γράφει : Ελένη Μπότα
Ο πρωθυπουργός σύμφωνα με πληροφορίες θα δει από κοντά την πρόοδο που έχει συντελεστεί στο νότιο τμήμα του έργου
Το εργοτάξιο του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), ένα έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της Περιφέρειας και γενικότερα της χώρας, θα επισκεφτεί την Παρασκευή 20/12 ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός σύμφωνα με πληροφορίες θα δει από κοντά την πρόοδο που έχει συντελεστεί στο νότιο τμήμα του έργου, τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα, που εκτελεί ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Τα έργα του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2019 και η διάρκεια κατασκευής των εργασιών έχει οριστεί στους 36 μήνες.
Το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ.
Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες.
Ανάδοχος του έργου είναι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά τον σχετικό διεθνή διαγωνισμό του 2008, όπως αναθεωρήθηκε με το Νόμο 4219/2013, όταν το Νότιο και το Βόρειο Τμήμα του Ε65 χαρακτηρίστηκαν αναβαλλόμενα έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας, τα οποία περιλαμβάνονται στον εθνικό σχεδιασμό.
Οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και σε απόλυτη συμφωνία με το χρονοδιάγραμμα που έχει κατατεθεί σε όλες τις αρμόδιες αρχές. Ειδικότερα, τον Οκτώβριο του 2019 η συνολική πρόοδος κατασκευής άγγιζε το 25%, ενώ από το 0 χλμ. έως και το 14 χλμ. έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι ασφαλτοστρώσεις. Επιπλέον, η σήραγγα συνολικού μήκους 3 χλμ. που διαθέτει το τμήμα έχει ήδη διανοιχθεί κατά 2 χλμ., ενώ στα επιμέρους οι γέφυρες εμφανίζουν πρόοδο της τάξεως του 40% και τα οδοστρώματα 35,5%.
Σημειώνεται ότι για το βόρειο τμήμα του Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται, εδώ και αρκετούς μήνες, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση του.
Tα δύο αυτά τμήματα (νότιο και βόρειο) θα ενωθούν με το κεντρικό τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα, μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017.
Στην πλήρη ανάπτυξή του ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων.
Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο οδικό άξονα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της Περιφέρειας και γενικότερα της χώρας.
Η ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65, θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει τη σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την προσπελασιμότητα προς την Αλβανία και την πΓΔΜ, δίδοντας έτσι τη δυνατότητα ενίσχυσης του τουρισμού και της εμπορευματικής διακίνησης σε μια περιοχή με δυνατότητες περαιτέρω οικονομικής μεγέθυνσης.
Παράλληλα, θα συμβάλει στη μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.
Το έργο του Ε65 περιλαμβάνει και τη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου ΑΘΕ, από την Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες. Αυτό το δεύτερο τμήμα, έχει συνολικό μήκος 57,02 χλμ. και είναι ήδη σε λειτουργία.
Η ολοκλήρωσή του Ε65 θα επιφέρει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική καθώς θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας - που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη - με το λιμάνι του Βόλου.
Με την ολοκλήρωση του Ε65 (και του βόρειου κλάδου), η διαδρομή Αθήνα - Γρεβενά θα διεξάγεται σε 4 ώρες, Αθήνα - Καστοριά και Αθήνα - Κοζάνη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά, φέρνοντας πολύ πιο κοντά στη Νότια Ελλάδα τις περιοχές της Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας, ενώ το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Ο πρωθυπουργός σύμφωνα με πληροφορίες θα δει από κοντά την πρόοδο που έχει συντελεστεί στο νότιο τμήμα του έργου, τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα, που εκτελεί ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Τα έργα του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2019 και η διάρκεια κατασκευής των εργασιών έχει οριστεί στους 36 μήνες.
Το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ.
Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες.
Ανάδοχος του έργου είναι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά τον σχετικό διεθνή διαγωνισμό του 2008, όπως αναθεωρήθηκε με το Νόμο 4219/2013, όταν το Νότιο και το Βόρειο Τμήμα του Ε65 χαρακτηρίστηκαν αναβαλλόμενα έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας, τα οποία περιλαμβάνονται στον εθνικό σχεδιασμό.
Οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και σε απόλυτη συμφωνία με το χρονοδιάγραμμα που έχει κατατεθεί σε όλες τις αρμόδιες αρχές. Ειδικότερα, τον Οκτώβριο του 2019 η συνολική πρόοδος κατασκευής άγγιζε το 25%, ενώ από το 0 χλμ. έως και το 14 χλμ. έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι ασφαλτοστρώσεις. Επιπλέον, η σήραγγα συνολικού μήκους 3 χλμ. που διαθέτει το τμήμα έχει ήδη διανοιχθεί κατά 2 χλμ., ενώ στα επιμέρους οι γέφυρες εμφανίζουν πρόοδο της τάξεως του 40% και τα οδοστρώματα 35,5%.
Σημειώνεται ότι για το βόρειο τμήμα του Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται, εδώ και αρκετούς μήνες, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση του.
Tα δύο αυτά τμήματα (νότιο και βόρειο) θα ενωθούν με το κεντρικό τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα, μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017.
Στην πλήρη ανάπτυξή του ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων.
Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο οδικό άξονα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της Περιφέρειας και γενικότερα της χώρας.
Η ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65, θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει τη σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την προσπελασιμότητα προς την Αλβανία και την πΓΔΜ, δίδοντας έτσι τη δυνατότητα ενίσχυσης του τουρισμού και της εμπορευματικής διακίνησης σε μια περιοχή με δυνατότητες περαιτέρω οικονομικής μεγέθυνσης.
Παράλληλα, θα συμβάλει στη μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.
Το έργο του Ε65 περιλαμβάνει και τη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου ΑΘΕ, από την Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες. Αυτό το δεύτερο τμήμα, έχει συνολικό μήκος 57,02 χλμ. και είναι ήδη σε λειτουργία.
Η ολοκλήρωσή του Ε65 θα επιφέρει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική καθώς θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας - που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη - με το λιμάνι του Βόλου.
Με την ολοκλήρωση του Ε65 (και του βόρειου κλάδου), η διαδρομή Αθήνα - Γρεβενά θα διεξάγεται σε 4 ώρες, Αθήνα - Καστοριά και Αθήνα - Κοζάνη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά, φέρνοντας πολύ πιο κοντά στη Νότια Ελλάδα τις περιοχές της Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας, ενώ το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών