταβολή της μέσης τιμής πώλησης των ελληνικών οίνων προς τις χώρες της Ε.Ε. κατά +2,91% (2,07 €/kg /2016 σε 2,13 €/kg /2017.Επίσης αύξηση της τάξης του 7,21% κατέγραψαν σε ποσότητα οι εξαγωγές προς Τρίτες Χώρες, (4.837 tn/2016 σε 5.186 tn/2017), ενώ αύξηση καταγράφεται κατά 13,40% σε σχέση και με το μέσο όρο της προηγούμενης πενταετίας.
Αντίστοιχα σε επίπεδο αξίας τα μεγέθη κινούνται με καλύτερο ρυθμό απόδοσης, αφού η αύξηση των εξαγωγών σε αξία προς Τρίτες Χώρες ανέρχεται σε 14,04% (21.124.599 ευρώ /2016 - 24.090.923 ευρώ /2017).
Η σύγκριση του εξαγωγικού μεγέθους της αξίας το 2017 σε σχέση με το μέσο όρο 5ετίας (2012 – 2016) αποδεικνύει μια δυναμική του ελληνικού κρασιού στις αγορές των Τρίτων Χωρών, αφού καταγράφεται αύξηση κατά 32,26%, επιβεβαιώνοντας ότι οι αγορές των Τρίτων Χωρών αυξάνονται με τριπλάσιο ρυθμό από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές, γεγονός που χαρακτηρίζει και τις υπόλοιπες
Οι τουρίστες ψάχνουν για αποστάγματα
Αντίστοιχα και ο κλάδος των αποσταγμάτων έχει μεγάλο σύμμαχο τον τουρισμό, που κατά τα 2/3 παράγει προϊόντα για εξαγωγές.
Σύμφωνα με παράγοντες του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών ο τουρισμός είναι το καλύτερο εργαλείο για την ανάδειξη του Ελληνικού αποστάγματος.
Ωστόσο απαιτείται να είναι επώνυμο και να ξεφύγει από τη λογική του «χύμα» για να έχει τύχη στις διεθνείς αγορές αλλά και να τονώσει την εγχώρια προστιθέμενη αξία.
Σύμφωνα με στέλεχος της αγοράς η συνολική προστιθέμενη αξία του κλάδου ξεπερνά το 1 δισεκ. ευρώ.
Μάλιστα ο κλάδος έχει μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις κατά 80% στην περιφέρεια.
Το τσίπουρο και το ούζο χαρακτηρίζουν την Ελλάδα και την Ελληνική παραγωγή.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η ψηφιακή καμπάνια του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων έχει ως σκοπό να κατευθύνει και να ενισχύσει την επιχειρηματική κοινότητα που προσβλέπει στον τουριστικό κλάδο.
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με το ΣΕΤΕ ο τουρισμός φέρνει άμεση αξία 18 δισεκ. στην εθνική οικονομία και η έμμεση αξία αποτιμάται στα 30 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η συνολική συνεισφορά του Τουρισμού να ανέρχεται σε 48 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ.
Ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας.
Η αξία που παράγει διαχέεται στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, ενισχύει την περιφερειακή ανάπτυξη, δυναμώνει τις επιχειρήσεις, δίνει ώθηση στις τοπικές κοινωνίες
Ουσιαστικά όπως αναφέρουν παράγοντες των κλάδων ποτών και τροφίμων ο τουρισμός καθιστά τα Ελληνικά προϊόντα στο ξένο κοινό γνωστά χωρίς να απαιτηθεί μεγάλη δαπάνη σε διαφημιστική καμπάνια.
Οι επισκέπτες άλλωστε έρχονται εδώ τα γεύονται και στη συνέχεια, με «προίκα την ανάμνηση» τα αναζητούν στο εξωτερικό. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Ελληνικού κρασιού.
Έτσι, σύμφωνα με την Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ), οι ελληνικές εξαγωγές οίνων προς χώρες της Ε.Ε. παρουσιάζουν ασθενική ανάπτυξη της τάξης του 0,47% στα 52.841.6750 ευρώ το 2017 έναντι 52.592.841 ευρώ το 2016 ενώ η αύξηση στα τελευταία πέντε χρόνια ήταν 11,10% κατά μέσο όρο.
Βελτιωμένη παρουσιάζεται και η μεταβολή της μέσης τιμής πώλησης των ελληνικών οίνων προς τις χώρες της Ε.Ε. κατά +2,91% (2,07 €/kg /2016 σε 2,13 €/kg /2017.Επίσης αύξηση της τάξης του 7,21% κατέγραψαν σε ποσότητα οι εξαγωγές προς Τρίτες Χώρες, (4.837 tn/2016 σε 5.186 tn/2017), ενώ αύξηση καταγράφεται κατά 13,40% σε σχέση και με το μέσο όρο της προηγούμενης πενταετίας.
Αντίστοιχα σε επίπεδο αξίας τα μεγέθη κινούνται με καλύτερο ρυθμό απόδοσης, αφού η αύξηση των εξαγωγών σε αξία προς Τρίτες Χώρες ανέρχεται σε 14,04% (21.124.599 ευρώ /2016 - 24.090.923 ευρώ /2017).
Η σύγκριση του εξαγωγικού μεγέθους της αξίας το 2017 σε σχέση με το μέσο όρο 5ετίας (2012 – 2016) αποδεικνύει μια δυναμική του ελληνικού κρασιού στις αγορές των Τρίτων Χωρών, αφού καταγράφεται αύξηση κατά 32,26%, επιβεβαιώνοντας ότι οι αγορές των Τρίτων Χωρών αυξάνονται με τριπλάσιο ρυθμό από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές, γεγονός που χαρακτηρίζει και τις υπόλοιπες
Οι τουρίστες ψάχνουν για αποστάγματα
Αντίστοιχα και ο κλάδος των αποσταγμάτων έχει μεγάλο σύμμαχο τον τουρισμό, που κατά τα 2/3 παράγει προϊόντα για εξαγωγές.
Σύμφωνα με παράγοντες του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών ο τουρισμός είναι το καλύτερο εργαλείο για την ανάδειξη του Ελληνικού αποστάγματος.
Ωστόσο απαιτείται να είναι επώνυμο και να ξεφύγει από τη λογική του «χύμα» για να έχει τύχη στις διεθνείς αγορές αλλά και να τονώσει την εγχώρια προστιθέμενη αξία.
Σύμφωνα με στέλεχος της αγοράς η συνολική προστιθέμενη αξία του κλάδου ξεπερνά το 1 δισεκ. ευρώ.
Μάλιστα ο κλάδος έχει μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις κατά 80% στην περιφέρεια.
Το τσίπουρο και το ούζο χαρακτηρίζουν την Ελλάδα και την Ελληνική παραγωγή.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών