Ασφαλιστικά μέτρα κατά της απόφασης του ΤΑΙΠΕΔ να μην δεχτεί την παράταση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα καταθέσει, σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα 31/3 η Άκτωρ, του Ομίλου Ελλάκτωρ.
Υπενθυμίζεται ότι η Άκτωρ είχε ζητήσει, την περασμένη Παρασκευή, με επιστολή της στο ΤΑΙΠΕΔ την παράταση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού κατά ένα μήνα, αποστέλλοντας μαζί και την προ ημερών επιστολή της Roadis (που μαζί με την Ακτωρ συμμετέχουν στο διαγωνισμό), η οποία ενημέρωνε τον κατασκευαστικό Όμιλο ότι δεν μπορεί να συμμετέχει στην διαγωνιστική διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού επικαλούμενοι ζημιές που έχουν υποστεί από την πανδημία.
Η παραπάνω εξέλιξη έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στον ελληνικό Όμιλο που ζητά παράταση του διαγωνισμού κατά ένα μήνα, προκειμένου να κατέβει μόνο τους στο διαγωνισμό, καθώς δεν επιτρέπονται αλλαγές στη μετοχική σύνθεση των σχημάτων ένα μήνα πριν την κατάθεση των προσφορών.
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας έχει προγραμματιστεί για τις 2 Απριλίου.
Το παιγνίδι της Roadis
Η Άκτωρ όλο το προηγούμενο διάστημα προετοιμάστηκε κατάλληλα (καταφέρνοντας μάλιστα να εξασφαλίσει και χρηματοδότηση από την Εθνική Τράπεζα συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ) και ήταν έτοιμη για την κάθοδο στο διαγωνισμό.
Ωστόσο όλο αυτό το διάστημα η Roadis, o επενδυτικός βραχίονας του καναδικού fund PSP Investments στις κατασκευές και τις παραχωρήσεις οδικών αξόνων, που εξαιτίας των ζημιών που έχουν υποστεί οι συγκεκριμένοι επιχειρηματικοί τομείς από την πανδημία Covid-19 δεν ήταν διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, χωρίς όμως να το έχουν δηλώσει επίσημα τουλάχιστον μέχρι την 1η Μαρτίου, ημερομηνία που θα έδινε στον Ακτωρα την επιλογή της αυτόνομης καθόδου στο διαγωνισμό.
Αν και κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι θα γίνει με την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων και αν θα μπορέσουν να αναβάλουν τον διαγωνισμό, στην διαδικασία της κατάθεσης προσφορών της 1η Απρίλη παραμένουν, τα δύο σχήματα που αποτελούνται από:
Το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis ΚΑΙ το σχήμα Vinci Highways και Vinci Concessions με τη Mytilineos Holdings το οποίο ενισχύθηκε με την παρουσία της ΑΒΑΞ.
Η παραχώρηση της Εγνατίας είναι ιδιωτικοποίηση οικονομικού αντικειμένου 1,5 δισ. ευρώ περίπου, με το 50% αυτού του ποσού να αφορά επενδύσεις και έργα συντήρησης και αναβάθμισης και το υπόλοιπο, το τίμημα της παραχώρησης.
Το αντικείμενο της παραχώρησης είναι ο βασικός άξονας μαζί με τρεις κάθετους άξονες.
Δηλαδή ο βασικός άξονας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου μήκους 658 χλμ. και οι κάθετοι άξονες Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα - Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας με μήκος και οι τρεις 225 χιλιομέτρων.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Ασφαλιστικά μέτρα της ΑΚΤΩΡ κατά ΤΑΙΠΕΔ που δεν έδωσε παράταση στο διαγωνισμό για την Εγνατία
Η εξέλιξη έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στον ελληνικό Όμιλο
Σχόλια αναγνωστών