γράφει : Ελένη Μπότα
Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει καταφέρει να αναδειχτεί ο απόλυτος πρωταγωνιστής τόσο στα έργα υποδομών όσα και στα έργα των Ανανεώσιμων Πηγων Ενέργειας
«Όποιος μπορεί κατεβαίνει»...
Αυτό υποστηρίζουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς αλλά και αυτό απέδειξε η συμμετοχή στο τελευταίο διαγωνισμό για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, στο οποίο αν και είχαν προκριθεί 7 κοινοπρακτικά σχήματα, το ΤΑΙΠΕΔ παρέλαβε μόνο μία δεσμευτική προσφορά.
Έτσι παρά τα σενάρια που ακούστηκαν στην αγορά για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό, δεσμευτική προσφορά κατέθεσε μόνο η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Η παραπάνω εξέλιξη σε συνδυασμό με τα όσα συμβαίνουν στον άλλο μεγάλο κατασκευαστικό Όμιλο της χώρας, αναδεικνύουν την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως το μοναδικό παίκτη σε αυτή τη φάση, σε όλα τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα της χώρας.
Τη στιγμή μάλιστα που η Ελλάκτωρ βρίσκεται σε μία ιδιαίτερη κρίσιμη φάση για το τι μέλλει γενέσθαι σε συνδυασμό με την κατασκευαστική του Ομίλου, Ακτωρ η οποία μέχρι πρότινως δεν μπορούσε να προχωρήσει στην έκδοση εγγυητικών για να συμμετέχει σε διαγωνισμούς, αλλά και άλλους κατασκευαστικούς Ομίλους να κινούνται σε «χαμηλότερες ταχύτητες» η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει και διεκδικεί όλα τα μεγάλα έργα που γίνονται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.
Απόλυτος πρωταγωνιστής
Έτσι o Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει καταφέρει να αναδειχτεί ο απόλυτος πρωταγωνιστής τόσο στα έργα υποδομών όσα και στα έργα των Ανανεώσιμων Πηγων Ενέργειας μέσω της θυγατρικής του Τέρνα Ενεργειακής
Η ισχυρή κεφαλαιακή δομή του Ομίλου, το δυνατό management υπό τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Γιώργο Περιστέρη, έχουν μετατρέψει την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε «επενδυτικό καταφύγιο» λόγω του ότι διαθέτει μεγάλο εύρος επαναλαμβανόμενων ταμειακών ροών από έργα παραχώρησης και ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας).
Μάλιστα η διοίκηση του Ομίλου διέγνωσε νωρίς την σπουδαιότητας της έγκαιρης στροφής σε τομείς όπως η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας) και οι παραχωρήσεις γεγονός που αποτυπώθηκε στην ισχυρή κερδοφορία που σημείωσε κατά τη διάρκεια του 2019 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σημερα ο Όμιλος διατηρεί ανεκτέλεστο στα υψηλά επίπεδα των 1,6 δισ. ευρώ σε πολλαπλά έργα υποδομών και πράσινης ενέργειας.
Ήδη ο Όμιλος έχει στο χαρτοφυλάκιο του δύο μεγάλα έργα το Ελληνικό και το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ενώ εκτός από έργα υποδομής και παραχωρήσεις, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει σε εξέλιξη κι ένα ιδιαίτερα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα στον τομέα των ΑΠΕ, μέσω της θυγατρικής εταιρείας ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Η εταιρεία έχει σε εξέλιξη έργα συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ στον τομέα των αιολικών πάρκων, ενώ επιπλέον 200 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα αφορούν έργα στον κλάδο διαχείρισης απορριμμάτων, ενώ η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι τα επόμενα πέντε χρόνια οι επενδύσεις στις οποίες προχωρεί θα δημιουργήσουν περισσότερες από 20.000 νέες θέσεις εργασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ απασχολεί περίπου 4.500 εργαζομένους σε 16 χώρες.
Τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης
Η φάση που βρισκόμαστε είναι ιδιαίτερα κομβική για τον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας. Μετά από μία μακρά περίοδο στασιμότητας, τα έργα που έχουν περιληφθεί προς υλοποίηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και το νέο πακέτο έργων του Υπουργείου Υποδομών, αναμένεται να δώσουν μεγάλη ώθηση στον τομέα των δημοσίων έργων στην χώρα μας αλλά και στους κατασκευαστικούς Ομίλους της χώρας. Ως εκ τούτου η επόμενη ημέρα απαιτεί ισχυρά κατασκευαστικά σχήματα, με υγιή χρηματοοικονομική βάση, ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια και εμπειρία.
Μεγάλα έργα όπως ο αυτοκινητοδρόμος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, η ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η υποθαλάσσια ζέυξη Σαλαμίνας Περάματος, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού (προς Ραφήνα αλλά και η επέκταση της δυτικής περιφερειακής οδού Υμμητού έως και τη Βουλιαγμένη), αλλά και ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακκαβιά, είναι μερικά από τα μεγάλα έργα υποδομών που αναμένεται να ξεκινήσουν να υλοποιούνται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και θα τροφοδοτήσουν το ανεκτέλεστο των Ομίλων αυτών που θα μπορούν να συμμετάσχουν στην υλοποίηση τους.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Αυτό υποστηρίζουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς αλλά και αυτό απέδειξε η συμμετοχή στο τελευταίο διαγωνισμό για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, στο οποίο αν και είχαν προκριθεί 7 κοινοπρακτικά σχήματα, το ΤΑΙΠΕΔ παρέλαβε μόνο μία δεσμευτική προσφορά.
Έτσι παρά τα σενάρια που ακούστηκαν στην αγορά για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό, δεσμευτική προσφορά κατέθεσε μόνο η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Η παραπάνω εξέλιξη σε συνδυασμό με τα όσα συμβαίνουν στον άλλο μεγάλο κατασκευαστικό Όμιλο της χώρας, αναδεικνύουν την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως το μοναδικό παίκτη σε αυτή τη φάση, σε όλα τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα της χώρας.
Τη στιγμή μάλιστα που η Ελλάκτωρ βρίσκεται σε μία ιδιαίτερη κρίσιμη φάση για το τι μέλλει γενέσθαι σε συνδυασμό με την κατασκευαστική του Ομίλου, Ακτωρ η οποία μέχρι πρότινως δεν μπορούσε να προχωρήσει στην έκδοση εγγυητικών για να συμμετέχει σε διαγωνισμούς, αλλά και άλλους κατασκευαστικούς Ομίλους να κινούνται σε «χαμηλότερες ταχύτητες» η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει και διεκδικεί όλα τα μεγάλα έργα που γίνονται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.
Απόλυτος πρωταγωνιστής
Έτσι o Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει καταφέρει να αναδειχτεί ο απόλυτος πρωταγωνιστής τόσο στα έργα υποδομών όσα και στα έργα των Ανανεώσιμων Πηγων Ενέργειας μέσω της θυγατρικής του Τέρνα Ενεργειακής
Η ισχυρή κεφαλαιακή δομή του Ομίλου, το δυνατό management υπό τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Γιώργο Περιστέρη, έχουν μετατρέψει την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε «επενδυτικό καταφύγιο» λόγω του ότι διαθέτει μεγάλο εύρος επαναλαμβανόμενων ταμειακών ροών από έργα παραχώρησης και ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας).
Μάλιστα η διοίκηση του Ομίλου διέγνωσε νωρίς την σπουδαιότητας της έγκαιρης στροφής σε τομείς όπως η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας) και οι παραχωρήσεις γεγονός που αποτυπώθηκε στην ισχυρή κερδοφορία που σημείωσε κατά τη διάρκεια του 2019 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σημερα ο Όμιλος διατηρεί ανεκτέλεστο στα υψηλά επίπεδα των 1,6 δισ. ευρώ σε πολλαπλά έργα υποδομών και πράσινης ενέργειας.
Ήδη ο Όμιλος έχει στο χαρτοφυλάκιο του δύο μεγάλα έργα το Ελληνικό και το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ενώ εκτός από έργα υποδομής και παραχωρήσεις, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει σε εξέλιξη κι ένα ιδιαίτερα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα στον τομέα των ΑΠΕ, μέσω της θυγατρικής εταιρείας ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Η εταιρεία έχει σε εξέλιξη έργα συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ στον τομέα των αιολικών πάρκων, ενώ επιπλέον 200 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα αφορούν έργα στον κλάδο διαχείρισης απορριμμάτων, ενώ η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι τα επόμενα πέντε χρόνια οι επενδύσεις στις οποίες προχωρεί θα δημιουργήσουν περισσότερες από 20.000 νέες θέσεις εργασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ απασχολεί περίπου 4.500 εργαζομένους σε 16 χώρες.
Τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης
Η φάση που βρισκόμαστε είναι ιδιαίτερα κομβική για τον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας. Μετά από μία μακρά περίοδο στασιμότητας, τα έργα που έχουν περιληφθεί προς υλοποίηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και το νέο πακέτο έργων του Υπουργείου Υποδομών, αναμένεται να δώσουν μεγάλη ώθηση στον τομέα των δημοσίων έργων στην χώρα μας αλλά και στους κατασκευαστικούς Ομίλους της χώρας. Ως εκ τούτου η επόμενη ημέρα απαιτεί ισχυρά κατασκευαστικά σχήματα, με υγιή χρηματοοικονομική βάση, ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια και εμπειρία.
Μεγάλα έργα όπως ο αυτοκινητοδρόμος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, η ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η υποθαλάσσια ζέυξη Σαλαμίνας Περάματος, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού (προς Ραφήνα αλλά και η επέκταση της δυτικής περιφερειακής οδού Υμμητού έως και τη Βουλιαγμένη), αλλά και ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακκαβιά, είναι μερικά από τα μεγάλα έργα υποδομών που αναμένεται να ξεκινήσουν να υλοποιούνται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και θα τροφοδοτήσουν το ανεκτέλεστο των Ομίλων αυτών που θα μπορούν να συμμετάσχουν στην υλοποίηση τους.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών