γράφει : Ελένη Μπότα
Στην τελική ευθεία η πώληση του 30% του ΔΑΑ
Το πράσινο φως από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), πήρε το σχέδιο (master plan) επέκτασης του Ελ. Βενιζέλος, το οποίο αναμενόταν από τον περασμένο Δεκέμβριο, ανοίγοντας το δρόμο της επένδυσης στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.
Πρόκειται για έργο μείζονος σημασίας, δεδομένου ότι θα αποτελέσει και την μεγαλύτερη παρέμβαση που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου από τότε που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2001.
Ο προυπολογισμός του συνόλου των έργων εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 700 εκατ. ευρώ, ενώ οι επεκτάσεις θα καλύψουν τις ολοενα αυξανόμενες ανάγκες των τελευταίων χρόνων του αεροδρομίου, οι οποίες σχετίζονται τόσο με την ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης όσο και με τον τύπο και το μέγεθος των φιλοξενούμενων αεροσκαφών αλλά και την αύξηση των δρομολογίων που συνδέσουν την Ελλάδα με χώρες εκτός Σένγκεν.
Στο master plan προβλέπεται η προσθήκη κατ΄ επέκταση τμήματος του υπάρχοντος κτιρίου του δορυφορικού αεροσταθμού, τροποποίηση του χωροταξικού σχεδίου για την κατασκευή νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών βορείως του τροχοδρόμου Υ2, νέας πίστας Γενικής Αεροπορίας και νέου κτιρίου για την υποστήριξη της επίγειας εξυπηρέτησης.
Επίσης περιλαμβάνεται η μελέτη για την κατασκευή νέου χώρου αναμονής ταξί στα βορειοδυτικά του εμπορικού πάρκου, ενώ ο νέος αεροσταθμός θα περιλαμβάνει νέες πύλες εφοδιασμένες με γέφυρες επιβίβασης-αποβίβασης, θέσεις στάθμευση αεροσκαφών, νέους χώρους VIP και lounge, εμπορικά καταστήματα και χώρους εστίασης κ.α.
Με τα έργα θα προστεθούν περίπου 100.000 τετραγωνικά μέτρα επιπλέον.
Στόχος είναι μέχρι το 2023 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών να μπορεί να διακινήσει 30 εκατ. επιβάτες, με σκοπό να φτάσει τους 50 εκατ. επιβάτες μέχρι το 2040.
Να σημειωθεί ότι το 2018 ο ΔΑΑ κατέγραψε αύξηση των εσόδων του κατά 10,4% στα 478,7 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ελληνικών και ξένων Ομίλων.
Το ποσό αυτό δεν περιλαμβάνει τις επιδοτήσεις του τέλους εκσυγχρονισμού & ανάπτυξης του αεροδρομίου (ΤΕΑΑ), γνωστό και ως σπατόσημο.
Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 325,5 εκατ. ευρώ, ενώ αύξηση κατά 22,1% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, τα οποία ανήλθαν σε 171 εκατ. ευρώ.
Στην τελική ευθεία η πώληση του 30% του ΔΑΑ
Στην τελική ευθεία εισέρχεται και η πώληση του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος, όπου ήδη αρκετοί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, με ανοιχτό το ενδεχόμενο το τίμημα, να κυμανθεί ακόμη και στα επίπεδα του 1,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς.
Μεταξύ των ομίλων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι τόσο η καναδικών συμφερόντων Avi Alliance (που ανήκει στην Investments) που ελέγχει ήδη το 40% και το management του ΔΑΑ, αλλά και το αυστραλέζικο επενδυτικό κεφάλαιο Macquarie Capital, που θεωρείται εκ μεγαλύτερων επενδυτών σε υποδομές παγκοσμίως.
Ακόμα ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει γαλλικοί και αμερικανικοί όμιλοι, αλλά και ισπανική κατασκευαστική.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Πρόκειται για έργο μείζονος σημασίας, δεδομένου ότι θα αποτελέσει και την μεγαλύτερη παρέμβαση που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου από τότε που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2001.
Ο προυπολογισμός του συνόλου των έργων εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 700 εκατ. ευρώ, ενώ οι επεκτάσεις θα καλύψουν τις ολοενα αυξανόμενες ανάγκες των τελευταίων χρόνων του αεροδρομίου, οι οποίες σχετίζονται τόσο με την ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης όσο και με τον τύπο και το μέγεθος των φιλοξενούμενων αεροσκαφών αλλά και την αύξηση των δρομολογίων που συνδέσουν την Ελλάδα με χώρες εκτός Σένγκεν.
Στο master plan προβλέπεται η προσθήκη κατ΄ επέκταση τμήματος του υπάρχοντος κτιρίου του δορυφορικού αεροσταθμού, τροποποίηση του χωροταξικού σχεδίου για την κατασκευή νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών βορείως του τροχοδρόμου Υ2, νέας πίστας Γενικής Αεροπορίας και νέου κτιρίου για την υποστήριξη της επίγειας εξυπηρέτησης.
Επίσης περιλαμβάνεται η μελέτη για την κατασκευή νέου χώρου αναμονής ταξί στα βορειοδυτικά του εμπορικού πάρκου, ενώ ο νέος αεροσταθμός θα περιλαμβάνει νέες πύλες εφοδιασμένες με γέφυρες επιβίβασης-αποβίβασης, θέσεις στάθμευση αεροσκαφών, νέους χώρους VIP και lounge, εμπορικά καταστήματα και χώρους εστίασης κ.α.
Με τα έργα θα προστεθούν περίπου 100.000 τετραγωνικά μέτρα επιπλέον.
Στόχος είναι μέχρι το 2023 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών να μπορεί να διακινήσει 30 εκατ. επιβάτες, με σκοπό να φτάσει τους 50 εκατ. επιβάτες μέχρι το 2040.
Να σημειωθεί ότι το 2018 ο ΔΑΑ κατέγραψε αύξηση των εσόδων του κατά 10,4% στα 478,7 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ελληνικών και ξένων Ομίλων.
Το ποσό αυτό δεν περιλαμβάνει τις επιδοτήσεις του τέλους εκσυγχρονισμού & ανάπτυξης του αεροδρομίου (ΤΕΑΑ), γνωστό και ως σπατόσημο.
Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 325,5 εκατ. ευρώ, ενώ αύξηση κατά 22,1% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, τα οποία ανήλθαν σε 171 εκατ. ευρώ.
Στην τελική ευθεία η πώληση του 30% του ΔΑΑ
Στην τελική ευθεία εισέρχεται και η πώληση του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος, όπου ήδη αρκετοί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, με ανοιχτό το ενδεχόμενο το τίμημα, να κυμανθεί ακόμη και στα επίπεδα του 1,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς.
Μεταξύ των ομίλων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι τόσο η καναδικών συμφερόντων Avi Alliance (που ανήκει στην Investments) που ελέγχει ήδη το 40% και το management του ΔΑΑ, αλλά και το αυστραλέζικο επενδυτικό κεφάλαιο Macquarie Capital, που θεωρείται εκ μεγαλύτερων επενδυτών σε υποδομές παγκοσμίως.
Ακόμα ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει γαλλικοί και αμερικανικοί όμιλοι, αλλά και ισπανική κατασκευαστική.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών