Το μοντέλο αποχώρησης από τη Ρωσία, οι διαπραγματεύσεις και τα 200 εκ ευρώ που χάθηκαν σε δεκατρία χρόνια
Σε επανεξέταση της παρουσίας τους στην Ελλάδα βρίσκονται τα Media Markt τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκονται σε συζητήσεις με μεγάλο ελληνικό όμιλο που δραστηριοποιείται στη λιανική προϊόντων τεχνολογίας έχοντας εσχάτως εισέλθει προσεκτικά και στη λιανική ηλεκτρικών συσκευών (π.χ. κλιματιστικά, μικροσυσκευές).
Οι Γερμανοί μετά από πολλά χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα συνεχίζουν να μετρούν ζημιές και να αναγκάζονται να χρηματοδοτούν με συνεχείς αυξήσεις κεφαλαίου την παρουσία τους έχοντας δαπανήσει ποσά της τάξεως των 200 εκ ευρώ.
Πλέον όμως με γενικότερες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν συνολικά ως όμιλος τους αναγκάζει να επαναπροσδιορίσουν την τακτική τους.
Ήδη στην αγορά της Ρωσίας η Ceconomy μητρική της Media Markt προχώρησε στην πώληση του δικτύου που κατείχε προς την τοπική αλυσίδα S.video αποκτώντας το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της τοπικής αλυσίδας και διατηρώντας στρατηγική συνεργασία.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάλογο μοντέλο εξετάζεται και στην Ελλάδα γεγονός που θεωρείται ότι θα διευκολύνει και τον έλληνα παίκτη που εξασφαλίζει παρουσία σε μεγάλα κανάλια διανομής με ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη και ταυτόχρονα αποκτά πολύ ισχυρή παρουσία στην λιανική του ευρύτερου κλάδου ηλεκτρικών συσκευών και προϊόντων τεχνολογίας.
Ο συγκεκριμένος όμιλος - αγοραστής σχετίζεται με έλληνα επιχειρηματία διαχρονικά επιτυχημένο εντός και εκτός Ελλάδος...όπως η Πολωνία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις η Media Markt στην Ελλάδα έχει τζίρο που προσεγγίζει τα 200 εκ ευρώ ετησίως και μερίδιο αγοράς της τάξεως του 12% όντας όμως σε σημαντική απόσταση από τον όμιλο Dixons που έχει σχεδόν τριπλάισιο μερίδιο αλλά και αισθητά καλύτερες επιδόσεις.
Ο Γερμανικός όμιλος εισήλθε στην Ελλάδα, το 2005, ποντάροντας σε γρήγορα κέρδη αλλά τα πλάνα της δεν αποδείχτηκαν επιτυχημένα.
Ειδικά η φιλοσοφία των λίγων και μεγάλων καταστημάτων έδειξε να μην λειτουργεί αποτελεσματικά σε επίπεδο κερδοφορίας καθώς ο ανταγωνισμός ήταν πιο ευέλικτος και πιο αποτελεσματικός.
Η προσπάθεια να ανακάμψει ενισχύοντας τις ηλεκτρονικές πωλήσεις και εφαρμόζοντας πιστωτικές πολιτικές που άλλοι εφάρμοζαν χρόνια μπορεί να φρέναρε την ταχεία πτώση αλλά δεν έφερε την ανάκαμψη.
Σήμερα η εταιρία έχει περιορίσει τον αριθμό των καταστημάτων της σε 12 και μάλιστα σε τέσσερις γεωγραφικές περιοχές (Αθήνα, Λάρισα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη) έχοντας να αντιμετωπίσει σφοδρό ανταγωνισμό ειδικά από την Dixons ειδικά σε χρόνους παράδοσης αλλά και από μικρότερες αλυσίδες που έχουν μεγαλύτερο δίκτυο από πλευράς αριθμού καταστημάτων.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Οι Γερμανοί μετά από πολλά χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα συνεχίζουν να μετρούν ζημιές και να αναγκάζονται να χρηματοδοτούν με συνεχείς αυξήσεις κεφαλαίου την παρουσία τους έχοντας δαπανήσει ποσά της τάξεως των 200 εκ ευρώ.
Πλέον όμως με γενικότερες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν συνολικά ως όμιλος τους αναγκάζει να επαναπροσδιορίσουν την τακτική τους.
Ήδη στην αγορά της Ρωσίας η Ceconomy μητρική της Media Markt προχώρησε στην πώληση του δικτύου που κατείχε προς την τοπική αλυσίδα S.video αποκτώντας το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της τοπικής αλυσίδας και διατηρώντας στρατηγική συνεργασία.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάλογο μοντέλο εξετάζεται και στην Ελλάδα γεγονός που θεωρείται ότι θα διευκολύνει και τον έλληνα παίκτη που εξασφαλίζει παρουσία σε μεγάλα κανάλια διανομής με ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη και ταυτόχρονα αποκτά πολύ ισχυρή παρουσία στην λιανική του ευρύτερου κλάδου ηλεκτρικών συσκευών και προϊόντων τεχνολογίας.
Ο συγκεκριμένος όμιλος - αγοραστής σχετίζεται με έλληνα επιχειρηματία διαχρονικά επιτυχημένο εντός και εκτός Ελλάδος...όπως η Πολωνία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις η Media Markt στην Ελλάδα έχει τζίρο που προσεγγίζει τα 200 εκ ευρώ ετησίως και μερίδιο αγοράς της τάξεως του 12% όντας όμως σε σημαντική απόσταση από τον όμιλο Dixons που έχει σχεδόν τριπλάισιο μερίδιο αλλά και αισθητά καλύτερες επιδόσεις.
Ο Γερμανικός όμιλος εισήλθε στην Ελλάδα, το 2005, ποντάροντας σε γρήγορα κέρδη αλλά τα πλάνα της δεν αποδείχτηκαν επιτυχημένα.
Ειδικά η φιλοσοφία των λίγων και μεγάλων καταστημάτων έδειξε να μην λειτουργεί αποτελεσματικά σε επίπεδο κερδοφορίας καθώς ο ανταγωνισμός ήταν πιο ευέλικτος και πιο αποτελεσματικός.
Η προσπάθεια να ανακάμψει ενισχύοντας τις ηλεκτρονικές πωλήσεις και εφαρμόζοντας πιστωτικές πολιτικές που άλλοι εφάρμοζαν χρόνια μπορεί να φρέναρε την ταχεία πτώση αλλά δεν έφερε την ανάκαμψη.
Σήμερα η εταιρία έχει περιορίσει τον αριθμό των καταστημάτων της σε 12 και μάλιστα σε τέσσερις γεωγραφικές περιοχές (Αθήνα, Λάρισα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη) έχοντας να αντιμετωπίσει σφοδρό ανταγωνισμό ειδικά από την Dixons ειδικά σε χρόνους παράδοσης αλλά και από μικρότερες αλυσίδες που έχουν μεγαλύτερο δίκτυο από πλευράς αριθμού καταστημάτων.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών