γράφει : Ελένη Μπότα
Το μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας ορίζεται σε 25.000 ευρώ
Στη σύσταση θυγατρικής εταιρείας μέσω υπηρεσίας μίας στάσης προχώρησε η ινδική GMR Airports Limited, η οποία έχει αναλάβει από κοινού με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την κατασκευή, διαχείριση και εκμετάλλευση του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.
Ειδικότερα η σύσταση της θυγατρικής εταιρείας στην Ελλάδα έγινε στις 13 Ιανουαρίου, ενώ η επωνυμία της είναι «GMR AIRPORTS GREECE ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑE».
Το μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας ορίζεται σε 25.000 ευρώ, διαιρούμενο σε 25.000 μετοχές, ονομαστικής αξίας 1 ευρώ.
Με την ίδρυση της εταιρείας γίνεται ένα ακόμη βήμα προς την υλοποίηση του μεγάλου project του αεροδρομίου στο Καστέλι που αναμένεται να ξεκινήσει εντός του προσεχούς διαστήματος.
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ την λειτουργία και κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Με βάση την συμφωνία, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί περίπου στο 33% και της GMR στο 21%.
Το έργο αναμένεται να έχει πολύ σημαντική συνεισφορά στον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι στην φάση λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, τα ετήσια μερίσματα από παραχωρήσεις της εταιρείας υπολογίζονται σε 90 εκατ. ευρώ.
Με την ολοκλήρωση του αναμένεται να ενισχυθεί ο τουρισμός που αποτελεί την ατμομηχανή ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις των πολιτών από και προς την Κρήτη.
Με την έναρξη του έργου θα δημιουργηθούν 1500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις".
Μάλιστα, "με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Αεροδρόμιο Καστελλίου θα δημιουργήσει περίπου 7000 – 7500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.α.).
Παράλληλα η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή, το νέο Αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο. Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελλίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης".
Επίσης για πρώτη φορά, οι πολίτες και οι τοπικές κοινωνίες θα έχουν ισχυρά οφέλη, καθώς διπλασιάζονται τα έσοδα από το Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα που θα λαμβάνει το κράτος από την εκμετάλλευση του έργου, φθάνοντας το 2%.
Τα έσοδα αυτά θα διανέμονται στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής, για κοινωφελείς δράσεις.
Να σημειωθεί ότι ο όμιλος GMR λειτουργεί σήμερα τρία μεγάλα διεθνή αεροδρόμια με δυναμικότητα 80 εκατ. επιβατών (μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ίντιρα Γκάντι του Νέου Δελχί), ενώ μέχρι πρόσφατα κατείχε και το 40% στο Διεθνές Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης.
Με ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των 10 δισ. ευρώ, συγκαταλέγεται στους πέντε μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως, στη διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων και δραστηριοποιείται ακόμη στην ενέργεια, με παραγωγική δυναμικότητα 7000 MW, στα οδικά έργα, στις αστικές αναπτύξεις και στα μεταλλεία.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα η σύσταση της θυγατρικής εταιρείας στην Ελλάδα έγινε στις 13 Ιανουαρίου, ενώ η επωνυμία της είναι «GMR AIRPORTS GREECE ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑE».
Το μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας ορίζεται σε 25.000 ευρώ, διαιρούμενο σε 25.000 μετοχές, ονομαστικής αξίας 1 ευρώ.
Με την ίδρυση της εταιρείας γίνεται ένα ακόμη βήμα προς την υλοποίηση του μεγάλου project του αεροδρομίου στο Καστέλι που αναμένεται να ξεκινήσει εντός του προσεχούς διαστήματος.
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ την λειτουργία και κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Με βάση την συμφωνία, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί περίπου στο 33% και της GMR στο 21%.
Το έργο αναμένεται να έχει πολύ σημαντική συνεισφορά στον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι στην φάση λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, τα ετήσια μερίσματα από παραχωρήσεις της εταιρείας υπολογίζονται σε 90 εκατ. ευρώ.
Με την ολοκλήρωση του αναμένεται να ενισχυθεί ο τουρισμός που αποτελεί την ατμομηχανή ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις των πολιτών από και προς την Κρήτη.
Με την έναρξη του έργου θα δημιουργηθούν 1500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις".
Μάλιστα, "με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Αεροδρόμιο Καστελλίου θα δημιουργήσει περίπου 7000 – 7500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.α.).
Παράλληλα η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή, το νέο Αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο. Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελλίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης".
Επίσης για πρώτη φορά, οι πολίτες και οι τοπικές κοινωνίες θα έχουν ισχυρά οφέλη, καθώς διπλασιάζονται τα έσοδα από το Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα που θα λαμβάνει το κράτος από την εκμετάλλευση του έργου, φθάνοντας το 2%.
Τα έσοδα αυτά θα διανέμονται στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής, για κοινωφελείς δράσεις.
Να σημειωθεί ότι ο όμιλος GMR λειτουργεί σήμερα τρία μεγάλα διεθνή αεροδρόμια με δυναμικότητα 80 εκατ. επιβατών (μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ίντιρα Γκάντι του Νέου Δελχί), ενώ μέχρι πρόσφατα κατείχε και το 40% στο Διεθνές Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης.
Με ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των 10 δισ. ευρώ, συγκαταλέγεται στους πέντε μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως, στη διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων και δραστηριοποιείται ακόμη στην ενέργεια, με παραγωγική δυναμικότητα 7000 MW, στα οδικά έργα, στις αστικές αναπτύξεις και στα μεταλλεία.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών