γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Τι φέρνει ο ερχομός της στην Αθήνα;
Τα χρώματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μασούτης θα φοράει σταδιακά η μέχρι πρότινος αλυσίδα Προμηθευτική Τροφίμων από τις αρχές Ιουλίου.
Η εξαγορά της αλυσίδας με κύρια παρουσία στην Αθήνα , ήταν το διαβατήριο για τη βορειοελλαδική εταιρεία να κατέβει στην πρωτεύουσα διεκδικώντας μερίδιο αγοράς από τους ισχυρούς της Αττικής και με έντονη παρουσία σε όλη την Ελλάδα.
Η καλή διασπορά των 57 καταστημάτων της Προμηθευτικής μέσα στο ιστό της πόλης θα διαμορφώσει νέο σκηνικό στον ανταγωνισμό καθώς οι καταναλωτές θα μάθουν και την εταιρεία Μασούτης ενώ μέχρι σήμερα στη καθημερινότητα των καταναλωτών ήταν τα γνωστά ονόματα του λιανεμπορίου Είναι προφανές ότι όλοι θέλουν να δουν στην πράξη τι μπορεί να κάνει ο «νέος» παίκτης μέσα στα δικά τους … χωράφια.
Τα καταστήματα της Προμηθευτικής βρίσκονται πολύ κοντά σε καταστήματα άλλων αλυσίδων όπως είναι του Σκλαβενίτη και της ΑΒ Βασιλόπουλος και αναμένεται να προκαλέσουν κινητικότητα μεταξύ των καταναλωτών.
Ένα από τα καταστήματα που εξέπληξαν ευχάριστα τους υπεύθυνους της Μασούτης ήταν το κατάστημα στην πλατεία Κλαυθμόνος το οποίο προσελκύει σε καθημερινή βάση πάνω από 5000 καταναλωτές.
Πρόκειται για ένα κρίσιμο σημείο πώλησης το οποίο πιθανόν να γίνει το «στρατηγείο» ή το σημείο αναφοράς της Μασούτης στον κέντρο της Αθήνας.
Η διοίκηση της εταιρείας έκανε το πρώτο βήμα επέκτασης εκτός της Βόρειας Ελλάδας , σχολιάζουν στελέχη της αγοράς, εκ των οποίων κάποιοι το θεωρούν ως το ξήλωμα του πουλόβερ για τη μεσαία και μικρή κατηγορία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Η πτωτική πορεία της κατανάλωσης αλλά και τα μικρά περιθώρια κέρδους θα προκαλέσουν το επόμενο κύμα αλλαγών στην αγορά του λιανεμπορίου, η οποία … λέει καθαρά ότι δεν μπορεί να τους συντηρήσει όλους.
Έμπειρα στελέχη λένε ότι το τοπίο θα μεταβάλλεται τα επόμενα δύο χρόνια και αναμένουν το τοπίο να έχει λάβει την τελική του μορφή μετά το 2020.
Οι προβλέψεις τους λένε ότι τέσσερες μεγάλες αλυσίδες θα ελέγχουν πάνω από το 75% της αγοράς.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι παρατηρήσεις των ορκωτών λογιστών στις οικονομικές καταστάσεις των ισολογισμών της μικρομεσαίας κατηγορίας , πιθανόν να επιταχύνουν τις εξελίξεις.
Στο ενδεχόμενο οι παρατηρήσεις των ορκωτών να είναι αυξημένες στις οικονομικές καταστάσεις του2017 σε σχέση με του 2016, οι οποίες να σημειωθεί θα πρέπει να δημοσιευθούν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου μετά τις νομοθετικές αλλαγές του υπουργείου Οικονομικών ενώ πριν τις αλλαγές οι οικονομικές καταστάσεις των Α.Ε. δημοσιεύονταν μέχρι τα τέλη Ιουνίου
Η Μασούτης σε αριθμούς
Με ενδιαφέρον αναμένονται τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα των αλυσίδων σουπερ μάρκετ όπως και της Μασούτης για τη χρήση του 2017.
Πάντως το στίγμα από τα επιτελεία των εταιρειών είναι ότι θα υπάρχει μια μικρή πτώση του τζίρου εκτός από τον όμιλο Σκλαβενίτη καθώς καρπώθηκε το δίκτυο της Μαρινόπουλος εκτός της Αττικής και τα μεγέθη του ομίλου θα είναι ενισχυμένα.
Η Μασούτης είχε ανακοινώσει κύκλο εργασιών ύψους 800.583.000 ευρώ το 2016 έναντι 751.660.000 ευρώ το 2005.
Για το 2017 ο κύκλος εργασιών πιθανόν να εμφανίσει μικρή κάμψη και να περιορισθεί λίγο πιο κάτω από τα 800 εκατ ευρώ λόγω της πτώσης της κατανάλωσης και της παρουσίας του Σκλαβενίτη στη Βόρεια Ελλάδα.
Σύμφωνα με στοιχεία της IRI και της Nielsenτο μερίδιο αγοράς της Μασούτης κινείται στην περιοχή του 35% στη Βόρεια Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη διαμορφώνεται κοντά στην περιοχή του 50 % στην περίοδο κατάρρευσης της Μαρινόπουλος.
Πάντως η Μασούτης την περίοδο της οικονομικής κρίσης κέρδισε σε πωλήσεις περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ καθώς τα 2009 εμφάνισε πωλήσεις συνολικής αξίας 602 εκατ. ευρώ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η εξαγορά της αλυσίδας με κύρια παρουσία στην Αθήνα , ήταν το διαβατήριο για τη βορειοελλαδική εταιρεία να κατέβει στην πρωτεύουσα διεκδικώντας μερίδιο αγοράς από τους ισχυρούς της Αττικής και με έντονη παρουσία σε όλη την Ελλάδα.
Η καλή διασπορά των 57 καταστημάτων της Προμηθευτικής μέσα στο ιστό της πόλης θα διαμορφώσει νέο σκηνικό στον ανταγωνισμό καθώς οι καταναλωτές θα μάθουν και την εταιρεία Μασούτης ενώ μέχρι σήμερα στη καθημερινότητα των καταναλωτών ήταν τα γνωστά ονόματα του λιανεμπορίου Είναι προφανές ότι όλοι θέλουν να δουν στην πράξη τι μπορεί να κάνει ο «νέος» παίκτης μέσα στα δικά τους … χωράφια.
Τα καταστήματα της Προμηθευτικής βρίσκονται πολύ κοντά σε καταστήματα άλλων αλυσίδων όπως είναι του Σκλαβενίτη και της ΑΒ Βασιλόπουλος και αναμένεται να προκαλέσουν κινητικότητα μεταξύ των καταναλωτών.
Ένα από τα καταστήματα που εξέπληξαν ευχάριστα τους υπεύθυνους της Μασούτης ήταν το κατάστημα στην πλατεία Κλαυθμόνος το οποίο προσελκύει σε καθημερινή βάση πάνω από 5000 καταναλωτές.
Πρόκειται για ένα κρίσιμο σημείο πώλησης το οποίο πιθανόν να γίνει το «στρατηγείο» ή το σημείο αναφοράς της Μασούτης στον κέντρο της Αθήνας.
Η διοίκηση της εταιρείας έκανε το πρώτο βήμα επέκτασης εκτός της Βόρειας Ελλάδας , σχολιάζουν στελέχη της αγοράς, εκ των οποίων κάποιοι το θεωρούν ως το ξήλωμα του πουλόβερ για τη μεσαία και μικρή κατηγορία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Η πτωτική πορεία της κατανάλωσης αλλά και τα μικρά περιθώρια κέρδους θα προκαλέσουν το επόμενο κύμα αλλαγών στην αγορά του λιανεμπορίου, η οποία … λέει καθαρά ότι δεν μπορεί να τους συντηρήσει όλους.
Έμπειρα στελέχη λένε ότι το τοπίο θα μεταβάλλεται τα επόμενα δύο χρόνια και αναμένουν το τοπίο να έχει λάβει την τελική του μορφή μετά το 2020.
Οι προβλέψεις τους λένε ότι τέσσερες μεγάλες αλυσίδες θα ελέγχουν πάνω από το 75% της αγοράς.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι παρατηρήσεις των ορκωτών λογιστών στις οικονομικές καταστάσεις των ισολογισμών της μικρομεσαίας κατηγορίας , πιθανόν να επιταχύνουν τις εξελίξεις.
Στο ενδεχόμενο οι παρατηρήσεις των ορκωτών να είναι αυξημένες στις οικονομικές καταστάσεις του2017 σε σχέση με του 2016, οι οποίες να σημειωθεί θα πρέπει να δημοσιευθούν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου μετά τις νομοθετικές αλλαγές του υπουργείου Οικονομικών ενώ πριν τις αλλαγές οι οικονομικές καταστάσεις των Α.Ε. δημοσιεύονταν μέχρι τα τέλη Ιουνίου
Η Μασούτης σε αριθμούς
Με ενδιαφέρον αναμένονται τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα των αλυσίδων σουπερ μάρκετ όπως και της Μασούτης για τη χρήση του 2017.
Πάντως το στίγμα από τα επιτελεία των εταιρειών είναι ότι θα υπάρχει μια μικρή πτώση του τζίρου εκτός από τον όμιλο Σκλαβενίτη καθώς καρπώθηκε το δίκτυο της Μαρινόπουλος εκτός της Αττικής και τα μεγέθη του ομίλου θα είναι ενισχυμένα.
Η Μασούτης είχε ανακοινώσει κύκλο εργασιών ύψους 800.583.000 ευρώ το 2016 έναντι 751.660.000 ευρώ το 2005.
Για το 2017 ο κύκλος εργασιών πιθανόν να εμφανίσει μικρή κάμψη και να περιορισθεί λίγο πιο κάτω από τα 800 εκατ ευρώ λόγω της πτώσης της κατανάλωσης και της παρουσίας του Σκλαβενίτη στη Βόρεια Ελλάδα.
Σύμφωνα με στοιχεία της IRI και της Nielsenτο μερίδιο αγοράς της Μασούτης κινείται στην περιοχή του 35% στη Βόρεια Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη διαμορφώνεται κοντά στην περιοχή του 50 % στην περίοδο κατάρρευσης της Μαρινόπουλος.
Πάντως η Μασούτης την περίοδο της οικονομικής κρίσης κέρδισε σε πωλήσεις περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ καθώς τα 2009 εμφάνισε πωλήσεις συνολικής αξίας 602 εκατ. ευρώ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών