γράφει : Ελένη Μπότα
Αναφορικά με την προβλήτα 4, ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, ο κινεζικός όμιλος Cosco Shipping, θεωρεί ότι το έργο θα αποτελέσει το κλειδί για να γίνει ο Πειραιάς το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη
Έντονη καθυστέρηση έχει προκαλέσει στα κεντρικά του ΟΛΠ η καθυστέρηση της κατασκευής του προβλήτα 4 στο λιμάνι του Πειραιά, μέσω του οποίου θα υπάρχει η δυνατότητα διακίνησης 2,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEUs) ετησίως, ενώ από την άλλη πλευρά δεκαδες καταγγελίες έχει προκαλέσει η κίνηση του ΟΛΠ να προχωρήσει στην ανάπτυξη μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελέγχου της ροής των φορτίων .
Αναφορικά με τον προβλήτα 4, ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, ο κινεζικός όμιλος Cosco Shipping, θεωρεί ότι το έργο θα αποτελέσει το κλειδί για να γίνει ο Πειραιάς το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, δεδομένου ότι θα μπορεί να διακινεί περίπου 10 εκατομμύρια TEUs το χρόνο.
Την αναγκαιότητα κατασκευής της προβλήτας 4 έχει κατά καιρούς επισημάνει καιο η Διεθνής Ναυτική Ενωση που είναι όλα τα ναυτιλιακά πρακτορεία που διαχειρίζονται τα εμπορευματοκιβώτια, η οποία μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι «η ολοκλήρωση ενός τέτοιου έργου είναι αναγκαία για την επίτευξη ενός κατά γενική ομολογία εθνικού στρατηγικού στόχου, την ανάδειξή του Πειραιά ως μεγαλύτερου λιμένα της Μεσογείου και ως ένα από τα 3 μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης» και προσθέτουν:
«Με την ολοκλήρωση των έργων της επέκτασης εντός διετίας είναι δεδομένη όχι μόνο η περαιτέρω αύξηση του αριθμού των προσεγγίσεων πλοίων, αλλά και η προσέλκυση περισσότερων πλοίων χωρητικότητας άνω των 24.000 teus, που αποτελεί τον κύριο παράγοντα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τα λιμάνια».
Η κατασκευή του νέου προβλήτα, ο οποίος αναμένεται να κοστίσει περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι επενδύσεις που θα γίνουν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας τα επόμενα έτη θα υπερβούν τα 800 εκατομμύρια ευρώ.
Την ίδια στιγμή αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η κίνηση του ΟΛΠ να προχωρήσει στην ανάπτυξη μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελέγχου της ροής των φορτίων, που καταγράφει τα πάντα για όλες τις εταιρείες από την εκφόρτωση στο λιμάνι, τον εκτελωνισμό των προϊόντων μέχρι την πορεία παράδοσης τους ως τα ράφια των καταστημάτων.
Η κίνηση αυτή έχει προκαλέσει καταγγελίες από επαγγελματικούς φορείς και τα Επιμελητήρια του Πειραιά οι οποίοι ζητούν η πλατφόρμα που θα λειτουργήσει να είναι κρατική ώστε να διασφαλίζεται το απόρρητο των στοιχείων για κάθε εμπορική κίνηση, όπως τιμολόγια.
Να σημειωθεί ότι η επίσημη παρουσίαση του συστήματος PCT- HPCS είχε γίνει τον περασμένο Φεβρουάριο και υπήρξαν έντονες αντιδράσεις της ναυτιλιακής κοινότητας, για θέματα ανταγωνισμού και ασφάλειας.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Cocso δέχτηκε αρχικά να δώσει παράταση στην έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής, προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία του κρατικού συστήματος (Σύστημα Ελέγχου Λειτουργιών Λιμένων ή Port Community System), όπως έχει δηλώσει ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Έτσι, ο κινέζικος όμιλος έθεσε σε ισχύ το δικό του σύστημα (PCT- HPCS) από την 1η Οκτωβρίου, τονίζοντας ότι είχε ανακοινώσει την πρόθεσή του πριν από λίγους μήνες και πως είναι νόμιμο αφού η λειτουργία του αφορά μόνο στην ίδια την εταιρεία.
Όπως επισημαίνουν στελέχη των Επιμελητηρίων, με δεδομένο όμως πως το εθνικό σύστημα δεν πρόκειται να είναι έτοιμο μέσα στους επόμενους 12-18 μήνες και κυρίως πως η Cosco διαχειρίζεται το μεγαλύτερο κομμάτι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού, μέσω της εταιρείας “Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Α.Ε.” (θυγατρική της Cosco) που έχει υπό τον έλεγχό της τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) του Πειραιά, εξαναγκάζει όλες τις εταιρείες να εγγραφούν, να χρησιμοποιούν και συνεπώς να αποδέχονται την καταγραφή των κινήσεων τους από ένα ιδιωτικό σύστημα.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Αναφορικά με τον προβλήτα 4, ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, ο κινεζικός όμιλος Cosco Shipping, θεωρεί ότι το έργο θα αποτελέσει το κλειδί για να γίνει ο Πειραιάς το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, δεδομένου ότι θα μπορεί να διακινεί περίπου 10 εκατομμύρια TEUs το χρόνο.
Την αναγκαιότητα κατασκευής της προβλήτας 4 έχει κατά καιρούς επισημάνει καιο η Διεθνής Ναυτική Ενωση που είναι όλα τα ναυτιλιακά πρακτορεία που διαχειρίζονται τα εμπορευματοκιβώτια, η οποία μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι «η ολοκλήρωση ενός τέτοιου έργου είναι αναγκαία για την επίτευξη ενός κατά γενική ομολογία εθνικού στρατηγικού στόχου, την ανάδειξή του Πειραιά ως μεγαλύτερου λιμένα της Μεσογείου και ως ένα από τα 3 μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης» και προσθέτουν:
«Με την ολοκλήρωση των έργων της επέκτασης εντός διετίας είναι δεδομένη όχι μόνο η περαιτέρω αύξηση του αριθμού των προσεγγίσεων πλοίων, αλλά και η προσέλκυση περισσότερων πλοίων χωρητικότητας άνω των 24.000 teus, που αποτελεί τον κύριο παράγοντα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τα λιμάνια».
Η κατασκευή του νέου προβλήτα, ο οποίος αναμένεται να κοστίσει περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι επενδύσεις που θα γίνουν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας τα επόμενα έτη θα υπερβούν τα 800 εκατομμύρια ευρώ.
Την ίδια στιγμή αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η κίνηση του ΟΛΠ να προχωρήσει στην ανάπτυξη μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελέγχου της ροής των φορτίων, που καταγράφει τα πάντα για όλες τις εταιρείες από την εκφόρτωση στο λιμάνι, τον εκτελωνισμό των προϊόντων μέχρι την πορεία παράδοσης τους ως τα ράφια των καταστημάτων.
Η κίνηση αυτή έχει προκαλέσει καταγγελίες από επαγγελματικούς φορείς και τα Επιμελητήρια του Πειραιά οι οποίοι ζητούν η πλατφόρμα που θα λειτουργήσει να είναι κρατική ώστε να διασφαλίζεται το απόρρητο των στοιχείων για κάθε εμπορική κίνηση, όπως τιμολόγια.
Να σημειωθεί ότι η επίσημη παρουσίαση του συστήματος PCT- HPCS είχε γίνει τον περασμένο Φεβρουάριο και υπήρξαν έντονες αντιδράσεις της ναυτιλιακής κοινότητας, για θέματα ανταγωνισμού και ασφάλειας.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Cocso δέχτηκε αρχικά να δώσει παράταση στην έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής, προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία του κρατικού συστήματος (Σύστημα Ελέγχου Λειτουργιών Λιμένων ή Port Community System), όπως έχει δηλώσει ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Έτσι, ο κινέζικος όμιλος έθεσε σε ισχύ το δικό του σύστημα (PCT- HPCS) από την 1η Οκτωβρίου, τονίζοντας ότι είχε ανακοινώσει την πρόθεσή του πριν από λίγους μήνες και πως είναι νόμιμο αφού η λειτουργία του αφορά μόνο στην ίδια την εταιρεία.
Όπως επισημαίνουν στελέχη των Επιμελητηρίων, με δεδομένο όμως πως το εθνικό σύστημα δεν πρόκειται να είναι έτοιμο μέσα στους επόμενους 12-18 μήνες και κυρίως πως η Cosco διαχειρίζεται το μεγαλύτερο κομμάτι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού, μέσω της εταιρείας “Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Α.Ε.” (θυγατρική της Cosco) που έχει υπό τον έλεγχό της τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) του Πειραιά, εξαναγκάζει όλες τις εταιρείες να εγγραφούν, να χρησιμοποιούν και συνεπώς να αποδέχονται την καταγραφή των κινήσεων τους από ένα ιδιωτικό σύστημα.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών