γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Οι τροπολογίες του υπουργείου Οικονομικών να γίνει πιο ελκυστική η εταιρία στους υποψήφιους αγοραστές.
Σε δεκαπέντε ημέρες ανοίγει η διαδικασία πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην κυριολεξία να τρίβει τα χέρια της από ικανοποίηση καθώς οι ενδιαφερόμενοι δίνουν το παρόν και είναι έτοιμοι να κονταροχτυπηθούν για την απόκτησή τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι σήμερα τρεις είναι οι υποψήφιοι που θέλουν διακαώς τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά μετά και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Οικονομικών να καταθέσει τροπολογίες διευθέτησης κρίσιμων ζητημάτων για τη λειτουργία τους.
Ανάμεσα των υποψηφίων είναι η Mediterranean Shipping Company σε συνεργασία με τον έλληνα εφοπλιστή Θεόφιλο Πριόβολο, ένα ισχυρό επιχειρηματικό σχήμα από την Ολλανδία και η ONEX που βρίσκεται στο τελικό στάδιο απόκτησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Το έπαθλο για τα επενδυτικά σχήματα είναι και το πρόγραμμα απόκτησης και αναβάθμισης 4 ελληνικών φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο να σημειωθεί συνδέεται με το Ολλανδικό σχήμα, αλλά και με την προοπτική στο «παιχνίδι» να εισέλθει πιο δυναμικά και ο αμερικανικός παράγοντας.
Το πακέτο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έγινε πιο ελκυστικό μετά τις παρεμβάσεις του υπουργείου Οικονομικών καθώς η τροπολογία που κατατέθηκε στη βουλή λύνει βασικά θέματα του επικείμενου διαγωνισμού.
Μεταξύ αυτών είναι η παράταση της ειδικής διαχείρισης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η οποία βρισκόταν κοντά στη λήξη της, και λόγω της πανδημίας κατέστη δυσχερής η πρόοδος των εργασιών της.
Δρομολογήθηκαν ή δρομολογούνται η παραχώρηση δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και θαλασσίου χώρου έναντι ανταλλάγματος σε τιμές αγοράς, οι ανταλλαγές ακινήτων για την καλύτερη αξιοποίηση των ακινήτων του ναυπηγείου, η διευθέτηση τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών απαραίτητων για τη λειτουργία του μελλοντικού ναυπηγείου, η πρόοδος προς την κατεύθυνση ολοκλήρωσης των εκκρεμών αδειοδοτήσεων, η έκδοση των απαραίτητων πιστοποιητικών και ο σχεδιασμός της διαδικασίας μεταφοράς της υφιστάμενης δομής φιλοξενίας μεταναστών σε κατάλληλο χώρο, εκτός των Ναυπηγείων.
Για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία το υπουργείο Οικονομικών τακτοποίησε μεταξύ άλλων την εξαίρεση της ΕΑΒ από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, απεμπλέκοντας έτσι καταβολές και διαδικασίες εισροής κεφαλαίων στην εταιρεία.
Ξεμπέρδεψε το «κουβάρι» των εισπράξεων, επιδιώκοντας η επιχείρηση να πατάει «στα δικά της πόδια» και να μην εξαρτάται από αλλεπάλληλα αιτήματα αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, έδωσε την απαραίτητη πίστωση χρόνου στην εταιρεία, ώστε να διευθετήσει τελωνειακές της εκκρεμότητες.
Ξεκαθαριστηκαν χρονίζοντα ζητήματα φορολογικής μεταχείρισης από πλευράς ΦΠΑ, αναφορικά με τα υλικά τα οποία παραδίδονται στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ από εγχώριες υπο-κατασκευάστριες εταιρείες, προκειμένου να ενσωματωθούν στα αεροσκάφη.
Οι νομοθετικές παρεμβάσεις δημιουργούν υπεραξίες τόσο για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για την εύρεση αγοραστή όσο και για την ΕΑΒ που θα αναζητήσει στρατηγικό επενδυτή από τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι σήμερα τρεις είναι οι υποψήφιοι που θέλουν διακαώς τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά μετά και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Οικονομικών να καταθέσει τροπολογίες διευθέτησης κρίσιμων ζητημάτων για τη λειτουργία τους.
Ανάμεσα των υποψηφίων είναι η Mediterranean Shipping Company σε συνεργασία με τον έλληνα εφοπλιστή Θεόφιλο Πριόβολο, ένα ισχυρό επιχειρηματικό σχήμα από την Ολλανδία και η ONEX που βρίσκεται στο τελικό στάδιο απόκτησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Το έπαθλο για τα επενδυτικά σχήματα είναι και το πρόγραμμα απόκτησης και αναβάθμισης 4 ελληνικών φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο να σημειωθεί συνδέεται με το Ολλανδικό σχήμα, αλλά και με την προοπτική στο «παιχνίδι» να εισέλθει πιο δυναμικά και ο αμερικανικός παράγοντας.
Το πακέτο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έγινε πιο ελκυστικό μετά τις παρεμβάσεις του υπουργείου Οικονομικών καθώς η τροπολογία που κατατέθηκε στη βουλή λύνει βασικά θέματα του επικείμενου διαγωνισμού.
Μεταξύ αυτών είναι η παράταση της ειδικής διαχείρισης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η οποία βρισκόταν κοντά στη λήξη της, και λόγω της πανδημίας κατέστη δυσχερής η πρόοδος των εργασιών της.
Δρομολογήθηκαν ή δρομολογούνται η παραχώρηση δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και θαλασσίου χώρου έναντι ανταλλάγματος σε τιμές αγοράς, οι ανταλλαγές ακινήτων για την καλύτερη αξιοποίηση των ακινήτων του ναυπηγείου, η διευθέτηση τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών απαραίτητων για τη λειτουργία του μελλοντικού ναυπηγείου, η πρόοδος προς την κατεύθυνση ολοκλήρωσης των εκκρεμών αδειοδοτήσεων, η έκδοση των απαραίτητων πιστοποιητικών και ο σχεδιασμός της διαδικασίας μεταφοράς της υφιστάμενης δομής φιλοξενίας μεταναστών σε κατάλληλο χώρο, εκτός των Ναυπηγείων.
Για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία το υπουργείο Οικονομικών τακτοποίησε μεταξύ άλλων την εξαίρεση της ΕΑΒ από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, απεμπλέκοντας έτσι καταβολές και διαδικασίες εισροής κεφαλαίων στην εταιρεία.
Ξεμπέρδεψε το «κουβάρι» των εισπράξεων, επιδιώκοντας η επιχείρηση να πατάει «στα δικά της πόδια» και να μην εξαρτάται από αλλεπάλληλα αιτήματα αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, έδωσε την απαραίτητη πίστωση χρόνου στην εταιρεία, ώστε να διευθετήσει τελωνειακές της εκκρεμότητες.
Ξεκαθαριστηκαν χρονίζοντα ζητήματα φορολογικής μεταχείρισης από πλευράς ΦΠΑ, αναφορικά με τα υλικά τα οποία παραδίδονται στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ από εγχώριες υπο-κατασκευάστριες εταιρείες, προκειμένου να ενσωματωθούν στα αεροσκάφη.
Οι νομοθετικές παρεμβάσεις δημιουργούν υπεραξίες τόσο για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για την εύρεση αγοραστή όσο και για την ΕΑΒ που θα αναζητήσει στρατηγικό επενδυτή από τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών