γράφει : Ελένη Μπότα
Πρόκειται για το πρώτο (Πύργος - Δουναίικα) και το τέταρτο (Κυλλήνη - Βάρδα) τμήμα
Στον αέρα παραμένει η κατασκευή του μισού σχεδόν οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, λόγω Καλογρίτσα, με αποτέλεσμα να απαιτείται άμεση λύση προκειμένου το έργο να μην τιναχθεί στον αέρα.
Ο Όμιλος Καλογρίτσα κυρήχτηκε έκπτωτος από τις εργολαβίες για δύο τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος.
Πρόκειται για το πρώτο (Πύργος - Δουναίικα) και το τέταρτο (Κυλλήνη - Βάρδα) τμήμα.
Υπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα Αττικής και το ΤΜΕΔΕ απάντησαν αρνητικά στο αίτημα χορήγησης εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης στις εταιρείες Καλογρίτσα, δίχως τις οποίες δεν μπορούν να κηρυχθούν οριστικοί ανάδοχοι για την κατασκευή δύο τμημάτων του έργου.
Το ταμείο των μηχανικών είχε χορηγήσει εγγυητική επιστολή συμμετοχής στο σχήμα Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, προκειμένου να διεκδικήσει το έργο. Η Τράπεζα Αττικής απέρριψε το αίτημα της Τοξότης για χορήγηση εγγυτικής 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ το ίδιο έπραξε και το ΤΜΕΔΕ, σε ό,τι αφορά τη χορήγηση εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης για το τέταρτο τμήμα ύψους 1,4 εκατ. Ευρώ.
Ο Όμιλος Καλογρίτσα είχε κηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για το τμήμα Πύργος - Δουναίικα με έκπτωση 53,05% και για το τμήμα Κυλλήνη - Βάρδα με έκπτωση 50,39%.
Ως εκ τούτου παραμένει άγνωστο τι θα γίνει με τις δύο εργολαβίες καθώς και με την εργολαβία της ΙΝΤΡΑΚΑΤ η οποία είναι μπλοκαρισμένη στο ΣτΕ.
Ο Οδικός άξονας Πάτρα Πύργος να σημειωθεί όι έσπασε σε 8 εργολαβίες, προκειμένου να ωφεληθούν και οι μικροί εργολάβοι, όπως υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης.
Μάλιστα ο ίδιος πρόσφατα υπερμήνθηκε της απόφασης του αυτής, τονίζοντας ότι «οι ξεχωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες αυτοτελών τμημάτων για το σύνολο του έργου, έχουν στόχο να μην υπάρχει συγκέντρωση δημοσίων συμβάσεων σε λίγους ομίλους και «είναι μία διαδικασία, για την οποία όχι απλώς παροτρύνει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, αλλά την επιβάλλει κιόλας».
Πρόκειται για την Ευρωπαϊκή Οδηγία η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία διά του νόμου 4412/2016, τον οποίο, έχει ψηφίσει και η Νέα Δημοκρατία, τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Να σημειωθεί ότι σε φάση εκκίνησης έχουν μπει οι άνάδοχοι στις δύο πρώτες εργολαβίες (5η και 7η) της εταιρίας Ιντερκάτ για το κομμάτι Κάτω Αχαγιά – ΒΙΠΕ Πάτρας και Βάρδα – Σαγαίικα στην περιοχή του Κάτω Αλισσού και η 2η της εταιρίας INTRAKAT για το κομμάτι Αμαλιάδα – Δουνέικα, στον οδικό άξονα Πάτρα Πλυργος. Ήδη έχουν ήδη ξεκινήσει τις απαραίτητες εργασίες, καθώς ειδικά μηχανήματα αποκαλύπτουν ζώνες απαλλοτρίωσης και περίφραξης, κόβουν δέντρα και καθαρίζουν χώρους. Τα προσωρινά εργοτάξια στήθηκαν ήδη στον Κάτω Αλισσό και στην περιοχή Σμυρναίικα Γεράκι Αμαλιάδας, αντίστοιχα, ενώ μέσα σε 15-20 μέρες θα ολοκληρωθούν και τα πλήρη εργοτάξια.
Επίσης ξεκίνησαν οι εργασίες στην 6η και την 8η εργολαβία (Σαγαίικα – Κάτω Αχαγιά και Πάτρα – Μιντιλόγλι), από την εταιρεία GD Infrastrutture.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Ο Όμιλος Καλογρίτσα κυρήχτηκε έκπτωτος από τις εργολαβίες για δύο τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος.
Πρόκειται για το πρώτο (Πύργος - Δουναίικα) και το τέταρτο (Κυλλήνη - Βάρδα) τμήμα.
Υπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα Αττικής και το ΤΜΕΔΕ απάντησαν αρνητικά στο αίτημα χορήγησης εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης στις εταιρείες Καλογρίτσα, δίχως τις οποίες δεν μπορούν να κηρυχθούν οριστικοί ανάδοχοι για την κατασκευή δύο τμημάτων του έργου.
Το ταμείο των μηχανικών είχε χορηγήσει εγγυητική επιστολή συμμετοχής στο σχήμα Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, προκειμένου να διεκδικήσει το έργο. Η Τράπεζα Αττικής απέρριψε το αίτημα της Τοξότης για χορήγηση εγγυτικής 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ το ίδιο έπραξε και το ΤΜΕΔΕ, σε ό,τι αφορά τη χορήγηση εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης για το τέταρτο τμήμα ύψους 1,4 εκατ. Ευρώ.
Ο Όμιλος Καλογρίτσα είχε κηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για το τμήμα Πύργος - Δουναίικα με έκπτωση 53,05% και για το τμήμα Κυλλήνη - Βάρδα με έκπτωση 50,39%.
Ως εκ τούτου παραμένει άγνωστο τι θα γίνει με τις δύο εργολαβίες καθώς και με την εργολαβία της ΙΝΤΡΑΚΑΤ η οποία είναι μπλοκαρισμένη στο ΣτΕ.
Ο Οδικός άξονας Πάτρα Πύργος να σημειωθεί όι έσπασε σε 8 εργολαβίες, προκειμένου να ωφεληθούν και οι μικροί εργολάβοι, όπως υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης.
Μάλιστα ο ίδιος πρόσφατα υπερμήνθηκε της απόφασης του αυτής, τονίζοντας ότι «οι ξεχωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες αυτοτελών τμημάτων για το σύνολο του έργου, έχουν στόχο να μην υπάρχει συγκέντρωση δημοσίων συμβάσεων σε λίγους ομίλους και «είναι μία διαδικασία, για την οποία όχι απλώς παροτρύνει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, αλλά την επιβάλλει κιόλας».
Πρόκειται για την Ευρωπαϊκή Οδηγία η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία διά του νόμου 4412/2016, τον οποίο, έχει ψηφίσει και η Νέα Δημοκρατία, τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Να σημειωθεί ότι σε φάση εκκίνησης έχουν μπει οι άνάδοχοι στις δύο πρώτες εργολαβίες (5η και 7η) της εταιρίας Ιντερκάτ για το κομμάτι Κάτω Αχαγιά – ΒΙΠΕ Πάτρας και Βάρδα – Σαγαίικα στην περιοχή του Κάτω Αλισσού και η 2η της εταιρίας INTRAKAT για το κομμάτι Αμαλιάδα – Δουνέικα, στον οδικό άξονα Πάτρα Πλυργος. Ήδη έχουν ήδη ξεκινήσει τις απαραίτητες εργασίες, καθώς ειδικά μηχανήματα αποκαλύπτουν ζώνες απαλλοτρίωσης και περίφραξης, κόβουν δέντρα και καθαρίζουν χώρους. Τα προσωρινά εργοτάξια στήθηκαν ήδη στον Κάτω Αλισσό και στην περιοχή Σμυρναίικα Γεράκι Αμαλιάδας, αντίστοιχα, ενώ μέσα σε 15-20 μέρες θα ολοκληρωθούν και τα πλήρη εργοτάξια.
Επίσης ξεκίνησαν οι εργασίες στην 6η και την 8η εργολαβία (Σαγαίικα – Κάτω Αχαγιά και Πάτρα – Μιντιλόγλι), από την εταιρεία GD Infrastrutture.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών