γράφει : Ελένη Μπότα
Αττική Οδός: Χρήμα με ουρά για Άκτωρ, J&P Αβαξ και Πειραιώς
Υψηλό μέρισμα έδωσε και το 2017 η Αττική Οδός, τα κέρδη της οποίας σημείωσαν αύξηση άνω του 50%.
Ειδικότερα οι μέτοχοι της Αττικής Οδού, ήτοι οι: Άκτωρ Παραχωρήσεις (59,2%), J&P Άβαξ (20,8%), ΕΤΕΘ (10,02%), Τράπεζα Πειραιώς (9,88%) και Egis Projects ( 0,04%, εισέπραξαν μέρισμα ύψους 75,1 εκατ. ευρώ ή 31,75 ευρώ ανά μετοχή.
Ειδικότερα τα καθαρά κέρδη της Αττικής Οδού το 2017 ανήλθαν στα 68,8 εκατ. ευρώ έναντι 44,6 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα έσοδα χρήσης από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου έφθασαν τα 176,8 εκατ. ευρώ έναντι 171,2 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το δείκτη καθαρού κέρδους από τη δραστηριότητα της εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού διαμορφώθηκε πέρυσι σε σχεδόν 39%,
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Αττικής Οδού οι προοπτικές για το μέλλον παρουσιάζονται συγκρατημένες καθότι εκτιμάται ότι και το 2018 θα αποτελεί μια χρονιά προκλήσεων για την ελληνική οικονομία και κατά συνέπεια και για τις εγχώριες δραστηριότητες της εταιρείας.
Με βάση τις προβλέψεις αναμένεται ότι τα έσοδα και ο κυκλοφοριακός φόρτος θα κυμανθούν λίγο υψηλότερα από αυτά της προηγούμενης χρήσης, με τον τζίρο να καταγράφει αύξηση 4,3% σε σχέση με το 2017.
Στο σφυρί το 10% της Αττικής Οδού
Στο σφυρί αναμένεται να βγάλει η Τράπεζα Πειραιώς το 10% της Αττικής Οδού, με τους υφιστάμενος μετόχους να τηρούν στάση αναμονής.
Σύμφωνα με πληροφορίες στην παρούσα φάση οι υφιστάμενοι μέτοχοι θα δουν πρώτα το τίμημα που θα ζητηθεί για το 10% της Αττικής Οδού και μετά θα αποφασίσουν τι θα πράξουν.
Έτσι παρά το γεγονός ότι οι βασικοί μέτοχοι έχουν λόγο στην διαδικασία (διαθέτουν το δικαίωμα πρώτης προαίρεσης), δεν φέρονται ιδιαίτερα ζεστοί σε αυτή την φάση να δεσμεύσουν κεφάλαια για να αυξήσουν κατά 10% τη συμμετοχή τους στην Αττική Οδό (το ποσοστό θα επιμεριστεί αναλογικά).
Άλλωστε ο χρόνος που απομένει για να επιστρέψει ο αυτοκινητόδρομος στο Δημόσιο, είναι μικρός (το 2024), δηλαδή σε 6 χρόνια από σήμερα .
Να σημειωθεί ότι το 9,88% της εταιρείας «Αττική Οδός» αποτιμάται σε 60 εκατ. ευρώ περίπου μέρι το τέλος της σύμβασης.
Το ποσοστό αυτό απέκτησε η Τράπεζα Πειραιώς από την αγορά των καλών στοιχείων ενεργητικού της ΑΤΕ, όταν η τελευταία διασπάστηκε.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα οι μέτοχοι της Αττικής Οδού, ήτοι οι: Άκτωρ Παραχωρήσεις (59,2%), J&P Άβαξ (20,8%), ΕΤΕΘ (10,02%), Τράπεζα Πειραιώς (9,88%) και Egis Projects ( 0,04%, εισέπραξαν μέρισμα ύψους 75,1 εκατ. ευρώ ή 31,75 ευρώ ανά μετοχή.
Ειδικότερα τα καθαρά κέρδη της Αττικής Οδού το 2017 ανήλθαν στα 68,8 εκατ. ευρώ έναντι 44,6 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα έσοδα χρήσης από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου έφθασαν τα 176,8 εκατ. ευρώ έναντι 171,2 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το δείκτη καθαρού κέρδους από τη δραστηριότητα της εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού διαμορφώθηκε πέρυσι σε σχεδόν 39%,
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Αττικής Οδού οι προοπτικές για το μέλλον παρουσιάζονται συγκρατημένες καθότι εκτιμάται ότι και το 2018 θα αποτελεί μια χρονιά προκλήσεων για την ελληνική οικονομία και κατά συνέπεια και για τις εγχώριες δραστηριότητες της εταιρείας.
Με βάση τις προβλέψεις αναμένεται ότι τα έσοδα και ο κυκλοφοριακός φόρτος θα κυμανθούν λίγο υψηλότερα από αυτά της προηγούμενης χρήσης, με τον τζίρο να καταγράφει αύξηση 4,3% σε σχέση με το 2017.
Στο σφυρί το 10% της Αττικής Οδού
Στο σφυρί αναμένεται να βγάλει η Τράπεζα Πειραιώς το 10% της Αττικής Οδού, με τους υφιστάμενος μετόχους να τηρούν στάση αναμονής.
Σύμφωνα με πληροφορίες στην παρούσα φάση οι υφιστάμενοι μέτοχοι θα δουν πρώτα το τίμημα που θα ζητηθεί για το 10% της Αττικής Οδού και μετά θα αποφασίσουν τι θα πράξουν.
Έτσι παρά το γεγονός ότι οι βασικοί μέτοχοι έχουν λόγο στην διαδικασία (διαθέτουν το δικαίωμα πρώτης προαίρεσης), δεν φέρονται ιδιαίτερα ζεστοί σε αυτή την φάση να δεσμεύσουν κεφάλαια για να αυξήσουν κατά 10% τη συμμετοχή τους στην Αττική Οδό (το ποσοστό θα επιμεριστεί αναλογικά).
Άλλωστε ο χρόνος που απομένει για να επιστρέψει ο αυτοκινητόδρομος στο Δημόσιο, είναι μικρός (το 2024), δηλαδή σε 6 χρόνια από σήμερα .
Να σημειωθεί ότι το 9,88% της εταιρείας «Αττική Οδός» αποτιμάται σε 60 εκατ. ευρώ περίπου μέρι το τέλος της σύμβασης.
Το ποσοστό αυτό απέκτησε η Τράπεζα Πειραιώς από την αγορά των καλών στοιχείων ενεργητικού της ΑΤΕ, όταν η τελευταία διασπάστηκε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών