Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Αγώνας δρόμου στο Υπουργείο Υποδομών να διώξουν το φάντασμα Σπίρτζη που στοιχειώνει το ΒΟΑΚ

Αγώνας δρόμου στο Υπουργείο Υποδομών να διώξουν το φάντασμα Σπίρτζη που στοιχειώνει το ΒΟΑΚ

Εξαγγελίες χωρίς καν να υπάρχουν μελέτες από τον πρώην Υπουργό

Αγώνα δρόμου καταβάλλουν στο Υπουργείο Υποδομών για να λυθεί ο γόρδιος δεσμός του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ο οποίος αν και είχε δημοπρατηθεί επί υπουργίας Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος διαβεβαίωνε ότι θα υπήρχε ανάδοχος το 2019, εντούτοις δεν υπήρχαν καν μελέτες για το έργο.

Χτες πραγματοποιήθηκε νέα σύσκεψη με αντικείμενο την πορεία υλοποίησης του ΒΟΑΚ, μεταξύ του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη, με εκπροσώπους της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης.
Ο κ. Κεφαλογιάννης και ο κ. Καραγιάννης ενημέρωσαν τους εκπροσώπους της ΠΕΔ Κρήτης σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η εκπόνηση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για τη δημοπράτηση του έργου.

Τα βήματα

Με βάση το πλάνο των Υπηρεσιών του Υπουργείου, η σχετική Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη αναμένεται να υποβληθεί εντός του προσεχούς Φεβρουαρίου στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για διαβούλευση, ενώ η αντίστοιχη Μελέτη για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, προβλέπεται να υποβληθεί τον Απρίλιο του 2021.
Ο συνολικός σχεδιασμός περιλαμβάνει την κατασκευή Οδικού Άξονα από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία.
Πρόκειται για ένα μεγάλο σε έκταση οδικό έργο με υψηλές τεχνικές απαιτήσεις, όπως η δημιουργία πλήθους σηράγγων και γεφυρών.
Όσον αφορά στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία, προβλέπεται να ληφθεί μέριμνα για τη χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης του συνόλου των απαιτούμενων μελετών και στη συνέχεια η προώθηση του αιτήματος για ένταξη του έργου σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

Όταν ο Σπίρτζης έλεγε ότι ο ανάδοχος θα υπήρχε το 2019

«Μέχρι τον Ιούνιο του 2019 θα υπάρχει ανάδοχος στον ΒΟΑΚ». Αυτό τουλάχιστον διαβεβαίωνε ο πρώην Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στα μέσα του 2018, αν και όλοι γνώριζαν ότι το έργο ήταν μελετητικά ανώριμο να προχωρήσει.
Όπως ανέφερε και προ ημερών ο Υπουργός Υποδομών Κώστα Καραμανλής απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ για το έργο αυτό «Τι κάνατε τόσα χρόνια; Μία μολυβιά στο χάρτη. Ακούστε θράσος: Κάνατε διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος χωρίς μελέτες. Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε». Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Καραμανλής επισήμανε: «Γεωτεχνικές μελέτες ξέρετε τι σημαίνουν;
Σε άλλες περιπτώσεις, για ένα δρόμο τόσο μεγάλο, θέλει τρία χρόνια. Αυτό που δεν κάνατε εσείς, το κάναμε εμείς σε 16 μήνες και σύντομα καταθέτουμε όλες τις μελέτες για να πάρουμε περιβαλλοντική αδειοδότηση».
Και τέλος πρόσθεσε πως: «Για να γίνει ένα έργο, σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο, χρειάζονται: Γεωτεχνικές μελέτες, που δεν είχατε. Χάραξη, που δεν είχατε. Και περιβαλλοντική αδειοδότηση, την οποία επί τέσσερα χρόνια δεν μπορούσατε να καταθέσετε».
Να σημειωθεί ότι στο διαγωνισμό για τον ΒΟΑΚ και ειδικότερα για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα σχήματα Άκτωρ παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, Vinci Concession – Vinci Highways και όμιλος Μυτιληναίος – Acciona.
Ενώ για το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει τα σχήματα Άκτωρ, ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, Shikun & Binui Ltd και όμιλος Μυτιληναίος - Intertoll- Acciona.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης