γράφει : Ελένη Μπότα
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία, μήκους 48,5 χιλιομέτρων, παραμένει ημιτελής από το 2010
Μόνο ένας κατασκευαστικός Όμιλος και παρά τις αρχικές εκτιμήσεις προσήλθε στο διαγωνισμό, ο οποίος έχει περάσει από 40 κύματα, για την εργολαβία σκούπα του οδικού άξονα Ακτιο - Αμβρακία και ανανέωσε της προσφοράς του όπως είχε ζητήσει το Υπουργείο Υποδομών.
Πρόκειται για την εταιρεία Μυτιληναίος η οποία ήταν η μόνη που συμμετείχε, ενώ εκτός έμειναν η GD Infrastrutture, Intrakat και ΑΒΑΞ.
Υπενθυμίζεται ότι για το έργο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσέφυγε στο ΣτΕ, θεωρώντας ότι η απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) δεν δικαιώνει την GD Infrastrutture (τον ιταλικό Όμιλο που συνεργάζεται με το Πρόεδρο Εμφιετζόγλου της Μηχανικής).
Η Ιταλική GD Infrastrutture που ήταν ο δεύτερος μειοδότης του έργου, μετά την ακύρωση της υπογραφή σύμβασης με τον πρώτο μειοδότη, που ήταν η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της απόφασης του Υπουργείου να ακυρώσει το διαγωνισμό.
Έτσι μετά το δρόμο που έδειξε πρόσφατα, το Συμβούλιο της Επικρατείας, το Υπουργείο Υποδομών κάλεσε τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, ήτοι τις εταιρείες Μυτιληναίος, GD Infrastrutture, Intrakat και ΑΒΑΞ, να γνωστοποιήσουν μέχρι τις 24 Ιουλίου να γνωστοποιήσουν την ανανέωση της ισχύος της προσφοράς τους και αντιστοίχως των εγγυητικών επιστολών συμμετοχής τους στο διαγωνισμό, προκειμένου αυτός θα συνεχιστεί, εκ των οποόιων προσήλθε μόνο η Μυτιληναίος.
Να σημειωθεί ότι o Υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλής πρόσφατα στη βουλή τόνισε ότι πρέπει να καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια το έργο να ολοκληρωθεί ως το 2023, ώστε να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση.
Εάν χαθεί και αυτό το ορόσημο και δεν τελειώσει μέχρι το 2025 κινδυνεύουμε με δημοσιονομική διόρθωση, δηλαδή με επιστροφή των χρημάτων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία, μήκους 48,5 χιλιομέτρων, παραμένει ημιτελής από το 2010 και όπως ανέφερε πρόσφατα το Υπουργείο, φέρει όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της παθογένειας με τα οποία κληροδότησαν τα δημόσια έργα της χώρας οι πολιτικές δυνάμεις που διαχειρίστηκαν την τύχη τους: πλασματικά χρονοδιαγράμματα, αστόχαστο προγραμματισμό, ασαφείς και χαώδεις προϋποθέσεις κατασκευής, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις μεγάλα γεωτεχνικά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν.
Μάλιστα το εν λόγω έργο εντάχθηκε στον μακρύ κατάλογο με τα τελματωμένα και ανολοκλήρωτα έργα που άφησαν κληρονομιά οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Ο προϋπολογισμός της δημοπρατούμενης εργολαβίας ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία αποτελεί στην ουσία τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού.
Εκτιμάται δε, ότι θα συμβάλει στην καλύτερη επικοινωνία των περιοχών εκατέρωθεν του Αμβρακικού, ο οποίος επί χρόνια αποτελούσε μία φυσική τομή στη δυτική πλευρά της χώρας και επέτεινε τα χρόνια προβλήματα απομόνωσης της περιοχής
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Πρόκειται για την εταιρεία Μυτιληναίος η οποία ήταν η μόνη που συμμετείχε, ενώ εκτός έμειναν η GD Infrastrutture, Intrakat και ΑΒΑΞ.
Υπενθυμίζεται ότι για το έργο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσέφυγε στο ΣτΕ, θεωρώντας ότι η απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) δεν δικαιώνει την GD Infrastrutture (τον ιταλικό Όμιλο που συνεργάζεται με το Πρόεδρο Εμφιετζόγλου της Μηχανικής).
Η Ιταλική GD Infrastrutture που ήταν ο δεύτερος μειοδότης του έργου, μετά την ακύρωση της υπογραφή σύμβασης με τον πρώτο μειοδότη, που ήταν η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της απόφασης του Υπουργείου να ακυρώσει το διαγωνισμό.
Έτσι μετά το δρόμο που έδειξε πρόσφατα, το Συμβούλιο της Επικρατείας, το Υπουργείο Υποδομών κάλεσε τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, ήτοι τις εταιρείες Μυτιληναίος, GD Infrastrutture, Intrakat και ΑΒΑΞ, να γνωστοποιήσουν μέχρι τις 24 Ιουλίου να γνωστοποιήσουν την ανανέωση της ισχύος της προσφοράς τους και αντιστοίχως των εγγυητικών επιστολών συμμετοχής τους στο διαγωνισμό, προκειμένου αυτός θα συνεχιστεί, εκ των οποόιων προσήλθε μόνο η Μυτιληναίος.
Να σημειωθεί ότι o Υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλής πρόσφατα στη βουλή τόνισε ότι πρέπει να καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια το έργο να ολοκληρωθεί ως το 2023, ώστε να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση.
Εάν χαθεί και αυτό το ορόσημο και δεν τελειώσει μέχρι το 2025 κινδυνεύουμε με δημοσιονομική διόρθωση, δηλαδή με επιστροφή των χρημάτων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία, μήκους 48,5 χιλιομέτρων, παραμένει ημιτελής από το 2010 και όπως ανέφερε πρόσφατα το Υπουργείο, φέρει όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της παθογένειας με τα οποία κληροδότησαν τα δημόσια έργα της χώρας οι πολιτικές δυνάμεις που διαχειρίστηκαν την τύχη τους: πλασματικά χρονοδιαγράμματα, αστόχαστο προγραμματισμό, ασαφείς και χαώδεις προϋποθέσεις κατασκευής, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις μεγάλα γεωτεχνικά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν.
Μάλιστα το εν λόγω έργο εντάχθηκε στον μακρύ κατάλογο με τα τελματωμένα και ανολοκλήρωτα έργα που άφησαν κληρονομιά οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Ο προϋπολογισμός της δημοπρατούμενης εργολαβίας ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία αποτελεί στην ουσία τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού.
Εκτιμάται δε, ότι θα συμβάλει στην καλύτερη επικοινωνία των περιοχών εκατέρωθεν του Αμβρακικού, ο οποίος επί χρόνια αποτελούσε μία φυσική τομή στη δυτική πλευρά της χώρας και επέτεινε τα χρόνια προβλήματα απομόνωσης της περιοχής
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών