γράφει : Ελένη Μπότα
Αβαξ, Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και Ιντρακόμ Κατασκευές, είναι οι Όμιλοι που διεκδικούν μερίδιο από την πίτα της νέας γενιάς έργων υποδομής που θα δώσουν ώθηση στην απασχόληση και στο ΑΕΠ της χώρας
Με φόντο έργα ύψους 13 δισ. ευρώ που αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσα στο επόμενο διάστημα, αποτελώντας την βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης για το restart της ελληνικής οικονομίας, οι μετοχές των εταιρειών του κατασκευαστικού κλάδου ήταν αυτές που σε μία ακόμη συνεδρίαση του ΧΑ πρωταγωνίστησαν χτες.
Αβαξ (+ 15,3%), Ελλάκτωρ (+ 5,15%), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (+ 3,96%), και Ιντρακόμ Κατασκευές (+4,72%), είναι οι κατασκευαστικοί Όμιλοι που διεκδικούν μερίδιο από την πίτα της νέας γενιάς έργων υποδομής που θα δώσουν μεγάλη ώθηση τόσο στην απασχόληση όσο και στο ΑΕΠ της χώρας.
Και η αλήθεια είναι ότι ο κατασκευαστικός κλάδος είναι τώρα περισσότερος ώριμος για την επόμενη γενιά έργων καθώς η εξωστρέφεια του περιορίστηκε στα αμιγώς αναγκαία και κερδοφόρα έργα, η δραστηριότητα στην Ελλάδα ομαλοποιήθηκε χωρίς τεράστιες εκπτώσειςαφού ο ανταγωνισμός πλέον είναι πιο ώριμος σε θέματα βιωσιμότητας έργων.
Ώς εκ τούτου οι κατασκευαστικές εταιρίες μπορούν να ατενίζουν με περισσότερη αισιοδοξία το μέλλον καθώς τα δημοπρατούμενα έργα μπορούν να δώσουν αρκετή ώθηση στο αντικείμενο τους.
Όπως ανέφερε προ ημερών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής σε τηλεοπτική εκπομπή «Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είμαστε έτοιμοι και έχουμε σχεδιάσει έργα τα οποία πλησιάζουν σε κόστος τα 13 δισ.ευρώ.
Η εκκίνηση των μεγάλων έργων αποτελεί όπως προαναφέρθηκε άμεση προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Αυτός ήταν άλλωστε ο λόγος της τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε προ ημερών του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη με τους εκπροσώπους των κατασκευαστικών Ομίλων.
Στη διαδικτυακή συνάντηση συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο διευθύνων Σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, ο διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, ο διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κώστας Μιτζάλης, ο διευθύνων Σύμβουλος της Μυτιληναίος, Ευάγγελος Μυτιληναίος, ο διευθύνων Σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Πέτρος Σουρέτης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός.
Στην τηλεδιάσκεψη αυτή τονίστηκε ότι βρίσκονται στο τελικό στάδιο τα αντιπλημμυρικά έργα στους αυτοκινητόδρομους που θα φτάσουν τα 500 εκατ.ευρώ ενώ παράλληλα θα επισπευσθούν πληρωμές από εργασίες που έχουν εκτελεστεί ενώ υπάρχει συνεργασία με το ΥΠΕΝ για την επίσπευση περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.
Να σημειωθεί ότι στην πρώτη γραμμή εκκίνησης νέων έργων μέσα στο προσεχές διάστημα, είναι: ο Βόρειος Οδικός άξονας Κρήτης (2 δισ. ευρώ), ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, η ολοκλήρωση των οδικών διασυνδέσεων, Αγρίνιο – Ιονία Οδός, Δράμα – Εγνατία, Ε75 – Γιαννιτσά – Έδεσσα – Ε65, Ιωάννινα – Κακαβιά, Καρπενήσι – Λαμία,
η επέκταση Αττικής Οδού (1,5 δισ. ευρώ), η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας αλλά και η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης (500 εκατ. ευρώ).
Σημαντικά είναι και τα έργα που προγραμματίζει η ΕΡΓΟΣΕ, μεταξύ των οποίων είναι: η δεύτερη φάση εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, την ηλεκτροκίνηση και την σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος, έργο της τάξεως των 66,3 εκατ. ευρώ.
Επίσης προγραμματίζει να προχωρήσει στη δημοπράτηση έργων 227 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα βασικότερα αφορούν την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ)-Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ αλλά και την αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Μουριές ύψους 65 εκατ. ευρώ.
Τέλος, ένα από τα μεγαλύτερα έργα που βρίσκεται ήδη σε διαδικασία δημοπράτησης είναι η γραμμή 4 του Μετρό, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Τo έργο της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο συμβόλαιο των τελευταίων χρόνων και θα τροφοδοτήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο όλων των τεχνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο.
Ελένη Μπότα
Αβαξ (+ 15,3%), Ελλάκτωρ (+ 5,15%), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (+ 3,96%), και Ιντρακόμ Κατασκευές (+4,72%), είναι οι κατασκευαστικοί Όμιλοι που διεκδικούν μερίδιο από την πίτα της νέας γενιάς έργων υποδομής που θα δώσουν μεγάλη ώθηση τόσο στην απασχόληση όσο και στο ΑΕΠ της χώρας.
Και η αλήθεια είναι ότι ο κατασκευαστικός κλάδος είναι τώρα περισσότερος ώριμος για την επόμενη γενιά έργων καθώς η εξωστρέφεια του περιορίστηκε στα αμιγώς αναγκαία και κερδοφόρα έργα, η δραστηριότητα στην Ελλάδα ομαλοποιήθηκε χωρίς τεράστιες εκπτώσειςαφού ο ανταγωνισμός πλέον είναι πιο ώριμος σε θέματα βιωσιμότητας έργων.
Ώς εκ τούτου οι κατασκευαστικές εταιρίες μπορούν να ατενίζουν με περισσότερη αισιοδοξία το μέλλον καθώς τα δημοπρατούμενα έργα μπορούν να δώσουν αρκετή ώθηση στο αντικείμενο τους.
Όπως ανέφερε προ ημερών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής σε τηλεοπτική εκπομπή «Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είμαστε έτοιμοι και έχουμε σχεδιάσει έργα τα οποία πλησιάζουν σε κόστος τα 13 δισ.ευρώ.
Η εκκίνηση των μεγάλων έργων αποτελεί όπως προαναφέρθηκε άμεση προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Αυτός ήταν άλλωστε ο λόγος της τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε προ ημερών του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη με τους εκπροσώπους των κατασκευαστικών Ομίλων.
Στη διαδικτυακή συνάντηση συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο διευθύνων Σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, ο διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, ο διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κώστας Μιτζάλης, ο διευθύνων Σύμβουλος της Μυτιληναίος, Ευάγγελος Μυτιληναίος, ο διευθύνων Σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Πέτρος Σουρέτης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός.
Στην τηλεδιάσκεψη αυτή τονίστηκε ότι βρίσκονται στο τελικό στάδιο τα αντιπλημμυρικά έργα στους αυτοκινητόδρομους που θα φτάσουν τα 500 εκατ.ευρώ ενώ παράλληλα θα επισπευσθούν πληρωμές από εργασίες που έχουν εκτελεστεί ενώ υπάρχει συνεργασία με το ΥΠΕΝ για την επίσπευση περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.
Να σημειωθεί ότι στην πρώτη γραμμή εκκίνησης νέων έργων μέσα στο προσεχές διάστημα, είναι: ο Βόρειος Οδικός άξονας Κρήτης (2 δισ. ευρώ), ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, η ολοκλήρωση των οδικών διασυνδέσεων, Αγρίνιο – Ιονία Οδός, Δράμα – Εγνατία, Ε75 – Γιαννιτσά – Έδεσσα – Ε65, Ιωάννινα – Κακαβιά, Καρπενήσι – Λαμία,
η επέκταση Αττικής Οδού (1,5 δισ. ευρώ), η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας αλλά και η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης (500 εκατ. ευρώ).
Σημαντικά είναι και τα έργα που προγραμματίζει η ΕΡΓΟΣΕ, μεταξύ των οποίων είναι: η δεύτερη φάση εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, την ηλεκτροκίνηση και την σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος, έργο της τάξεως των 66,3 εκατ. ευρώ.
Επίσης προγραμματίζει να προχωρήσει στη δημοπράτηση έργων 227 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα βασικότερα αφορούν την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ)-Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ αλλά και την αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Μουριές ύψους 65 εκατ. ευρώ.
Τέλος, ένα από τα μεγαλύτερα έργα που βρίσκεται ήδη σε διαδικασία δημοπράτησης είναι η γραμμή 4 του Μετρό, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Τo έργο της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο συμβόλαιο των τελευταίων χρόνων και θα τροφοδοτήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο όλων των τεχνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών