Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Πλώρη για επέκταση της Αττικής Οδού, αλλά σοβαρά εμπόδια στην Εγνατία Οδό

Πλώρη για επέκταση της Αττικής Οδού, αλλά σοβαρά εμπόδια στην Εγνατία Οδό
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι έτοιμες προς δημοπράτηση
Κρίσιμες αποφάσεις για την παραχώρηση της Εγνατίας και τη νέα σύμβαση για την Αττική Οδό καλείται να λάβει σύντομα το υπ. Υποδομών
Όπως δήλωσε στις 6/9/2020 ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννης, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι έτοιμες προς δημοπράτηση .
Όπως αποκάλυψε ο κ.Καραγιάννης, οι νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού “έργα εντυπωσιακά που θα αλλάξουν το χάρτη των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο” αποτελούνται από τις επεκτάσεις της Λεωφόρου Κύμης και τη σύνδεσή της με τον ΠΑΘΕ και εκείνη προς τη Ραφήνα, είναι έτοιμες προς δημοπράτηση, ενώ έχουμε ακόμα την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό με τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων στη Βουλιαγμένης. “Σε όλα αυτά τα έργα, που είναι αναγκαία για την καλύτερη καθημερινότητα στην πόλη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής χιλιάδων πολιτών, λιγότερο ή περισσότερο θα χρειαστεί η συμβολή του ιδιωτικού τομέα” είπε χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών.
Έτσι παρά το γεγονός ότι τα σενάρια που έχουν παρουσιαστεί για τις επεκτάσεις είναι πολλά, τα νέα έργα φαίνεται να επικεντρώνονται στις κατευθύνσεις που δίνει το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, με το το βάρος να πέφτει στην επέκταση της Λ. Κύμης, στην αντίστοιχη της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Ηλιούπολη, με διαμόρφωση ανισόπεδου κόμβου στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, με στόχο τη σύνδεση της Αττικής Οδού με το Ελληνικό, αλλά και στην επέκταση προς Ραφήνα, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ.

Παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Μετ εμποδίων προχωρά η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, μία διαδικασία που ξεκίνησε από το ΤΑΙΠΕΔ το 2012, ενώ τον περασμένο Φεβρουάριο η πέμπτη έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διαπίστωνε δημαντικές καθυστερήσεις, την στιγμή που η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι μέχρι το τέλος του έτους (2019) θα έχει επιλύσει όλα τα θέματα που σχετίζονται με την παραχώρηση.
Μάλιστα το Υπουργείο έχει ορίσει την 26η Ιουνίου 2020 ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, ωστόσο λόγο πανδημίας ο διαγωνισμός αναβλήθηκε με τις νεότερες πληροφορίες να κάνουν λόγο για μετάθεση του τον προσεχή Οκτώβριο.
Μέχρι τότε θα πρέπει να έχουν επιλυθεί μία σειρά θεμάτων όπως οι απαιτούμενες ενέργειες για την αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση).
Επίσης θα πρέπει να υπάρξει καθορισμός όλων των απαιτούμενων ενεργειών ή/και κατασκευαστικών εργασιών όπως και ο  προσδιορισμός του κόστους, που απαιτούνται για την αποκατάσταση των γεφυρών. Υπενθυμίζεται ότι η παραχώρηση είναι διάρκειας έως 40 ετών, ενώ δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικής πρότασης έχουν 7 σχήματα. Ωστόσο στην κατασκευαστική αγορά υποστηρίζουν ότι είναι άγνωστο πόσα και ποια από αυτά διατηρούν το ενδιαφέρον τους και θα καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.
Τα σχήματα που έχουν προκριθεί είναι:
-ANAS International Enterprise S.p.A.
-FREYJA HOLDINGS SARL (Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp)
-ROADIS Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
-SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.
-VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
-ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης