Νέο ρεκόρ στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από ΟΛΠ
Στη δεύτερη θέση των μεγάλων εμπορικών λιμανιών της Μεσογείου αναρριχάται, στο κλείσιμο του 2018, ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, μια ανάσα πίσω από τη Βαλένθια που εκτιμάται ότι το 2019 θα την υπερκεράσει, όπως έκανε φέτος με την Αλγεθίρας.
Ο Πειραιάς βρίσκεται στην 37η θέση παγκοσμίως στην κατάταξη της Lloyd’s List Global Ports Top 100, όπως μεταδίδει η «Καθημερινή», κερδίζοντας επτά θέσεις μέσα σε μια διετία, ενώ με τις φετινές επιδόσεις του αναμένεται να ανέβει περαιτέρω.
Σημειώνεται επίσης πως στην κορυφή της ετήσιας λίστας των Lloyd’s List με τους ισχυρότερους port operators παγκοσμίως βρίσκεται σταθερά τα τελευταία χρόνια η Cosco, ενώ στην πρώτη δεκάδα περιλαμβάνονται άλλοι τρεις διαχειριστές από την Κίνα, η China Merchants Port Holdings (η οποία μετέχει στο σχήμα που ελέγχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης), η Hutchison Port Holdings και η Shanghai International Port Group.
Οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), που διαχειρίζεται η ΣΕΠ Α.Ε., και ο προβλήτας Ι, που τελεί υπό την απευθείας διαχείριση του ΟΛΠ, υπολογίζεται πως αθροιστικά θα κλείσουν το έτος με περισσότερα από 4,9 εκατομμύρια διακινημένα εμπορευματοκιβώτια όταν η Βαλένθια αναμένεται να ολοκληρώσει τη χρονιά με 5,1 εκατομμύρια.
Το άλμα στις επιδόσεις του Πειραιά σε σχέση με πέρυσι είναι της τάξης του 15%-20%, ανάλογα με τα τελικά νούμερα που θα είναι διαθέσιμα στις αρχές του 2019.
Ανοδικά, αν και με ηπιότερους ρυθμούς, κινήθηκε και η διακίνηση καινούργιων αυτοκινήτων από το car terminal του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Όμως, δυναμική ήταν η αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων που διακινήθηκαν από το car terminal για την εγχώρια αγορά:
Εκτιμάται ότι από 100.000 οχήματα το 2017, το 2018 θα κλείσει με περίπου 120.000 οχήματα, εξέλιξη που είναι απότοκος της ανόδου των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα.
Οι υψηλότερες επιδόσεις πάντως σημειώθηκαν στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται διά της θυγατρικής της ΣΕΠ Α.Ε. η Cosco.
Στο ενδεκάμηνο, για το οποίο υπάρχουν ήδη διαθέσιμα τελικά στοιχεία, η Cosco διακίνησε 3,99 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ξεπερνώντας την περυσινή ετήσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 18,3%.
Αυτό αποτελεί για την Cosco νέο ρεκόρ.
Μόνον τον Νοέμβριο διακινήθηκαν 350,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 10,7% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2017.
Με την ολοκλήρωση των έργων στον δυτικό προβλήτα ΙΙΙ, στις αρχές του 2019, η συνολική δυναμικότητα των προβλητών I, ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά θα αυξηθεί σε 7,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Οι εμπορικές επιδόσεις του Πειραιά έχουν ήδη αρχίσει να αντανακλώνται και στα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ:
Για το πρώτο εξάμηνο του έτους η εισηγμένη ανακοίνωσε υπερδιπλασιασμό κερδών και μεγάλη αύξηση του τζίρου. Ενέγραψε κύκλο εργασιών 63,5 εκατ. ευρώ έναντι 52,0 εκατ. της αντίστοιχης χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 22,1% ή 11,5 εκατ.
H μεταβολή αυτή αποδίδεται από τη διοίκηση κυρίως στη σημαντική αύξηση των εσόδων από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ (+29,5%) στη ΣΕΠ Α.Ε. και στην αύξηση των εσόδων από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (+20,1%), των εσόδων από τη διακίνηση αυτοκινήτων (+29,7%) και αυτών από δεξαμενισμούς (+48,3%) πλοίων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Τα κέρδη προ φόρων στο εξάμηνο έφτασαν τα 18,7 εκατ., υπερδιπλάσια δηλαδή από τα 8,6 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2017 (+117%), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 13,3 εκατ. έναντι 4,4 εκατ. το εξάμηνο του 2017.
www.bankingnews.gr
Ο Πειραιάς βρίσκεται στην 37η θέση παγκοσμίως στην κατάταξη της Lloyd’s List Global Ports Top 100, όπως μεταδίδει η «Καθημερινή», κερδίζοντας επτά θέσεις μέσα σε μια διετία, ενώ με τις φετινές επιδόσεις του αναμένεται να ανέβει περαιτέρω.
Σημειώνεται επίσης πως στην κορυφή της ετήσιας λίστας των Lloyd’s List με τους ισχυρότερους port operators παγκοσμίως βρίσκεται σταθερά τα τελευταία χρόνια η Cosco, ενώ στην πρώτη δεκάδα περιλαμβάνονται άλλοι τρεις διαχειριστές από την Κίνα, η China Merchants Port Holdings (η οποία μετέχει στο σχήμα που ελέγχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης), η Hutchison Port Holdings και η Shanghai International Port Group.
Οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), που διαχειρίζεται η ΣΕΠ Α.Ε., και ο προβλήτας Ι, που τελεί υπό την απευθείας διαχείριση του ΟΛΠ, υπολογίζεται πως αθροιστικά θα κλείσουν το έτος με περισσότερα από 4,9 εκατομμύρια διακινημένα εμπορευματοκιβώτια όταν η Βαλένθια αναμένεται να ολοκληρώσει τη χρονιά με 5,1 εκατομμύρια.
Το άλμα στις επιδόσεις του Πειραιά σε σχέση με πέρυσι είναι της τάξης του 15%-20%, ανάλογα με τα τελικά νούμερα που θα είναι διαθέσιμα στις αρχές του 2019.
Ανοδικά, αν και με ηπιότερους ρυθμούς, κινήθηκε και η διακίνηση καινούργιων αυτοκινήτων από το car terminal του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Όμως, δυναμική ήταν η αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων που διακινήθηκαν από το car terminal για την εγχώρια αγορά:
Εκτιμάται ότι από 100.000 οχήματα το 2017, το 2018 θα κλείσει με περίπου 120.000 οχήματα, εξέλιξη που είναι απότοκος της ανόδου των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα.
Οι υψηλότερες επιδόσεις πάντως σημειώθηκαν στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται διά της θυγατρικής της ΣΕΠ Α.Ε. η Cosco.
Στο ενδεκάμηνο, για το οποίο υπάρχουν ήδη διαθέσιμα τελικά στοιχεία, η Cosco διακίνησε 3,99 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ξεπερνώντας την περυσινή ετήσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 18,3%.
Αυτό αποτελεί για την Cosco νέο ρεκόρ.
Μόνον τον Νοέμβριο διακινήθηκαν 350,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 10,7% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2017.
Με την ολοκλήρωση των έργων στον δυτικό προβλήτα ΙΙΙ, στις αρχές του 2019, η συνολική δυναμικότητα των προβλητών I, ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά θα αυξηθεί σε 7,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Οι εμπορικές επιδόσεις του Πειραιά έχουν ήδη αρχίσει να αντανακλώνται και στα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ:
Για το πρώτο εξάμηνο του έτους η εισηγμένη ανακοίνωσε υπερδιπλασιασμό κερδών και μεγάλη αύξηση του τζίρου. Ενέγραψε κύκλο εργασιών 63,5 εκατ. ευρώ έναντι 52,0 εκατ. της αντίστοιχης χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 22,1% ή 11,5 εκατ.
H μεταβολή αυτή αποδίδεται από τη διοίκηση κυρίως στη σημαντική αύξηση των εσόδων από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ (+29,5%) στη ΣΕΠ Α.Ε. και στην αύξηση των εσόδων από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (+20,1%), των εσόδων από τη διακίνηση αυτοκινήτων (+29,7%) και αυτών από δεξαμενισμούς (+48,3%) πλοίων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Τα κέρδη προ φόρων στο εξάμηνο έφτασαν τα 18,7 εκατ., υπερδιπλάσια δηλαδή από τα 8,6 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2017 (+117%), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 13,3 εκατ. έναντι 4,4 εκατ. το εξάμηνο του 2017.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών