γράφει : Ελένη Μπότα
Επέκταση έκπληξη της Ιόνιας οδού έως την Κακαβιά
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η έναρξη των εργασιών στο αεροδρόμιο του Καστελίου, μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου με την ΕΤΕπ με 180 εκατ. ευρώ για την χρηματοδότηση του έργου.
Μάλιστα πιθανότατα το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου, παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θα κηρυχθεί η επίσημη έναρξη της περιόδου παραχώρησης, και ουσιαστικά της έναρξης εργασιών, για το έργο κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου.
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ την λειτουργία και κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Με βάση την συμφωνία, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί περίπου στο 33% και της GMR στο 21%.
Σύμφωνα με την διοίκηση το έργο αναμένεται να έχει πολύ σημαντική συνεισφορά στον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι στην φάση λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, τα ετήσια μερίσματα από παραχωρήσεις της εταιρείας υπολογίζονται σε 90 εκατ. ευρώ.
Εκτός όμως από το Καστέλι μία ακόμη θετική είδηση προέκυψε τις τελευταίες ώρες για ένα ακόμη μεγάλο έργο. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, ο οποίος αναμένεται να υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης ως επέκταση της Ιόνιας Οδού με συνδρομή ύψους 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Ηπείρου.
Το κόστος του έργου για αυτό το τμήμα έχει εκτιμηθεί σε περίπου 340 εκατ. ευρώ.
Στόχος του υπουργείου είναι να προωθηθεί το έργο προς υλοποίηση με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης για την Ιόνια Οδό, παρά τον υψηλό προϋπολογισμό του, που απαιτεί όμως τη σύμφωνη γνώμη της ΕΕ.
Πάντως, στη σύσκεψη η οποία πραγματοποιήθηκε για το θέμα αυτό, υπήρξε η δέσμευση ότι με την υποβολή της πρότασης από το υπουργείο στην Ε.Ε., περιφέρεια, δήμοι, βουλευτές κ.αά. να τη στηρίξουν με οποιοδήποτε τρόπο θεωρηθεί πρόσφορος.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου, ο πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Ηπείρου Χρήστος Ντακαλέτσης, οι βουλευτές Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης, Μαρία Κεφάλα, Γιώργος Αμυράς και Μερόπη Τζούφη, οι δήμαρχοι Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος, Ζαγορίου Γιώργος Σουκουβέλος, Πωγωνίου Κώστας. Καψάλης και Κόνιτσας Νίκος Εξάρχου, καθώς και οι αντιδήμαρχοι Ιωαννίνων Γιώργος Αρλέτος και Αριστείδης Παππάς και Πρέβεζας Γιάννης Δαρδαμάνης, οι οποίοι κατέθεσαν μια σειρά επιχειρημάτων για την ανάγκη της κατασκευής του έργου με τον υφιστάμενο σχεδιασμό.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Μάλιστα πιθανότατα το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου, παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θα κηρυχθεί η επίσημη έναρξη της περιόδου παραχώρησης, και ουσιαστικά της έναρξης εργασιών, για το έργο κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου.
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ την λειτουργία και κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Με βάση την συμφωνία, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί περίπου στο 33% και της GMR στο 21%.
Σύμφωνα με την διοίκηση το έργο αναμένεται να έχει πολύ σημαντική συνεισφορά στον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι στην φάση λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, τα ετήσια μερίσματα από παραχωρήσεις της εταιρείας υπολογίζονται σε 90 εκατ. ευρώ.
Εκτός όμως από το Καστέλι μία ακόμη θετική είδηση προέκυψε τις τελευταίες ώρες για ένα ακόμη μεγάλο έργο. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, ο οποίος αναμένεται να υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης ως επέκταση της Ιόνιας Οδού με συνδρομή ύψους 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Ηπείρου.
Το κόστος του έργου για αυτό το τμήμα έχει εκτιμηθεί σε περίπου 340 εκατ. ευρώ.
Στόχος του υπουργείου είναι να προωθηθεί το έργο προς υλοποίηση με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης για την Ιόνια Οδό, παρά τον υψηλό προϋπολογισμό του, που απαιτεί όμως τη σύμφωνη γνώμη της ΕΕ.
Πάντως, στη σύσκεψη η οποία πραγματοποιήθηκε για το θέμα αυτό, υπήρξε η δέσμευση ότι με την υποβολή της πρότασης από το υπουργείο στην Ε.Ε., περιφέρεια, δήμοι, βουλευτές κ.αά. να τη στηρίξουν με οποιοδήποτε τρόπο θεωρηθεί πρόσφορος.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου, ο πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Ηπείρου Χρήστος Ντακαλέτσης, οι βουλευτές Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης, Μαρία Κεφάλα, Γιώργος Αμυράς και Μερόπη Τζούφη, οι δήμαρχοι Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος, Ζαγορίου Γιώργος Σουκουβέλος, Πωγωνίου Κώστας. Καψάλης και Κόνιτσας Νίκος Εξάρχου, καθώς και οι αντιδήμαρχοι Ιωαννίνων Γιώργος Αρλέτος και Αριστείδης Παππάς και Πρέβεζας Γιάννης Δαρδαμάνης, οι οποίοι κατέθεσαν μια σειρά επιχειρημάτων για την ανάγκη της κατασκευής του έργου με τον υφιστάμενο σχεδιασμό.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών