γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Αναλυτικά τα προϊόντα στα οποία γίνεται έλεγχος για μη νόμιμες ανατιμήσεις
Στο μικροσκόπιο των υπηρεσιών του υπουργείου Ανάπτυξης βρίσκονται αρκετοί κωδικοί προϊόντων των σούπερ μάρκετ που παρουσιάζουν νέες αυξημένες λιανικές τιμές σε σχέση με αυτές που είχαν πριν ξεσπάσει η πανδημία του COVID 19.
Στα ράφια των σούπερ μάρκετ οι αλλαγές τιμών είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο λόγω των προσφορών αλλά η παρουσία νέων τιμών και εδικά σε υψηλότερα επίπεδα φαίνεται ότι ανησυχεί τις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες θέλουν να αποτρέψουν φαινόμενα ανατιμήσεων στην αγορά.
Η αγαστή συνεργασία των διοικήσεων των σουπερ μάρκετ με την πολιτική του υπουργείου Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση του COVID 19 δεν αφήνει περιθώρια για ανατιμήσεις στα προϊόντα κάνοντας πως δεν …βλέπουν οι υπηρεσίες τα όσα συμβαίνουν στην αγορά.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ξεκινήσει ελέγχους σε βασικές κατηγορίες προϊόντων για τα οποία έχουν φθάσει μηνύματα ότι …ψήλωσαν οι τελικές λιανικές τιμές.
Πάνω από10 κωδικούς είναι εστιασμένη η έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται μέχρι τέλη Ιουνίου οι αρμόδιοι υπάλληλοι να έχουν συντάξει το πόρισμά τους.
Η κατηγορία των αναψυκτικών των καθαριστικών οικιακής χρήσης, τα τυροκομικά προϊόντα και άλλες 7 κατηγορίες που εντάσσονται στα βασικά είδη διατροφής είναι στο μικροσκόπιο των ελέγχων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εποχή του κορωνοϊού απαγορεύεται η μεταβολή της τελικής τιμής των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρονται προς τα φυσικά πρόσωπα με βάση την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του περασμένου Μαρτίου αφού περιορίζει την ανοδική μεταβολή του μεικτού περιθωρίου κέρδους σε σχέση με αυτό που υπήρχε πριν την εκδήλωση της πανδημίας.
Η άνοδος των τιμών δικαιολογείται μόνο στην περίπτωση που έχει μεταβληθεί το αρχικό κόστος του προϊόντος ή της παρεχόμενης υπηρεσίας ενώ σε άλλη περίπτωση οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης θα είναι σε θέση να επιβάλλουν πρόστιμα δεκάδων χιλιάδων ευρώ προς τις επιχειρήσεις διότι θα έχουν παραβιάσει την ΠΝΠ του περασμένου Μαρτίου.
Πάντως η εταιρεία ερευνών IRI διαπιστώνει ανατιμήσεις έως 10% σε προϊόντα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του lockdown με τις προσφορές να έχουν παραμείνει επί της ουσίας στάσιμες σε σχέση με την προ covid εποχή.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Στα ράφια των σούπερ μάρκετ οι αλλαγές τιμών είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο λόγω των προσφορών αλλά η παρουσία νέων τιμών και εδικά σε υψηλότερα επίπεδα φαίνεται ότι ανησυχεί τις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες θέλουν να αποτρέψουν φαινόμενα ανατιμήσεων στην αγορά.
Η αγαστή συνεργασία των διοικήσεων των σουπερ μάρκετ με την πολιτική του υπουργείου Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση του COVID 19 δεν αφήνει περιθώρια για ανατιμήσεις στα προϊόντα κάνοντας πως δεν …βλέπουν οι υπηρεσίες τα όσα συμβαίνουν στην αγορά.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ξεκινήσει ελέγχους σε βασικές κατηγορίες προϊόντων για τα οποία έχουν φθάσει μηνύματα ότι …ψήλωσαν οι τελικές λιανικές τιμές.
Πάνω από10 κωδικούς είναι εστιασμένη η έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται μέχρι τέλη Ιουνίου οι αρμόδιοι υπάλληλοι να έχουν συντάξει το πόρισμά τους.
Η κατηγορία των αναψυκτικών των καθαριστικών οικιακής χρήσης, τα τυροκομικά προϊόντα και άλλες 7 κατηγορίες που εντάσσονται στα βασικά είδη διατροφής είναι στο μικροσκόπιο των ελέγχων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εποχή του κορωνοϊού απαγορεύεται η μεταβολή της τελικής τιμής των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρονται προς τα φυσικά πρόσωπα με βάση την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του περασμένου Μαρτίου αφού περιορίζει την ανοδική μεταβολή του μεικτού περιθωρίου κέρδους σε σχέση με αυτό που υπήρχε πριν την εκδήλωση της πανδημίας.
Η άνοδος των τιμών δικαιολογείται μόνο στην περίπτωση που έχει μεταβληθεί το αρχικό κόστος του προϊόντος ή της παρεχόμενης υπηρεσίας ενώ σε άλλη περίπτωση οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης θα είναι σε θέση να επιβάλλουν πρόστιμα δεκάδων χιλιάδων ευρώ προς τις επιχειρήσεις διότι θα έχουν παραβιάσει την ΠΝΠ του περασμένου Μαρτίου.
Πάντως η εταιρεία ερευνών IRI διαπιστώνει ανατιμήσεις έως 10% σε προϊόντα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του lockdown με τις προσφορές να έχουν παραμείνει επί της ουσίας στάσιμες σε σχέση με την προ covid εποχή.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών