γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Η χρονοκαθυστέρηση, το mall και οι αντιδράσεις
Τα «τερτίπια» της Cosco και η άρνηση της μέχρι σήμερα να καταθέσει master plan μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα στους Κινέζους αλλά και προβλήματα με το καλημέρα στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η στρατηγική της διοίκησης του ΟΛΠ πλέον είναι να περάσει το 100% των αιτημάτων της από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ ) με τη νέα κυβέρνηση που είναι πιο φιλική στις επενδύσεις.
Ανάμεσα στα αιτήματα της Cosco είναι η κατασκευή ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας και η ανέγερση εμπορικού κέντρου στο λιμάνι του Πειραιά ενώ τα υπόλοιπα αιτήματα είχαν εγκριθεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.
Να σημειωθεί ότι το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco για τον ΟΛΠ περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 612 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. κατατάσσονται στις υποχρεωτικές.
Η διοίκηση του ΟΛΠ θεωρεί ότι οι μη υποχρεωτικές επενδύσεις είναι πιο αναγκαίες για την ανάπτυξη του λιμανιού από τις υποχρεωτικές.
Η Cosco έχει πάρει έγκριση για την ανέγερση 4 ξενοδοχείων , την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού, την κατασκευή car terminal, το νέο κέντρο logistics στο χώρο του πρώην ΟΔΔΗΧ και η ενοποίησή του με το car terminal με την υποχρέωση της δημιουργίας μουσείου στην πέτρινη αποθήκη.
Μέχρι σήμερα ο ΟΛΠ πότε δεν κατέθεσε master plan που ήταν αναγκαίο για την έγκριση των επενδυτικών σχεδίων καθώς πρόκειται για έναν επενδυτικό οδηγό που μπορεί να τον αναζητήσει κάποιος κρατικός φορέας.
Μέχρι πρότινος η αρμόδια επιτροπή ΕΣΑΛ ελάμβανε αλληλογραφία από τον ΟΛΠ με βελτιώσεις των αρχικών σχεδίων τα οποία όμως ποτέ δεν αποτελούσαν ένα ολοκληρωμένο master plan.
O νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης συναντήθηκε με την ηγεσία του ΟΛΠ και δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι τελικά θα κατατεθεί το αναγκαίο σχέδιο master plan Πριν από τις εθνικές εκλογές του Ιουλίου ο ΟΛΠ εσπευσμένα υπέβαλλε ένα σχέδιο 1000 σελίδων και επτά τόμους με χάρτες χωρίς να αποτελούν master plan το οποίο όμως δεν έγινε αποδεκτό καθώς είχαν αρκετές παραλείψεις αλλά και αναφορές για κατοικίες στην Ψυτάλλεια.
Αξίζει να σημειωθεί πρόσφατα ο ΟΛΠ προσέλαβε πολεοδόμο για να είναι σε θέση να περιγράψει τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης στο πολυπόθητο master plan.
Η χρονοκαθυστέρηση της Cosco δεν ήταν καθόλου τυχαία όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές και στην παρούσα φάση θα διεκδικήσει την άδεια ναυπηγείου όπως και του mall.
Ωστόσο στα δύο αιτήματα της Cosco υπάρχουν αντιδράσεις από την τοπική και επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά.
Ειδικά για την κατασκευή ναυπηγείου λένε ότι δεν προβλέπεται από την συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ και για το Mall αντιδρά ο εμπορικός κόσμος.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Cosco θα επαναφέρει το θέμα του Mall όπως και την άδεια ναυπηγείου από τη νέα κυβέρνηση.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η στρατηγική της διοίκησης του ΟΛΠ πλέον είναι να περάσει το 100% των αιτημάτων της από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ ) με τη νέα κυβέρνηση που είναι πιο φιλική στις επενδύσεις.
Ανάμεσα στα αιτήματα της Cosco είναι η κατασκευή ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας και η ανέγερση εμπορικού κέντρου στο λιμάνι του Πειραιά ενώ τα υπόλοιπα αιτήματα είχαν εγκριθεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.
Να σημειωθεί ότι το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco για τον ΟΛΠ περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 612 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. κατατάσσονται στις υποχρεωτικές.
Η διοίκηση του ΟΛΠ θεωρεί ότι οι μη υποχρεωτικές επενδύσεις είναι πιο αναγκαίες για την ανάπτυξη του λιμανιού από τις υποχρεωτικές.
Η Cosco έχει πάρει έγκριση για την ανέγερση 4 ξενοδοχείων , την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού, την κατασκευή car terminal, το νέο κέντρο logistics στο χώρο του πρώην ΟΔΔΗΧ και η ενοποίησή του με το car terminal με την υποχρέωση της δημιουργίας μουσείου στην πέτρινη αποθήκη.
Μέχρι σήμερα ο ΟΛΠ πότε δεν κατέθεσε master plan που ήταν αναγκαίο για την έγκριση των επενδυτικών σχεδίων καθώς πρόκειται για έναν επενδυτικό οδηγό που μπορεί να τον αναζητήσει κάποιος κρατικός φορέας.
Μέχρι πρότινος η αρμόδια επιτροπή ΕΣΑΛ ελάμβανε αλληλογραφία από τον ΟΛΠ με βελτιώσεις των αρχικών σχεδίων τα οποία όμως ποτέ δεν αποτελούσαν ένα ολοκληρωμένο master plan.
O νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης συναντήθηκε με την ηγεσία του ΟΛΠ και δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι τελικά θα κατατεθεί το αναγκαίο σχέδιο master plan Πριν από τις εθνικές εκλογές του Ιουλίου ο ΟΛΠ εσπευσμένα υπέβαλλε ένα σχέδιο 1000 σελίδων και επτά τόμους με χάρτες χωρίς να αποτελούν master plan το οποίο όμως δεν έγινε αποδεκτό καθώς είχαν αρκετές παραλείψεις αλλά και αναφορές για κατοικίες στην Ψυτάλλεια.
Αξίζει να σημειωθεί πρόσφατα ο ΟΛΠ προσέλαβε πολεοδόμο για να είναι σε θέση να περιγράψει τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης στο πολυπόθητο master plan.
Η χρονοκαθυστέρηση της Cosco δεν ήταν καθόλου τυχαία όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές και στην παρούσα φάση θα διεκδικήσει την άδεια ναυπηγείου όπως και του mall.
Ωστόσο στα δύο αιτήματα της Cosco υπάρχουν αντιδράσεις από την τοπική και επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά.
Ειδικά για την κατασκευή ναυπηγείου λένε ότι δεν προβλέπεται από την συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ και για το Mall αντιδρά ο εμπορικός κόσμος.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Cosco θα επαναφέρει το θέμα του Mall όπως και την άδεια ναυπηγείου από τη νέα κυβέρνηση.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών