Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στην τελική ευθεία εισέρχονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού μέσω Ταμείου Ανάκαμψης

Στην τελική ευθεία εισέρχονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού μέσω Ταμείου Ανάκαμψης
Πάνω από 800 εκ ευρώ το κόστος των επεκτάσεων
Πρόκειται για έργα ύψους άνω των 800 εκατ. ευρώ για τα οποία όπως δήλωσε και ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, θα υπάρχουν εξελίξεις μέσα στο 2021.
«Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα αλλάξουν το λεκανοπέδιο.
Θα αποσυμφορήσουν την κίνηση στο υπάρχον οδικό δίκτυο, θα συνδέσουν την Αθήνα με το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής με ταχύτητα και ασφάλεια, ενώ, παράλληλα, θα ανταποκριθούν στους αυξημένους κυκλοφοριακούς φόρτους που συνεπάγεται η επένδυση στο Ελληνικό.
Γενικότερα, θα βελτιώσουν την καθημερινότητα και θα στηρίξουν τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές της Αττικής.
Το 2021 θα έχουμε εξελίξεις:
Η επέκταση της Λ. Κύμης σύντομα θα δημοπρατηθεί, ενώ θα προχωρήσει η ωρίμανση της σύνδεσης της Αττικής Οδού με το λιμάνι της Ραφήνας και της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς την Ηλιούπολη, με ταυτόχρονη αναβάθμιση της Λ. Βουλιαγμένης σε αστική λεωφόρο ως το Ελληνικό. Για τέτοια έργα ουσίας, αυτονόητα προωθείται η χρηματοδότησή τους από το νεοσύστατο Ταμείο Ανάκαμψης ή από το ΕΣΠΑ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Ο τεχνικός σύμβουλος

Ήδη το Υπουργείο ανέδειξε την εταιρία «Hill International N.V.» ως αυτή που θα αναλάβει την Παροχή Υπηρεσιών Τεχνοοικονομικού Συμβούλου ενόψει της δημοπράτησης της Σύμβασης (ή των Συμβάσεων) Παραχώρησης για την εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση της ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας - Σταυρού - Αεροδρομίου (Α/Δ) Σπάτων και Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού (Αττική οδός), σε συνδυασμό με την υλοποίηση κατασκευαστικών αντικειμένων (επεκτάσεις Αττικής Οδού ή/ και έργα σε άλλους οδικούς άξονες) για την υποβοήθηση της Δ/νσης Λειτουργίας Συντήρησης και Εκμετάλλευσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παροχής (Δ17) και με συνολική αμοιβή 135.000,00 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 24%.
Στη διαγωνιστική διαδικασία ανάδειξης συμβούλου για το παραπάνω έργο μετείχαν οι εταιρείες Race Consulting Engineers LP, LDK Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε. και Hill International N.V.
Να σημειωθεί ότι το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού προκυρήχτηκε μαζί με τους πέντε διαγωνισμούς για τους οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης το 2000, ωστόσο αυτοί πάγωσαν μέχρι το 2005, όπου ο τότε Υπουργός Υποδομών αποφάσισε να ακυρώσει τις επεκτάσεις ως ανώριμο έργο που δεν διέθετε καν μελέτες.
Στην πορεία πολλές ήταν οι προτάσεις που έπεσαν στο τραπέζι με τους μετόχους που συμμετείχαν στην κατασκευή και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού να ζητούν να αναλάβουν με δικά τους κεφάλαια - με ταυτόχρονη επέκταση του χρόνου της σύμβασης του έργου - (σ.σ. λήγει το Σεπτέμβριο του 2024) τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Ωστόσο το αίτημα απορρίφθηκε και έκτοτε, το έργο των επεκτάσεων παραμένει σε εκκρεμότητα.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης