γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Τσαούτος (ΕΨΑ) στο BN: Οι καταναλωτές αγοράζουν προσφορές - Τί λέει για τις «καθαρές» τιμές
Το καυτό θέμα των προσφορών στις αλυσίδες σουπερ μάρκετ ανοίγει ο Μιχάλης Τσαούτος γενικός διευθυντής της ΕΨΑ μιλώντας στο bankingnews.
Περιγράφει όλο το καθεστώς ως αναγκαίο «κακό» που… γεννήθηκε μέσα στην οικονομική κρίση και σε διάστημα πέντε ετών έχει εξελιχθεί σε μία «τρέλα».
Οι καταναλωτές πλέον αγοράζουν προσφορές αδιαφορώντας για την αρχική τιμή του προϊόντος.
Ο κ. Μιχάλης Τσαούτος εκτιμά ότι οι προσφορές πρέπει να μειωθούν σταδιακά ενώ θεωρεί σχεδόν βέβαιο ότι θα αποτύχει κάθε προσπάθεια για τη διαμόρφωση «καθαρών» τιμών από τους χονδρεμπόρους προς τα σούπερ μάρκετ διότι ο καταναλωτής είναι εθισμένος στις προσφορές.
Υπογραμμίζει ότι η αγοραστική διάθεση των καταναλωτών εξαντλείται μέσα από τα φυλλάδια των προσφορών και σπεύδει να αγοράσει προϊόντα με μεγάλες εκπτώσεις.
Στην προοπτική να διαμορφωθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ μια «καθαρή» τιμή, η αγορά θα βουλιάξει διότι η αξία του προϊόντος δεν προσελκύει πελάτες αλλά η ποσοστιαία προσφορά επι των προϊόντων που κυμαίνεται από 30 %έως 50%.
Παράδειγμα ένα προϊόν που πωλείται στο ράφι 5 ευρώ είναι αμφίβολο αν θα έχει ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό ενώ είναι βέβαιο ότι για το ίδιο προϊόν υπάρχει προσφορά στο ράφι στα επίπεδα του 50% έχοντας ως αρχική τιμή τα 10 ευρώ, θα…. ξεπουλήσει.
Αναφερόμενος στη αγορά των αναψυκτικών που πριν την κρίση, η συνολική της αξία έφθανε τα 700 εκατ. ευρώ και σήμερα έχει υποχωρήσει στα 350 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για πτώση στα επίπεδα του 50% με τους παίχτες να δίνουν μάχη διατήρησης των μεριδίων τους.
Οι προσφορές στην κατηγορία των αναψυκτικών κινούνται από 30% έως 50% και συντηρείται τα τελευταία πέντε χρόνια χάρη στη συμμετοχή των εταιρειών.
Ο κ. Μιχάλης Τσαούτος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια καταγράφουν άνοδο του όγκου πωλήσεων έως 10% αλλά σε αξία μειώνεται με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις για να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς αναλαμβάνουν το μεγαλύτερος μέρος του κόστους.
Η εταιρεία ΕΨΑ που συγκαταλέγεται ανάμεσα στα δυνατά εμπορικά σήματα της αγοράς αναψυκτικών διατηρεί σημαντικά μερίδια στην εγχώρια αγορά που φθάνουν το 14% στα λευκά αναψυκτικά, αλλά λόγω των προσφορών η αύξηση του όγκου πωλήσεων δεν συμβαδίζει με την αξία που κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα.
Ο γενικός διευθυντής της ΕΨΑ κ. Μιχάλης Τσαούτος λέει ότι τα ελληνικά προϊόντα πρέπεινα εισέλθουν πιο δυναμικά στην τουριστική βιομηχανία, η οποία σήμερα απευθύνεται σε ένα καταναλωτικό κοινό που ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια τουρίστες.
Προσθέτει ότι οι ξενοδόχοι πρέπει να επιλέγουν τα ελληνικά προϊόντα καθώς είναι η μοναδική ευκαιρία για τους τουρίστες να γευτούν τα εγχώρια προϊόντα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingenws.gr
www.bankingnews.gr
Περιγράφει όλο το καθεστώς ως αναγκαίο «κακό» που… γεννήθηκε μέσα στην οικονομική κρίση και σε διάστημα πέντε ετών έχει εξελιχθεί σε μία «τρέλα».
Οι καταναλωτές πλέον αγοράζουν προσφορές αδιαφορώντας για την αρχική τιμή του προϊόντος.
Ο κ. Μιχάλης Τσαούτος εκτιμά ότι οι προσφορές πρέπει να μειωθούν σταδιακά ενώ θεωρεί σχεδόν βέβαιο ότι θα αποτύχει κάθε προσπάθεια για τη διαμόρφωση «καθαρών» τιμών από τους χονδρεμπόρους προς τα σούπερ μάρκετ διότι ο καταναλωτής είναι εθισμένος στις προσφορές.
Υπογραμμίζει ότι η αγοραστική διάθεση των καταναλωτών εξαντλείται μέσα από τα φυλλάδια των προσφορών και σπεύδει να αγοράσει προϊόντα με μεγάλες εκπτώσεις.
Στην προοπτική να διαμορφωθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ μια «καθαρή» τιμή, η αγορά θα βουλιάξει διότι η αξία του προϊόντος δεν προσελκύει πελάτες αλλά η ποσοστιαία προσφορά επι των προϊόντων που κυμαίνεται από 30 %έως 50%.
Παράδειγμα ένα προϊόν που πωλείται στο ράφι 5 ευρώ είναι αμφίβολο αν θα έχει ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό ενώ είναι βέβαιο ότι για το ίδιο προϊόν υπάρχει προσφορά στο ράφι στα επίπεδα του 50% έχοντας ως αρχική τιμή τα 10 ευρώ, θα…. ξεπουλήσει.
Αναφερόμενος στη αγορά των αναψυκτικών που πριν την κρίση, η συνολική της αξία έφθανε τα 700 εκατ. ευρώ και σήμερα έχει υποχωρήσει στα 350 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για πτώση στα επίπεδα του 50% με τους παίχτες να δίνουν μάχη διατήρησης των μεριδίων τους.
Οι προσφορές στην κατηγορία των αναψυκτικών κινούνται από 30% έως 50% και συντηρείται τα τελευταία πέντε χρόνια χάρη στη συμμετοχή των εταιρειών.
Ο κ. Μιχάλης Τσαούτος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια καταγράφουν άνοδο του όγκου πωλήσεων έως 10% αλλά σε αξία μειώνεται με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις για να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς αναλαμβάνουν το μεγαλύτερος μέρος του κόστους.
Η εταιρεία ΕΨΑ που συγκαταλέγεται ανάμεσα στα δυνατά εμπορικά σήματα της αγοράς αναψυκτικών διατηρεί σημαντικά μερίδια στην εγχώρια αγορά που φθάνουν το 14% στα λευκά αναψυκτικά, αλλά λόγω των προσφορών η αύξηση του όγκου πωλήσεων δεν συμβαδίζει με την αξία που κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα.
Ο γενικός διευθυντής της ΕΨΑ κ. Μιχάλης Τσαούτος λέει ότι τα ελληνικά προϊόντα πρέπεινα εισέλθουν πιο δυναμικά στην τουριστική βιομηχανία, η οποία σήμερα απευθύνεται σε ένα καταναλωτικό κοινό που ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια τουρίστες.
Προσθέτει ότι οι ξενοδόχοι πρέπει να επιλέγουν τα ελληνικά προϊόντα καθώς είναι η μοναδική ευκαιρία για τους τουρίστες να γευτούν τα εγχώρια προϊόντα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingenws.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών