γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Απαιτούν προμήθειες 12% επί της λιανικής τιμής μαζί με το ΦΠΑ
Σε ομηρία κρατούν χιλιάδες επιχειρήσεις οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες που διαθέτουν οργανωμένο δίκτυο διανομής αφού ζητούν τη … μάνα τους και τον πατέρα για να εντάξουν τις επιχειρήσεις στο δίκτυο διανομής τους.
Η απόφαση της κυβέρνησης για νέο lockdown με αφήγημα την προστασία της δημόσιας υγείας δημιουργεί συνθήκες ζούγκλας στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων που πλέον γίνονται βορά στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες καθώς είναι μονόδρομος η αξιοποίηση τους διεκδικώντας έστω κι με αυτό το …κανάλι την επιχειρηματική τους επιβίωση.
Τα ποσά που ζητούν οι διαχειριστές του e-commerce τους αναγορεύουν σε σύγχρονους τσιφλικάδες της οικονομίας που ξεζουμίζουν τον επιχειρηματία που αναζητεί μία ελπίδα σωτηρίας σε πρωτόγνωρες οικονομικές συνθήκες.
Που κινείται η ταρίφα του ηλεκτρονικού εμπορίου
Ο κλάδος της εστίασης πληρώνει το μάρμαρο του lockdown όπως κι οι υπόλοιποι κλάδοι της οικονομίας καθώς αποδέχονται να πληρώσουν ακόμη και 12% ως προμήθεια στην εταιρεία διανομής επί της λιανικής τιμής που να σημειωθεί περιλαμβάνει και την αξία του ΦΠΑ που ανέρχεται που ανέρχεται στο13%.
Οι υψηλές ταρίφες που ισχύουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο φέρνουν νέα δεδομένα στην αγορά με τους παρόχους να φτιάχνουν τους δικού τους κανόνες εκμεταλλευόμενοι τη δεσπόζουσα θέση τους.
Παράδειγμα σε παραγγελία φαγητού και άλλων προϊόντων συνολικής αξίας 50 ευρώ ως τελική τιμή μαζί με το ΦΠΑ , ο διαχειριστής της πλατφόρμας με την είσπραξή του ποσού θα βάλει στην τσέπη το ποσό των 6 ευρώ. Αρκετές επιχειρήσεις για να παραμείνουν ανταγωνιστικές δεν χρεώνουν delivery καθώς γίνεται δωρεάν χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. Το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη με την εμφάνιση του COVID 19 και η συνολική του αξία αποτιμάται κοντά στην περιοχή των 2 δις ευρώ εκ των οποίων τα 500 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από τις πλατφόρμες φαγητού.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών οι επιχειρήσεις της πρώτης γραμμής παίρνουν τη μερίδα του λέοντος όταν η αξία της αγοράς αποτιμάται άνω των 60 εκατ. ευρώ τους τελευταίους μήνες.
Προμήθεια 12% για τη διανομή
Η πρωτοκαθεδρία ανήκει στη εταιρεία e- food η οποία λόγω της υψηλής επισκεψιμότητας βάζει ψηλά τον πήχη των προσφερόμενων υπηρεσιών ζητώντας το 12% της είσπραξης.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η εταιρεία WOLT που τους τελευταίους μήνες οι ντελιβεράδες της «οργώνουν» τους δρόμους της Αθήνας παραδίδοντας τις παραγγελίες με όλες τις καιρικές συνθήκες (βροχή - κρύο) ενώ οι αποδοχές τους φτάνουν στα επίπεδα των 450 ευρώ για πολλές ώρες απασχόλησης .
Η νέα τάση που διαμορφώθηκε με βίαιο τρόπο στην αγορά έφερε κι άλλους παίκτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε ρόλο διανομέα.
Ανάμεσα τους και η εταιρεία BOX Food της Cosmote που μετρά περισσότερους από 4000 πελάτες. Η τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών είναι επτασφράγιστο μυστικό μεταξύ των δύο πλευρών. Ωστόσο στην πορεία της συνεργασίας αρκετοί συμβαλλόμενοι διαπιστώνουν ότι οι προμήθειες που τους επιβλήθηκαν σε έκτακτες ανάγκες δεν τους αφήνουν να επιβιώσουν. Ορισμένοι εξετάζουν ακόμη και την έξοδο από τη σύμβαση με νομικές ενέργειες. Πάντως οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι της τεχνολογίας έχουν δικό τους μηχανισμό παράδοσης προϊόντων στους καταναλωτές ή συνεργάζονται με εταιρείες ταχυμεταφορών .
Η ζήτηση για προσωπικό διανομής προϊόντων έχει αυξηθεί κατακόρυφα με τις ίδιες τις ιστοσελίδες να αναρτούν ανακοινώσεις για μόνιμη η μερική απασχόληση ως συνεργάτης διανομής.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η απόφαση της κυβέρνησης για νέο lockdown με αφήγημα την προστασία της δημόσιας υγείας δημιουργεί συνθήκες ζούγκλας στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων που πλέον γίνονται βορά στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες καθώς είναι μονόδρομος η αξιοποίηση τους διεκδικώντας έστω κι με αυτό το …κανάλι την επιχειρηματική τους επιβίωση.
Τα ποσά που ζητούν οι διαχειριστές του e-commerce τους αναγορεύουν σε σύγχρονους τσιφλικάδες της οικονομίας που ξεζουμίζουν τον επιχειρηματία που αναζητεί μία ελπίδα σωτηρίας σε πρωτόγνωρες οικονομικές συνθήκες.
Που κινείται η ταρίφα του ηλεκτρονικού εμπορίου
Ο κλάδος της εστίασης πληρώνει το μάρμαρο του lockdown όπως κι οι υπόλοιποι κλάδοι της οικονομίας καθώς αποδέχονται να πληρώσουν ακόμη και 12% ως προμήθεια στην εταιρεία διανομής επί της λιανικής τιμής που να σημειωθεί περιλαμβάνει και την αξία του ΦΠΑ που ανέρχεται που ανέρχεται στο13%.
Οι υψηλές ταρίφες που ισχύουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο φέρνουν νέα δεδομένα στην αγορά με τους παρόχους να φτιάχνουν τους δικού τους κανόνες εκμεταλλευόμενοι τη δεσπόζουσα θέση τους.
Παράδειγμα σε παραγγελία φαγητού και άλλων προϊόντων συνολικής αξίας 50 ευρώ ως τελική τιμή μαζί με το ΦΠΑ , ο διαχειριστής της πλατφόρμας με την είσπραξή του ποσού θα βάλει στην τσέπη το ποσό των 6 ευρώ. Αρκετές επιχειρήσεις για να παραμείνουν ανταγωνιστικές δεν χρεώνουν delivery καθώς γίνεται δωρεάν χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. Το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη με την εμφάνιση του COVID 19 και η συνολική του αξία αποτιμάται κοντά στην περιοχή των 2 δις ευρώ εκ των οποίων τα 500 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από τις πλατφόρμες φαγητού.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών οι επιχειρήσεις της πρώτης γραμμής παίρνουν τη μερίδα του λέοντος όταν η αξία της αγοράς αποτιμάται άνω των 60 εκατ. ευρώ τους τελευταίους μήνες.
Προμήθεια 12% για τη διανομή
Η πρωτοκαθεδρία ανήκει στη εταιρεία e- food η οποία λόγω της υψηλής επισκεψιμότητας βάζει ψηλά τον πήχη των προσφερόμενων υπηρεσιών ζητώντας το 12% της είσπραξης.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η εταιρεία WOLT που τους τελευταίους μήνες οι ντελιβεράδες της «οργώνουν» τους δρόμους της Αθήνας παραδίδοντας τις παραγγελίες με όλες τις καιρικές συνθήκες (βροχή - κρύο) ενώ οι αποδοχές τους φτάνουν στα επίπεδα των 450 ευρώ για πολλές ώρες απασχόλησης .
Η νέα τάση που διαμορφώθηκε με βίαιο τρόπο στην αγορά έφερε κι άλλους παίκτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε ρόλο διανομέα.
Ανάμεσα τους και η εταιρεία BOX Food της Cosmote που μετρά περισσότερους από 4000 πελάτες. Η τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών είναι επτασφράγιστο μυστικό μεταξύ των δύο πλευρών. Ωστόσο στην πορεία της συνεργασίας αρκετοί συμβαλλόμενοι διαπιστώνουν ότι οι προμήθειες που τους επιβλήθηκαν σε έκτακτες ανάγκες δεν τους αφήνουν να επιβιώσουν. Ορισμένοι εξετάζουν ακόμη και την έξοδο από τη σύμβαση με νομικές ενέργειες. Πάντως οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι της τεχνολογίας έχουν δικό τους μηχανισμό παράδοσης προϊόντων στους καταναλωτές ή συνεργάζονται με εταιρείες ταχυμεταφορών .
Η ζήτηση για προσωπικό διανομής προϊόντων έχει αυξηθεί κατακόρυφα με τις ίδιες τις ιστοσελίδες να αναρτούν ανακοινώσεις για μόνιμη η μερική απασχόληση ως συνεργάτης διανομής.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών