γράφει : Ελένη Μπότα
Αγώνας δρόμου για να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση
Πράσινο φως πήρε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση του έργου Άκτιο - Αμβρακία, με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών να δίνει μάχει προκειμένου να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση, καθώς πλέον τα χρονοαδιαγράμματα είναι ασφυκτικά.
Στοο διαγωνισμό, ο οποίος έχει περάσει από 40 κύματα, ανάδοχος αναδείχτηκε η Μυτιληναίος, καθώς ήταν και η μόνη εταιρεία συμμετείχε, ενώ εκτός έμειναν η GD Infrastrutture, Intrakat και ΑΒΑΞ.
Υπενθυμίζεται ότι για το έργο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσέφυγε στο ΣτΕ, θεωρώντας ότι η απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) δεν δικαιώνει την GD Infrastrutture (τον ιταλικό Όμιλο που συνεργάζεται με το Πρόεδρο Εμφιετζόγλου της Μηχανικής). Η Ιταλική GD Infrastrutture που ήταν ο δεύτερος μειοδότης του έργου, μετά την ακύρωση της υπογραφή σύμβασης με τον πρώτο μειοδότη, που ήταν η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της απόφασης του Υπουργείου να ακυρώσει το διαγωνισμό.
Έτσι μετά το δρόμο που έδειξε πρόσφατα, το Συμβούλιο της Επικρατείας, το Υπουργείο Υποδομών κάλεσε τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, ήτοι τις εταιρείες Μυτιληναίος, GD Infrastrutture, Intrakat και ΑΒΑΞ, να γνωστοποιήσουν στο την ανανέωση της ισχύος της προσφοράς τους και αντιστοίχως των εγγυητικών επιστολών συμμετοχής τους διαγωνισμό, προκειμένου αυτός θα συνεχιστεί, εκ των οποίων προσήλθε μόνο η Μυτιληναίος.
Να σημειωθεί ότι Ο Υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλής πρόσφατα στη βουλή τόνισε ότι πρέπει να καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια το έργο να ολοκληρωθεί ως το 2023, ώστε να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Εάν χαθεί και αυτό το ορόσημο και δεν τελειώσει μέχρι το 2025 κινδυνεύουμε με δημοσιονομική διόρθωση, δηλαδή με επιστροφή των χρημάτων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μετά το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η σύμβαση θα κατατεθεί στη Βουλή και εν συνεχεία θα υπογραφεί, με στόχο να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα.
Ημιτελής άξονας και … παθογένεια
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία, μήκους 48,5 χιλιομέτρων, παραμένει ημιτελής από το 2010 και όπως ανέφερε πρόσφατα το Υπουργείο, φέρει όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της παθογένειας με τα οποία κληροδότησαν τα δημόσια έργα της χώρας οι πολιτικές δυνάμεις που διαχειρίστηκαν την τύχη τους: πλασματικά χρονοδιαγράμματα, αστόχαστο προγραμματισμό, ασαφείς και χαώδεις προϋποθέσεις κατασκευής, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις μεγάλα γεωτεχνικά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν. Μάλιστα το εν λόγω έργο εντάχθηκε στον μακρύ κατάλογο με τα τελματωμένα και ανολοκλήρωτα έργα που άφησαν κληρονομιά οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Ο προϋπολογισμός της δημοπρατούμενης εργολαβίας ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία αποτελεί στην ουσία τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού.
Εκτιμάται δε, ότι θα συμβάλει στην καλύτερη επικοινωνία των περιοχών εκατέρωθεν του Αμβρακικού, ο οποίος επί χρόνια αποτελούσε μία φυσική τομή στη δυτική πλευρά της χώρας και επέτεινε τα χρόνια προβλήματα απομόνωσης της περιοχής.
Άκτωρ: Έπεσαν οι υπογραφές για τη διπλή σύνδεση Λευκάδας με Αμβρακία Οδό
ΠΑράλληλα, επεσαν οι υπογραφές για έργο της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με Αμβρακία Οδό, συνολικού προύπολογισμού 48,1 εκατ. Ευρώ.
Στο έργο έχει αναδειχτεί μειοδότης η Άκτωρ και στόχος είναι οι εργασίες να ξεκινήσουν άμεσα με χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης του 34 μήνες.
Πρόκειται για το σημαντικότερο οδικό έργο για την ευρύτερη περιοχή καθώς θα αυξηθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη σύνδεση του νησιού με το Αεροδρόμιο του Ακτίου (από όπου προσγειώονται δεκάδες τουριστικές πτήσεις από όλη την Ευρώπη) αλλά και με την Ιόνια και Αμβρακία Οδό
Η οδική σύνδεση προβλέπεται να πραγματοποιηθεί μέσω δύο νέων οδικών τμημάτων:
(α) του τμήματος Βόνιτσας – Λευκάδας, μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων, και
(β) του τμήματος Ακτίου – Αγίου Νικολάου, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων.
Στην παρούσα εργολαβία περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή κάθε είδους έργων που αφορούν στον νέο αγωγό ύδρευσης Λευκάδας, συνολικού μήκους περίπου 7,85 km και συγκεκριμένα στο:
i.τμήμα Άκτιο – Αγ. Νικόλαος περίπου 2,6 km και στο
ii.τμήμα Βόνιτσα – Λευκάδα περίπου 5,1 km.
Ο χρόνος αποπεράτωσης του έργου ορίζεται σε 34 μήνες από την έναρξη των εργασιών.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Στοο διαγωνισμό, ο οποίος έχει περάσει από 40 κύματα, ανάδοχος αναδείχτηκε η Μυτιληναίος, καθώς ήταν και η μόνη εταιρεία συμμετείχε, ενώ εκτός έμειναν η GD Infrastrutture, Intrakat και ΑΒΑΞ.
Υπενθυμίζεται ότι για το έργο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσέφυγε στο ΣτΕ, θεωρώντας ότι η απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) δεν δικαιώνει την GD Infrastrutture (τον ιταλικό Όμιλο που συνεργάζεται με το Πρόεδρο Εμφιετζόγλου της Μηχανικής). Η Ιταλική GD Infrastrutture που ήταν ο δεύτερος μειοδότης του έργου, μετά την ακύρωση της υπογραφή σύμβασης με τον πρώτο μειοδότη, που ήταν η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της απόφασης του Υπουργείου να ακυρώσει το διαγωνισμό.
Έτσι μετά το δρόμο που έδειξε πρόσφατα, το Συμβούλιο της Επικρατείας, το Υπουργείο Υποδομών κάλεσε τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, ήτοι τις εταιρείες Μυτιληναίος, GD Infrastrutture, Intrakat και ΑΒΑΞ, να γνωστοποιήσουν στο την ανανέωση της ισχύος της προσφοράς τους και αντιστοίχως των εγγυητικών επιστολών συμμετοχής τους διαγωνισμό, προκειμένου αυτός θα συνεχιστεί, εκ των οποίων προσήλθε μόνο η Μυτιληναίος.
Να σημειωθεί ότι Ο Υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλής πρόσφατα στη βουλή τόνισε ότι πρέπει να καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια το έργο να ολοκληρωθεί ως το 2023, ώστε να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Εάν χαθεί και αυτό το ορόσημο και δεν τελειώσει μέχρι το 2025 κινδυνεύουμε με δημοσιονομική διόρθωση, δηλαδή με επιστροφή των χρημάτων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μετά το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η σύμβαση θα κατατεθεί στη Βουλή και εν συνεχεία θα υπογραφεί, με στόχο να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα.
Ημιτελής άξονας και … παθογένεια
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία, μήκους 48,5 χιλιομέτρων, παραμένει ημιτελής από το 2010 και όπως ανέφερε πρόσφατα το Υπουργείο, φέρει όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της παθογένειας με τα οποία κληροδότησαν τα δημόσια έργα της χώρας οι πολιτικές δυνάμεις που διαχειρίστηκαν την τύχη τους: πλασματικά χρονοδιαγράμματα, αστόχαστο προγραμματισμό, ασαφείς και χαώδεις προϋποθέσεις κατασκευής, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις μεγάλα γεωτεχνικά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν. Μάλιστα το εν λόγω έργο εντάχθηκε στον μακρύ κατάλογο με τα τελματωμένα και ανολοκλήρωτα έργα που άφησαν κληρονομιά οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Ο προϋπολογισμός της δημοπρατούμενης εργολαβίας ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία αποτελεί στην ουσία τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού.
Εκτιμάται δε, ότι θα συμβάλει στην καλύτερη επικοινωνία των περιοχών εκατέρωθεν του Αμβρακικού, ο οποίος επί χρόνια αποτελούσε μία φυσική τομή στη δυτική πλευρά της χώρας και επέτεινε τα χρόνια προβλήματα απομόνωσης της περιοχής.
Άκτωρ: Έπεσαν οι υπογραφές για τη διπλή σύνδεση Λευκάδας με Αμβρακία Οδό
ΠΑράλληλα, επεσαν οι υπογραφές για έργο της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με Αμβρακία Οδό, συνολικού προύπολογισμού 48,1 εκατ. Ευρώ.
Στο έργο έχει αναδειχτεί μειοδότης η Άκτωρ και στόχος είναι οι εργασίες να ξεκινήσουν άμεσα με χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης του 34 μήνες.
Πρόκειται για το σημαντικότερο οδικό έργο για την ευρύτερη περιοχή καθώς θα αυξηθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη σύνδεση του νησιού με το Αεροδρόμιο του Ακτίου (από όπου προσγειώονται δεκάδες τουριστικές πτήσεις από όλη την Ευρώπη) αλλά και με την Ιόνια και Αμβρακία Οδό
Η οδική σύνδεση προβλέπεται να πραγματοποιηθεί μέσω δύο νέων οδικών τμημάτων:
(α) του τμήματος Βόνιτσας – Λευκάδας, μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων, και
(β) του τμήματος Ακτίου – Αγίου Νικολάου, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων.
Στην παρούσα εργολαβία περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή κάθε είδους έργων που αφορούν στον νέο αγωγό ύδρευσης Λευκάδας, συνολικού μήκους περίπου 7,85 km και συγκεκριμένα στο:
i.τμήμα Άκτιο – Αγ. Νικόλαος περίπου 2,6 km και στο
ii.τμήμα Βόνιτσα – Λευκάδα περίπου 5,1 km.
Ο χρόνος αποπεράτωσης του έργου ορίζεται σε 34 μήνες από την έναρξη των εργασιών.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών