Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά για το Master Plan του ΟΛΠ - Τα ναι και τα όχι για το αναπτυξιακό πρόγραμμα
Το Master Plan του ΟΛΠ, αποτέλεσε το βασικό θέμα συζήτησης κατά τη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πειραιά που πραγματοποιήθηκε παρουσία φορέων της πόλης και κατοίκων της Πειραϊκής
. Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στην εισήγησή του, αναλύοντας τη θέση της δημοτικής αρχής στα διάφορα σημεία του αναπτυξιακού προγράμματος, ξεκαθάρισε την άποψή του τονίζοντας πού συμφωνεί και πού όχι.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου νωρίτερα σήμερα, η δημοτική αρχή επεσήμανε ότι προσεγγίζει θετικά το εν λόγω αναπτυξιακό πρόγραμμα, καθώς, όπως τόνισε ο κ. Μώραλης μπορεί υπό προϋποθέσεις, να συμβάλει αποφασιστικά όχι μόνο στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, αλλά και της πόλης του Πειραιά «καθώς άποψη μας ήταν και είναι ότι η αναπτυξιακή προοπτική της πόλης μας είναι συνυφασμένη με τη διεθνή αναβάθμιση του λιμανιού» ανέφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του.
Ο δήμαρχος Πειραιά κατά την εισήγησή του στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, μίλησε για τις επενδύσεις που έχουν γίνει για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού, αλλά κυρίως για τη βελτίωση της εικόνας της πόλης και του ίδιου του λιμανιού του Πειραιά σε μια προσπάθεια να γίνει, ακόμη πιο ελκυστικός για τους τουρίστες και τους επαγγελματίες.
Ο κ. Μώραλης, τοποθετήθηκε σε σχέση με τις προαιρετικές επενδύσεις του ΟΛΠ, επισημαίνοντας πως ως δημοτική αρχή συμφωνούν με τον στρατηγικό στόχο του ΟΛΠ Α.Ε., καθώς και στην προοπτική και τις επενδύσεις εκείνες που είναι απαραίτητες, προκειμένου να καταστεί το λιμάνι του δήμου, αλλά και το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας, «λιμάνι αφετηρίας (Ηοme port), για την κρουαζιέρα».
Επίσης ο δήμαρχος κατά την εισήγησή του ανέφερε πως η δημοτική αρχή βλέπει θετικά την προοπτική κατασκευής τεσσάρων ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς όπως τόνισε «από την μια πλευρά η πόλη μας στερείται ξενοδοχειακών μονάδων αυτού του επιπέδου, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων και η ύπαρξη ξενοδοχειακών μονάδων είναι απαραίτητη συνθήκη για την επίτευξη του στόχου, δηλαδή τη μετατροπή του λιμανιού μας σε λιμάνι αφετηρίας».
Ωστόσο ο κ. Μώραλης ξεκαθάρισε πως τη δημοτική αρχή βρίσκει εντελώς αντίθετη το ζήτημα του ύψους των κτιρίων (αναφερόμενα ύψη των 55 μέτρων σε συγκεκριμένες ζώνες) και αντ' αυτού προτείνουν, τουλάχιστον για το τμήμα του λιμανιού που αφορά στον δήμο Πειραιά, συμμόρφωση με τα ύψη που προβλέπονται από τον πολεοδομικό κανονισμό του δήμου, έτσι ώστε να είναι σε αρμονία, οι οποίες λιμενικές εγκαταστάσεις με τα κτίρια του δήμου και με το περιβάλλον.
Ένα ακόμα σημείο που βρίσκει αντίθετη τη δημοτική αρχή απέναντι στο αναπτυξιακό αυτό πρόγραμμα είναι οι πολεοδομικές αλλαγές που θέλει να επιβάλει και στην κατασκευή μεγάλου εμπορευματικού κέντρου εντός της λιμενικής ζώνης, προσβάσιμου από όλους τους πολίτες. «Θα λειτουργήσει ως περιχαρακωμένη εμπορική αγορά, σε βάρος της υπάρχουσας αγοράς εντός του δήμου Πειραιά.
Μια τέτοια εξέλιξη θα δημιουργούσε σοβαρότατο πλήγμα στην τοπική κοινωνία και θα εμπόδιζε τη διάχυση επισκεπτών στη πόλη μας» ανέφερε ο κ. Μώραλης σημειώνοντας πως θα ήταν σύμφωνοι μόνο στην κατασκευή εμπορικών υποδομών, που θα εξυπηρετούν τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.
Κατά τη συνεδρίαση, η δημοτική αρχή συμφώνησε με τα έργα για τη βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα, αφού αυτά θα συμβάλουν στην πρόσθετη εκβάθυνσή του, απομακρύνοντας το πλεονάζον υλικό που έχει συσσωρευτεί στον πυθμένα.
Ως προς την επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, όπου συνολικά θα μπορούν να προσδέσουν οκτώ κρουαζιερόπλοια μήκους έως 350 μέτρων, αποτελεί ναι μεν υποχρεωτική δέσμευση του αναδόχου, ωστόσο η δημοτική αρχή Πειραιά θα αναμένει, όπως σημείωσε ο κ. Μώραλης, τις επιστημονικές έρευνες και μελέτες ως προς τις επιπτώσεις και τότε θα αποφασίσει για το εάν θα είναι θετική ή όχι η εισήγησή της.
Ειδικά για το ζήτημα της επέκτασης του προβλήτα, τοποθετήθηκαν κατά τη σημερινή συνεδρίαση εκπρόσωποι κατοίκων της πόλης, οι οποίοι εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους κάνοντας λόγο για «καταστροφική επέκταση, υποβάθμιση της ζωής και της περιουσίας».
Ο δήμαρχος Πειραιά πρότεινε να σταλεί επιστολή στην ΕΣΑΛ ώστε να δοθούν επιστημονικά στοιχεία στον δήμο για να αξιολογηθούν και να σταματήσει η «καταστροφολογία».
«Είναι προφανές» όπως σημείωσε ο κ. Μώραλης «ότι τα επιστημονικά στοιχεία που θα προκύψουν από τις μελέτες αυτές θα απασχολήσουν ξανά το δημοτικό συμβούλιο της πόλης και ως εκ τούτου η θέση μας θα καθοριστεί από αυτά».
Σε αυτό που κατέληξε ο κ. Μώραλης στην εισήγησή του, θέλοντας να ξεκαθαρίσει τη θέση της δημοτικής αρχής είναι ότι όλες οι δράσεις του αναπτυξιακού προγράμματος θα πρέπει να είναι σχεδιασμένες σύμφωνα με τις επιταγές της βιώσιμης κινητικότητας και της προσβασιμότητας βάση περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών μελετών σε όλη την έκταση του δήμου και όχι μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές.
www.bankingnews.gr
. Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στην εισήγησή του, αναλύοντας τη θέση της δημοτικής αρχής στα διάφορα σημεία του αναπτυξιακού προγράμματος, ξεκαθάρισε την άποψή του τονίζοντας πού συμφωνεί και πού όχι.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου νωρίτερα σήμερα, η δημοτική αρχή επεσήμανε ότι προσεγγίζει θετικά το εν λόγω αναπτυξιακό πρόγραμμα, καθώς, όπως τόνισε ο κ. Μώραλης μπορεί υπό προϋποθέσεις, να συμβάλει αποφασιστικά όχι μόνο στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, αλλά και της πόλης του Πειραιά «καθώς άποψη μας ήταν και είναι ότι η αναπτυξιακή προοπτική της πόλης μας είναι συνυφασμένη με τη διεθνή αναβάθμιση του λιμανιού» ανέφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του.
Ο δήμαρχος Πειραιά κατά την εισήγησή του στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, μίλησε για τις επενδύσεις που έχουν γίνει για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού, αλλά κυρίως για τη βελτίωση της εικόνας της πόλης και του ίδιου του λιμανιού του Πειραιά σε μια προσπάθεια να γίνει, ακόμη πιο ελκυστικός για τους τουρίστες και τους επαγγελματίες.
Ο κ. Μώραλης, τοποθετήθηκε σε σχέση με τις προαιρετικές επενδύσεις του ΟΛΠ, επισημαίνοντας πως ως δημοτική αρχή συμφωνούν με τον στρατηγικό στόχο του ΟΛΠ Α.Ε., καθώς και στην προοπτική και τις επενδύσεις εκείνες που είναι απαραίτητες, προκειμένου να καταστεί το λιμάνι του δήμου, αλλά και το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας, «λιμάνι αφετηρίας (Ηοme port), για την κρουαζιέρα».
Επίσης ο δήμαρχος κατά την εισήγησή του ανέφερε πως η δημοτική αρχή βλέπει θετικά την προοπτική κατασκευής τεσσάρων ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς όπως τόνισε «από την μια πλευρά η πόλη μας στερείται ξενοδοχειακών μονάδων αυτού του επιπέδου, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων και η ύπαρξη ξενοδοχειακών μονάδων είναι απαραίτητη συνθήκη για την επίτευξη του στόχου, δηλαδή τη μετατροπή του λιμανιού μας σε λιμάνι αφετηρίας».
Ωστόσο ο κ. Μώραλης ξεκαθάρισε πως τη δημοτική αρχή βρίσκει εντελώς αντίθετη το ζήτημα του ύψους των κτιρίων (αναφερόμενα ύψη των 55 μέτρων σε συγκεκριμένες ζώνες) και αντ' αυτού προτείνουν, τουλάχιστον για το τμήμα του λιμανιού που αφορά στον δήμο Πειραιά, συμμόρφωση με τα ύψη που προβλέπονται από τον πολεοδομικό κανονισμό του δήμου, έτσι ώστε να είναι σε αρμονία, οι οποίες λιμενικές εγκαταστάσεις με τα κτίρια του δήμου και με το περιβάλλον.
Ένα ακόμα σημείο που βρίσκει αντίθετη τη δημοτική αρχή απέναντι στο αναπτυξιακό αυτό πρόγραμμα είναι οι πολεοδομικές αλλαγές που θέλει να επιβάλει και στην κατασκευή μεγάλου εμπορευματικού κέντρου εντός της λιμενικής ζώνης, προσβάσιμου από όλους τους πολίτες. «Θα λειτουργήσει ως περιχαρακωμένη εμπορική αγορά, σε βάρος της υπάρχουσας αγοράς εντός του δήμου Πειραιά.
Μια τέτοια εξέλιξη θα δημιουργούσε σοβαρότατο πλήγμα στην τοπική κοινωνία και θα εμπόδιζε τη διάχυση επισκεπτών στη πόλη μας» ανέφερε ο κ. Μώραλης σημειώνοντας πως θα ήταν σύμφωνοι μόνο στην κατασκευή εμπορικών υποδομών, που θα εξυπηρετούν τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.
Κατά τη συνεδρίαση, η δημοτική αρχή συμφώνησε με τα έργα για τη βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα, αφού αυτά θα συμβάλουν στην πρόσθετη εκβάθυνσή του, απομακρύνοντας το πλεονάζον υλικό που έχει συσσωρευτεί στον πυθμένα.
Ως προς την επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, όπου συνολικά θα μπορούν να προσδέσουν οκτώ κρουαζιερόπλοια μήκους έως 350 μέτρων, αποτελεί ναι μεν υποχρεωτική δέσμευση του αναδόχου, ωστόσο η δημοτική αρχή Πειραιά θα αναμένει, όπως σημείωσε ο κ. Μώραλης, τις επιστημονικές έρευνες και μελέτες ως προς τις επιπτώσεις και τότε θα αποφασίσει για το εάν θα είναι θετική ή όχι η εισήγησή της.
Ειδικά για το ζήτημα της επέκτασης του προβλήτα, τοποθετήθηκαν κατά τη σημερινή συνεδρίαση εκπρόσωποι κατοίκων της πόλης, οι οποίοι εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους κάνοντας λόγο για «καταστροφική επέκταση, υποβάθμιση της ζωής και της περιουσίας».
Ο δήμαρχος Πειραιά πρότεινε να σταλεί επιστολή στην ΕΣΑΛ ώστε να δοθούν επιστημονικά στοιχεία στον δήμο για να αξιολογηθούν και να σταματήσει η «καταστροφολογία».
«Είναι προφανές» όπως σημείωσε ο κ. Μώραλης «ότι τα επιστημονικά στοιχεία που θα προκύψουν από τις μελέτες αυτές θα απασχολήσουν ξανά το δημοτικό συμβούλιο της πόλης και ως εκ τούτου η θέση μας θα καθοριστεί από αυτά».
Σε αυτό που κατέληξε ο κ. Μώραλης στην εισήγησή του, θέλοντας να ξεκαθαρίσει τη θέση της δημοτικής αρχής είναι ότι όλες οι δράσεις του αναπτυξιακού προγράμματος θα πρέπει να είναι σχεδιασμένες σύμφωνα με τις επιταγές της βιώσιμης κινητικότητας και της προσβασιμότητας βάση περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών μελετών σε όλη την έκταση του δήμου και όχι μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών